کد خبر: 691577
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
در پی تغییر مکرر قیمت نان و آرد در گلستان انجام شد؛
رئیس اتحادیه خبازان گرگان به نمایندگی از نانوایان معترض در خصوص این تجمع گفت: افزایش قیمت آرد ضربه سنگینی به نانوایان وارد کرده است و سخنگوی دولت در مصاحبه های گوناگون خود با رسانه ها از عدم افزایش قیمت آرد سخن گفته بود اما متاسفانه قیمت آرد ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است .

یداالله نظری نژاد بااعلام این مطلب افزود:  اما از سال ۹۲ که قیمت کالا ها افزایش چشمگیری داشته است، قیمت نان به عنوان تنها جنس موجود در کشور افزایش پیدا نیافت که در روز های اخیر طبق مصوبه هیئات وزیران قیمت نان تغییر پیدا کرده است.

وی گفت: باید در نظر داشته باشیم که قیمت تمام شده نان بایستی به گونه ای باشد که حق همه عوامل دخیل با آن لحاظ و محاسبه گردد.

رئیس اتحادیه خبازان گرگان افزود:  به عنوان مثال در سال ۹۲ قیمت آب، برق، گاز و اقلام مربوطه با پخت نان افزایش چشمگیری داشته است، اما قیمت تمام شده نان در استان گلستان و سایر مناطق کشور ، به قیمت ۳۵۰ تومان ثابت مانده بود.

نظری نژاد گفت: قیمت خرید گندم از مبنای ۴۷۰ تومان به ۶۶۵ تومان افزایش پیدا کرده است و قیمت آرد از ۵۷۲ تومان به ۸۲۵ تومان رسیده، که افزایش ۴۳ درصدی را به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه خبازان گرگان تصریح کرد : در جلسه ای که با مدیران صنعت، معدن و تجارت استان، روئسای اتحادیه ها، مدیران استانداری، برای افزایش قیمت نان داشتیم تصمیم بر آن شد که قیمت نان را ۳۰ درصد در استان افزایش دهیم.

وی گفت:  این تصمیم براساس ابلاغیه هیئات وزیران صورت گرفته ، اما این افزایش با اعتراض نانوایان مواجه شده است و افزایش ۳۰ درصدی نمیتواند مشکلات متعدد و هزینه های گزاف تولید نان را جبران نماید .

وی تصریح نمود

نظری نژاد افزود : در تاریخ 15 آذر جلسه ای در همین راستا بین نماینده نانوایان، معاونت برنامه ریزی استاندار گلستان، صنعت معدن و تجارت گلستان، فرمانداری گرگان و فرمانداری گنبد به نمایندگی فرمانداران شهرستانهای استان به این اجماع رسیدند که نرخ نان بربری با وزن ۴۷۰ گرم به قیمت ۵۰۰ تومان و نرخ نان لواش در وزن ۱۸۰ گرم به قیمت ۲۰۰ تومان به مردم عرضه شود که مورد موافقت اعضاء شرکت کننده در جلسه قرار گرفت و بر همین اساس در تاریخ 16 آذر توسط سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان نرخ تعیین شده به صورت رسمی از سیمای گلستان اعلام شد.

 همچنین در پی اعلام این قیمت ، متاسفانه در تاریخ 17 آذر نرخ تصویب شده ، اعتراض استاندار گلستان را به همراه داشته و قید افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان را زد و مورد تائید ایشان قرار نگرفته است.

این امر باعث گردید که در تاریخ 17 آذر قیمت نان بار دیگر تغییر کرد و قیمت نان بربری به ۴۵۰ تومان ، لواش ۲۰۰ تومان ، نان سنگک ۷۰۰ تومان و نان تافتون ۴۰۰ تومان کاهش یافت و بایستی نرخ های اعلام شده از روز ۱۸ آذر ماه اجرایی گردد.

نظری نژاد گفت : این تصمیم اعتراض بسیاری از نانوایان را به همراه داشته است و در همین راستا اگر مسئولین بخواهند قیمت نان را تغییر دهند، قیمت آرد را کاهش دهند ، چون در حال حاضر قیمت نان و آرد با هم همخوانی ندارد و نانوایان بسیار ضرر کرده و هیچ گونه سودی ، برای آنها لحاظ نمی شود .

رئیس اتحادیه خبازان گرگان به نمایندگی از نانوایان گلستانی از استاندار گلستان خواست که نسبت به مشکلات مهم نانوایان رسیدگی ویژه نمایند تا نانوایان بتوانند هزینه هایی را که طبق مصوبه 15 آذر را اجرایی نمایند تا هم مردم، هم نانوایان و هم مسئولین با این تصمیم بر آمده در تاریخ یاد شده ، بهره کافی را ببرند.

وی در ادامه در خصوص تولید پخت نان به صورت آزاد و دولتی و تعیین برخی از نانوایی ها در همین راستا، گفت : طبق دستورالعمل، بنا شده است که ۲۰ درصد سهمیه تولید نان به صورت آزاد پخت گردد و نانوایان با این امر مخالفتی ندارند

نظری نژاد در این باره اضافه نمود:  این اختیار به آزاد پزان داده شده که قیمت نان را خودشان محاسبه و به فروش برسانند اما نانوایانی که نرخ های آنها بر اساس نرخ دولتی محاسبه شده است هیچ گونه دخل و تصرفی در افزایش قیمت نان ، ندارند.

رئیس اتحادیه خبازان افزود: در حال حاضر همه نانوایان در چهار چوب مقررات و شرایط اوضاع موجود که منطبق با واقعیت صورت می پذیرد، واقف هستند اما باید مسئولین بدانند، تفاهم نامه ای را که بین اتحادیه ها و مسئولین به امضا می رسد بایستی به گونه ای باشد که حس برد- برد در این تفاهم نامه ها لمس گردد.

شایانم ذکر است در حال حاضر اتحادیه خبازان گرگان دارای ۳۲۶ واحد صنفی است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر