کد خبر: 692325
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
مراسم وداع با پیکر انوشیروان ارجمند، هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.
تسنیم: مراسم تشییع پیکر انوشیروان ارجمند، هنرمند برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز در میان حضور پر شور و گریان مردم و هنرمندان در محوطه تالار وحدت برگزار شد و پس از آن پیکر این هنرمند به قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

در ابتدای این مراسم علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد گفت: از دوران جوانی انوشیروان را می‌شناسم و دوستی بنده و او بیش از 35 سال است، انوشیروان ارجمند، هنرمندی مهربان و زلال بود که هر چه در دلش وجود داشت، همانی بود که ما در ظاهر او می‌دیدیم. او هنرمندی بود که همیشه در هر جایی از راستگویی و صداقت حرف می‌زد. چندی پیش همراه او در مشهد بودم، در آنجا حالشان بسیار خوب بود، اما متاسفانه ناگهان آنچه که نباید رخ داد و این هنرمند عزیز از میان ما رفت.

وی با عرض تسلیت به خانواده، همسر و برادر یان هنرمند گفت: برای همه کسانی که این چنین در مراسم تشییع یک هنرمند ارج می‌گذارند و برای هنرمندان دغدغه دارند، آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این همت و وحدت همیشه در ما زیادتر و زیادتر کند و شما را در مقامی که قرار گرفته‌اید بزرگ کند و خدا نیز شما را بزرگ نگاه دارد.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: مرحوم ارجمند ویژگی‌های بسیاری داشت و همه شما با کارهای تئاتر، سینما و تلویزیونی او آشما هستید، اما شاید با ویژیگی‌های شخصی او آشنا نباشید؛ او هیچگاه برای خودش جایگاه برجسته‌ای برای خودش قائل نبود و کارهای خاصی هم انجام می‌داد، مانند اجرای نذری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در کارهایی معمولی که در طراز نام او هم نبود حضور پیدا می‌کرد تا آن اثر اعتلا پیدا کند. او علاوه بر نقش خودش به دیگران نیز کمک می‌کرد تا نقش خود را به خوبی ایفا کند. دغدغه کار جمعی بر کار فردی برای انوشیروان ارجمند اولویت داشت. خانواده این هنرمند در عرصه فرهنگ و هنر فعال و صاحب نظر هستند و مطمئنم راه او توسط نزدیکان و شاگردانش ادامه پیدا می‌کند.

رضا پورحسین، قائم مقام معاون سیما، در این مراسم گفت: از طرف ریاست سازمان صدا و سینما و معاونت سیما تسلیت خودم را به جامعه هنری عرض می‌کنم. انوشیروان ارجمند در ذهن من و امثل بنده در رسانه ملی نقش بسته است، مردی نجیب، هنرمندی با سواد و کسی که هیچگاه برای هنرش به مردم فخر نفروخت و همیشه در اوقات و نقش‌های سخت بهترین سریال‌های تلویزیون حضور داشت، به عبارتی انوشیروان ارجمند مرد نقش‌های سخت و کارهای سخت بود و هرکجا حضور داشت آن اثر فاخر و درجه یک بود. نباید از مرگ به گونه‌ای صحبت کنیم که گویی همه چیز تمام شد، بلکه در مبانی اعتقادی ما مرگ پلی است که ما از جایی به جایی دیگر و بلکه جایی گسترده‌تر می‌برد. به همین دلیل کسانی که کار خیر کردند، مولد و مردمی بودند، نجیب و پاک مانند انوشیروان ارجمند زندگی کردند یادشان تا همیشه زنده است.

ایرج راد، رئیس خانه تئاتر نیز در ادامه مراسم گفت: انوشیروان چه آرام از میان ما رفت، او همواره آرام زیست و با شور و عشق به مردم، فرهنگ و عشق به بازگو کردن واقعیت و حقیقت فعالیت می‌کرد. انوشیروان همواره با آن آرامش خودش به ما درس می‌داد از هیاهو و غوغا بپرهیزید و با انسانیت و انسان بودن در کنار هم زندگی کنید. خنده همراه با خس خس سینه او آنچنان آرامش بخش بود که قابل تصور نیست. انوشیروان دور از حاشیه و انسانی زندگی کرد.

در ادامه حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: درگذشت این هنرمند گران‌قدر را به مردم ایران تسلیت می‌گویم. مردمی که خاطراتی بسیار خوب و فراموش نشدنی از این خانواده  به خصوص انوشیروان ارجمند دارند که همیشه آن را حفظ خواهند کرد. امروز مسافری از این دیار به آن سو می‌رود که نامش و یادش هرگز فراموش شدنی نیست و برای تسلی خاطر بازماندگان این هنرمند فقید از زبان حضرت مولانا شعری را بخوانم.

داریوش ارجمند در ادامه این مراسم گفت: همه ما خواهیم رفت و چه بهتر که اینگونه بر شانه مردم از این جهان هجرت کنیم. من نه به واسطه سبب خونی که به عنوان یک رفیق و یک همکار و یک شاگرد در مورد انوشیروان ارجمند صحبت می‌کنم. همیشه الگوی همه بود، آرامش، صبر و شکیبایی او الگو بود. پیام دهکردی در منزل برادر من مطلبی را گفت که من را تکان داد. من هفته پیش قرار داشتم که یکشنبه این هفته در برنامه علی ضیا حضور پیدا کنم، اما درست در همان روز برادم دار فانی را وداع گفت.

وی تصریح کرد: فرصتی نبود کسی جایگزین من در برنامه علی ضیا شود، اما دهکردی به نکته بسیار خوبی اشاره کرد، او گفت پاسخ تمام بی حاشیه و بی هیاهو بودن‌های انوشیروان این است که کم‌تر اتفاق افتاده یک ساعت و نیم برنامه تلویزیونی چند ساعت پس از مرگ یک هنرمند با حضور برادرش رخ بدهد. فکر می‌کنم این اجر آن صبری است که برادرم داشت. ما همه نوکری مردم افتخارمان است، من بارها گفته‌ام که عبودیت خداوند و خدمت به مردم و فرهنگ سرزمینم شعار زندگیم است، برادرم هم از این‌ها دور نبود.

در ادامه مراسم بهار ارجمند، فرزند مرحوم ارجمند روی صحنه آمد و گفت: مرشد من وقتی دهن برای نقل باز می‌کرد معرکه می‌کرد، اگر صدبار هم می‌گفت بار صد و یکم باز حدیث تازه و ناب بود. 34 سال فرزند دو مرشد بودم، مرشد اولم مادرم، مرشد همه چیز من پدرم، رفیقم و استادم، ممنون بابا، ممنون که اجازه دادی دخترت باشم، راهت رو ادامه می‌دهم بابا و قول می‌دهم که راه انوشیروان ارجمند روی صحنه‌ها ادامه دهم.

در پایان برزو ارجمند، فرزند مرحوم ارجمند گفت: من جلوی این همه آدم می‌خواهم به پدرم قول بدهم، قول بدهم مواظب مادرم، خواهرم، همسرم و تمام اطرافیانم باشم، قول می‌دهم که مثل پدرم که همیشه سرش پایین بود، سرم پایین باشم، قول می‌دهم مثل پدرم بی‌حاشیه باشم و راحت و آرام با راه بروم و با همه صحبت کنم. پدر من خیلی بی حاشیه بود، در دو روز گذشته حرف‌هایی در مورد رسیدگی پزشکان پدرم شنیدم که ناراحت کننده بود. اصلا این حرف‌ها را نزنید، پزشک پدرم و پرسنل محترم بیمارستان پارسیان دو هفته تمام پدرم را روی چشمانشان گذاشتند، تمام تلاششان را کردن و پدرم هم جنگید.

در پایان مراسم حجت‌الاسلام دعایی نماز میت را خواند.

در این مراسم هنرمندانی چون داریوش ارجمند، برزو ارجمند، وحید جلیلوند، داریوش فرهنگ، رضا کیانیان، بهروز شعیبی، ویشکا آسایش، هومن برق نورد، فخرالدین صدیق شریف، علی دهکردی، فرهاد قائمیان، مهدی میامی، داریوش اسدزاده، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب و... حضور داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار