کد خبر: 691771
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

خدیجه زاده‌محمدی گفت: حوزه هنری نقش مؤثری در روند رو به رشد تئاتر کودک دینی دارد و امیدوارم فرصت اجرا برای نمایش‌های دینی کودک، در شهرستان‌ها نیز فراهم شود.

خدیجه زاده‌محمدی، در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، گفت: در نظر گرفتن شرایط ویژه، جوایز و تشویق‌های خاص کمک می‌کند تا بسیاری از گروه‌های تئاتر کودک، در راستای تولید تئاتر با مضامین دینی گام بردارند.

وی افزود: در سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان «سوره» بخشی تحت عنوان روانشناسی اجراها اختصاص داده‌شده که به مدیریت این جشنواره تبریک می‌گویم. البته این حرکت ناشی از یک انسجام فکری و در راستای ارتقای سطح کیفی جشنواره است.

زاده‌محمدی ادامه داد: چنانچه از گروه‌های دانش‌آموزی تئاتر در مقاطع تحصیلی دبستان و راهنمایی حمایت شود، مطمئناً در آینده جواب بهتری خواهیم گرفت.

این هنرمند تئاتر کودک تصریح کرد: بنده تولید تئاتر دینی را بر تولید یک کار غیر دینی ترجیح می‌دهم زیرا تئاتر دینی کودک را با عشق و علاقه دنبال می‌کنیم و در طول اجراها هیچ‌گونه خستگی‌ای را احساس نمی‌کنیم.

خدیجه زاده‌محمدی در پایان گفت: خاص بودن یکی از ویژگی‌های جشنواره‌های حوزه هنری است. فکر می‌کنم اکثر جشنواره‌هایی که برپا می‌شود مقطعی و تنها مربوط به آن دوره است و بلافاصله محو می‌شود؛ اما جشنواره‌هایی که حوزه هنری برگزار می‌کند به این شکل نیست و هر دوره جشنواره ادامه جشنواره‌های سال گذشته است.

گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر كودك و نوجوان سوره، از 16 تا 19 دی‌ماه سال جاری، به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در دو بخش مسابقه در موضوعات «قرآن و سیره معصومان (ع)»، «انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «خِردورزی و فلسفه»، «اخلاق اجتماعی»، «سبك زندگی»، «بازی، ورزش و سرگرمی»، «علم و فناوری» و «زبان فارسی» و بخش جنبی برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار