کد خبر: 691722
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
ركورد فروش 150هزار نسخه ثبت شد
استقبال از بازي هاي رايانه اي داخلي رو به افزايش است به نوعي كه بخشي از بازار مصرف داخلي بازي رايانه‌اي با استفاده از محصولات شركت هاي ايراني تامين مي شود.
طاهره تركماني
استقبال از بازي هاي رايانه اي داخلي  رو به افزايش است به نوعي كه بخشي از بازار مصرف داخلي بازي رايانه‌اي با استفاده از محصولات شركت هاي ايراني  تامين مي شود.
در جديد ترين آمار ارائه شده توسط بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، بازي مسابقه اي «شتاب در شهر» در مدت زمان دو سال عرضه توانست 150هزار نسخه در بازار داخلي بفروشد. بازي‌هاي مسابقه اي به خصوص مسابقه هاي اتومبيلراني از جمله محبوب‌ترين بازي هاي رايانه اي به مشار مي‌روند كه  نسخه هاي متنوع آن در قالب بازي‌هاي كنسول،  گوشي‌هاي موبايل و حتي بازي هاي آنلاين عرضه مي شوند.  بازي رايانه‌اي «شتاب در شهر» با حمايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در شركت آروين تك ساخته شده است. اين بازي در سال 91 رونمايي شد.«شتاب در شهر» توانست در مدت زمان دوسال 150هزار نسخه فروش داشته باشد.  بازي شتاب در شهر به دليل دارا بودن گيم پلي و سبك بازي جذاب يكي از موفق‌ترين بازي‌هاي ايراني محسوب مي‌شود. اين بازي كه مورد استقبال خوب كاربران قرار گرفته توليدكننده بازي را براي توليد بازي شتاب در شهر 2 ترغيب كرده و درآينده نزديك مرحله توليد بازي اتمام مي‌يابد و وارد بازار گيم خواهد شد.  بازي شتاب در شهر يك بازي ماشين سواري از نوع open- world racing است كه با توجه به دارا بودن محيط بازي كاملاً ايراني توانسته است مورد توجه بسياري از كاربران حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي قرارگيرد. در بسياري از سايت‌هاي ايراني از اين بازي با نام‌هاي مختلف از جمله «نيد فور اسپيد ايراني»، «ريسينگ ايران»، «GTA ايراني» و. . . نيز ياد شده است.  بازي قابليت ثبت امتياز Online را دارد. گويندگي بازي را منوچهر والي‌زاده از صداپيشگان با سابقه سينما، راديو و تلويزيون عهده‌دار بوده است.  كاربر در بازي يادشده در شهر و محيط بازي مي‌تواند آزادانه رانندگي كند و بازي فاقد داستان از پيش تعيين شده است و در اصل بازيكن مسير پيشرفت خود را به تنهايي انتخاب مي‌كند. كاربر مأموريت‌هاي جالبي را در شهر مي‌تواند انجام دهد و در مسابقات رالي داخل و برون شهري شركت كند. هدف بازيكن كسب تجربه و امتياز در مقايسه با ساير رانندگان شهر و شركت در مسابقات بزرگ پيست‌هاي برون شهري و كسب رتبه اول در آن مسابقات است. در انتهاي بازي پيست فضايي با محيطي متفاوت حس واقعي سرعت و جذابيت بالايي را براي بازيكن ايجاد مي‌كند.  پيش از اين نيز بازي ايراني« آسمان دژ»  كه بازي آنلاين تحت وب به شمار مي رود توانسته بود در حضور بين‌المللي خود در نمايشگاه بازي هاي كامپيوتري آلمان موفق به كسب عنوان بهترين بازي شود.
توسعه فعاليت هاي شركت هاي ايراني توليد كننده بازي هاي رايانه اي مي توانند ايران را در زمره كشورهاي صاحب صنعت گيم معرفي كنند و چشم‌انداز  بلند مدت با حضور در بازار‌هاي جهاني سهم مناسبي را از بازار گيم منطقه به دست آورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار