کد خبر: 691574
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
رئیس جمهور روسیه در پیامی به دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که کارخانجات، انبارها و همه سلاح‌های پیشرفته روسیه در خدمت مقاومت قرار می‌گیرد.
روزنامه الدیار لبنان نوشت: منابعی مطلع مدعی شدند که " ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در پیامی به دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که کارخانجات، انبارها و همه سلاح‌های پیشرفته روسیه در خدمت این جنبش قرار می‌گیرد.

منابع آگاه از محتوای دیدارهای "میخائیل بوگدانوف" فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه فاش کردند که بوگدانوف در دیدار با "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان حامل پیامی مهم از سوی پوتین بود.

بر اساس این گزارش پوتین در این پیام تاکید کرده است که همه کارخانجات، انبارهای سلاح و همه سلاح‌های پیشرفته مسکو در خدمت مقاومت اسلامی است.

براساس اطلاعاتی درز یافته، روسیه آمادگی باز کردن انبارهای سلاح و کارخانجات خود به روی مقاومت اسلامی و تامین همه نیازهای آن است.


بر اساس این گزارش، منابع سیاسی تاکید کردند: گفت‌وگوهای بوگدانوف با شخصیت‌های لبنانی بر سه محور اصلی متمرکز بود. نقش جدید روسیه در منطقه و توان مسکو و تمایلش به متوقف ساختن رویکرد متهورانه آمریکا به منظور پاسداری از صلح جهانی، دو محور نخست را تشکیل می‌دهند. این اقدام از طریق حمایت‌های مادی، سیاسی و نظامی از طریق کشورهای مجموعه "بریکس" مقاومت اسلامی و همچنین از طریق وتوی آماده روسیه جهت استفاده در لحظه‌های استراتژیک صورت می‌گیرد.

در خصوص محور سوم گفت‌‌وگوهای بوگدانوف در لبنان نیز امده است: تنها رئیس جمهوری می‌تواند سوریه را اداره کند که ملت أن کشور از طریق ابزارهای دموکراتیک و مشروع وی را انتخاب کرد. این فرد "بشار اسد" است که متحدی استراتژیک برای روسیه به شمار می‌رود.

این منابع دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با سید حسن نصر الله را هدف اصلی سفر این مقام روسی به منطقه خواندند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار