کد خبر: 691954
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
فصل دوم مجموعه فرزندان آفتاب بعد از ظهر روز سه شنبه 25 آذر ماه در مراسمی با حضور جناب آقای دکتر ساری رئیس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا و آقای جباری مدیر عامل بیناد فرهنگی روایت و آقای شرف الدین مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رونمایی می شود.
تهیه کننده مجموعه انیمیشنی فرزندان آفتاب با اعلام این خبر گفت: فصل دوم مجموعه فرزندان آفتاب بعد از ظهر روز سه شنبه 25 آذر ماه در مراسمی با حضور جناب آقای دکتر ساری رئیس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا و آقای جباری مدیر عامل بیناد فرهنگی روایت و آقای شرف الدین مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس رونمایی می شود.

علی نوری اسکویی در ادامه افزود: دوستان در بنیاد روایت و سازمان صدا و سیما تصمیمی برای رونمایی از این مجموعه تلویزیونی گرفته اند که زمان آن بیست و پنجم آذر ماه می باشد.

وی در خصوص میهمانان مراسم رونمایی از فصل دوم مجموعه فرزندان آفتاب اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم بنا شده این رونمایی با حضور برخی مدیران سازمان صدا و سیما ، سازمان بسیج ، برخی هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شود.

وی در خصوص علت انتخاب عنوان فرزندان آفتاب برای این مجموعه انیمیشنی خاطر نشان کرد: در ابتدای نگارش این سریال بنا شد تا مدرسه ای که شخصیت های اصلی داستان در آن با یکدیگر دوست می شوند را آفتاب نام گذاری کنیم، البته نکات دیگری بود مثل اینکه ایران را در بسیاری از سفرنامه ها به سرزمین آفتاب یاد کرده اند و دیگر اینکه با توجه به ارتباط موضوعی این مجموعه تلویزیونی با انقلاب اسلامی ایران بهره گیری از عنوان آفتاب به عنوان نمادی از طلوع فجر انقلاب اسلامی ایران نیز با موضوع سریال ارتباطی استعاری داشت که این امر نیز در انتخاب عنوان مجموعه دور از نظر نبود

وی در خصوص علت موفقیت مجموعه فرزندان آفتاب افزود: فکر می کنم مخاطب عام تلویزیون و بخصوص کودکان نکاتی را بیشتر مورد اهمیت قرار می دهند که گاهی برای هنرمندان فیلم ساز و سینما گران خیلی دارای اهمیت نیست و به نوعی از آن غفلت می کنند. برای مثال برای فیلم سازان انیمیشن تجربه های گرافیکی نو و حتی بعضاً حرکت به سمت هنرهای تجریدی همیشه جذاب و دلپذیر است، استفاده از ساختارهای داستانی پیچیده نگاه های مینیمال و ... نیز برای نویسندگان، اما مخاطب عام دنبال چیز دیگری است که برای او جذاب تر است داستان هایی که به صورتی ساده اما دارای اصول فنی مبتنی بر مخاطب شناسی به روایت هایی قابل لمس از جهان پیرامون مخاطب یا تخیلی قابل انتظار برای مخاطب می پردازند، امکان نزدیک شدن مخاطب به اثر را فراهم می نماید و تعمیق و غرق شدن مخاطب در دنیای ایجاد شده توسط اثر هنری را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد : استفاده از گرافیک مناسب و قابل فهم برای کودک نیز در این مهم موثر است لذا استفاده از فضاهای داستانی که برای مخاطب آشنا هستند مثل جغرافیای مورد شناخت او تاریخ معاصر و نکاتی از این قبیل که امکان ایجاد همزاد پنداری و به تبع آن تاثیر گذاری را در مخاطب افزایش می دهند، اتفاقاً می تواند بسیار کارگشا باشد. البته اگر به شیوه ای علمی و درست مورد استفاده قرار گیرند، فضای داستانی انقلاب اسلامی ایران با آن همه شور و هیجان می تواند یکی از بهترین بسترها برای روایتی جذاب باشد.

وی با انتقاد از عدم پژوهش در حوزه برنامه سازی کودک و نوجوان گفت: متاسفانه در حوزه پژوهش درباره برنامه سازی برای کودکان جریان قابل استفاده و مفیدی که بتواند برای فیلم سازان کودک مورد استفاده باشد اتفاق نیفتاده، این که ما در حوزه مخاطب شناسی کودک ایرانی هنوز کار علمی انجام نداده ایم یک موضوع است اما مسئله ناراحت کننده تر این است که ما حتی در ترجمه و گردآوری دستاوردهای غیر بومی در حوزه برنامه سازی کودک درست عمل نکرده ایم.

وی سپس ادامه داد: با وجود تمامی این کمبودها ما در نگارش و تولید این مجموعه به فراخور مجالی که داشتیم سعی کردیم تمرکز بیشتری در حوزه پژوهشی داشته باشیم که البته کار بسیار مشکلی بود و با توجه به استقبال مخاطب از بخش اول مجموعه ظاهراً زحمات همکاران ما در تیم تحقیق و نگارش به ثمر نشست، البته باید متذکر شوم رسیدن به نقطه مطلوب فقط از طریق یک عزم جدی از طرف نهادهای متولی دولتی در حوزه رسانه کودک و نوجوان با همکاری دانشگاه ها امکان پذیر است چرا که بی شک نمی توان انتظار داشت امری به این مهمی صرفاً در فضای تحقیقاتی که در حاشیه تولید یک سریال تلویزیونی با امکانات و شرایط محدود ایجاد شده محقق شود.

مجموعه انیمیشنی «فرزندان آفتاب» محصول مشترک مرکز پویا نمایی صبا و بنیاد فر هنگی روایت می باشد که در قالب چهار فصل 26 قسمتی به تهیه کنندگی علی نوری اسکویی و کارگردانی علی احمدی و مسعود حمزه ای در حال تولید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار