کد خبر: 692055
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
آيت‌الله موسوي بجنوردي، عضو شاخص مجمع روحانيون:
مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان از حق شهروندي برخوردارند و در مجلس نماينده دارند، زيرا اديان ابراهيمي هستند اما آن كسي كه با اسلام مخالف است، موضوعاً خارج است
عضو شاخص مجمع روحانيون با تأكيد بر اينكه هيچوقت ما نمي‌گوييم بهايي حق تحصيل آزاد دارد، تصريح كرد: اصلاً حقوق شهروندي ندارد.
آيت‌الله موسوي بجنوردي در گفت‌وگويي تفصيلي با فارس به مناسبت سي و دومين سالگرد صدور پيام هشت ‌ماده‌اي امام خميني (ره) درخصوص موضوعات حقوقي و قضايي كه بعدها به منشور حقوق شهروندي شهرت يافت، گفت: شخصيت امام طوري بود كه بيشترين تأكيد را بر حفظ شخصيت افراد و رعايت موازين اسلامي و همچنين قانون اساسي داشتند. عقيده‌اش اين بود كه بايد شخصيت افراد محفوظ بماند و مي‌فرمود اساس كار ما قانون است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه روح حقوق شهروندي كه دولت يازدهم بر تدوين آن تأكيد دارد، چقدر منطبق با فرمان هشت ماده‌اي امام(ره) است، گفت: وقتي آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شد و تصميم گرفت منشور حقوق شهروندي را تدوين كند، معاون حقوقي ايشان (خانم امين‌زاده) از بنده نيز براي تدوين آن درخواست همكاري كرد. البته چند تن از حقوقدانان ديگر مثل مرحوم كاتوزيان هم شركت داشتند.
 ما در پنج، شش جلسه اين متن را كه بعدا آقاي رئيس‌جمهور در تلويزيون آن را اعلام كرد، تدوين كرديم و روح آن را از فرمان هشت ماده‌اي امام(ره) گرفتيم و اين فرمان را به عنوان يك دستورالعمل، پيش روي خود قرار داديم و قدري آن را باز كرديم.
 آيت‌الله موسوي بجنوردي در پاسخ به برخي ايرادات وارده به اين منشور مثلاً اينكه وقتي گفته مي‌شود همه شهروندان حق تحصيل دارند، آيا اين حق به عنوان مثال شامل حال بهائيان هم مي‌شود؟ تصريح كرد: به هيچ عنوان.
بعضي‌ مسائل نياز به اين ندارد كه تخصيص بزنيم، آن كسي كه با اسلام مخالف است، موضوعاً خارج است. بهايي ضد‌اسلام است و موضوعاً از اين بحث خارج مي‌شود. هيچوقت ما نمي‌گوييم بهايي حق تحصيل آزاد دارد، اصلاً حقوق شهروندي ندارد. مسيحيان، يهوديان و زرتشتيان از حق شهروندي برخوردارند. در مجلس نماينده دارند، زيرا اديان ابراهيمي هستند و ما با آنها تعامل داريم و نمايندگان آنها با ما دوست هستند.
وي دربخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به اين پرسش كه موضع فعلي امريكا در قبال ايران را چطور ارزيابي مي‌كنيد، معتقديد امريكا همان دشمن قبلي است يا رويه خود را در قبال انقلاب اسلامي تغيير داده؟ گفت: ما با كسي حقد و دشمني خاصي نداريم، اما هر‌كس كه با اسلام بد و با انقلاب مخالف است ما نيز با او دشمنيم.
وي افزود: من فقط نسبت به شخص اوباما اين احساس را دارم كه مي‌خواهد كمي دشمني خود با ايران را كنار بگذارد وگرنه كنگره و جمهوري‌خواهان فاسدند و طرفدار اسرائيل هستند.
 شايد اوباما اندكي خواستار تلطيف روابط است و احتمال مي‌دهم كه او علاقه به ارتباط دارد و الا اگر بوش روي كار بود، تاكنون حتماً به ايران حمله مي‌كرد. او واقعاً ديوانه خطرناكي بود. اما به هر حال نبايد توقع داشت كه امريكا با ما خوب شود. مگر هيچوقت گرگ و ميش با هم رفيق مي‌شوند؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
11
3
بهایی ضد اسلام است و حقوق شهروندی ندارد...
كيا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
7
2
باز خدا پدرشو بيامرزه،كتمان نميكنه،
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
6
0
na...
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
1
9
احترام به حقوق بشریت
عابس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
4
1
بهائیت بلحاظ اینکه خلقت جهان را طبیعی تلقی نموده ونقش خدا را نهی مینماید از نظرادیان الهی کفرمحسوب میشودودر ضمن بطور خلاصه عرض کنم همبستر شدن بامحارم بلامانع ودر قانون آنها معنی ندارد. حالا درکشور ما مسلمان-زرتشت- یهودی-و مسیحیان هستند وآزادانه زندگی میکنندو درمجلس نماینده منتخب دارندوازحقوق شهروندی برخوردارند. چون کاملا بوجود خداوند عزوجل اعتقاد دارندو تشخیص فرق محرم با نامحرم برایشان واجب است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار