کد خبر: 691573
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
سالها هر عاشقی که قصد زیارت کربلا می کرد در بین الحرمین این را حس کرده است که گنبد امام حسین (ع) به جهت اینکه قبر مطهر ایشان نسبت به گنبد حضرت عباس (ع) در سطح پایین تری قرار دارد ، دید مطلوبی ندارد و همه در دلشان این را می خواهند که کاش کمی گنبد مولا بالاتر بود تا دلربایی آن بیشتر شود.
در همین راستا با توجه به محدودیت دید گنبد مطهر حرم حسینی، ستاد بازسازی عتبات عالیات طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) را به حرم مطهر ارائه کرده که پس از توافق و عقد قرارداد در سال 92 وارد مرحله اجرایی آن شده است. به گفته مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات، این طرح با توجه به اینکه حرم حضرت سیدالشهداء از ابتدا تا کنون 8 بار تخریب و به دست محبان اهل بیت (ع) ساخته و بازسازی شده است، بسیار مهم بوده و وقایع نگری، طرحها و برنامه ها ، اشخاص و عوامل بازسازی آن برای آینده ثبت و ضبط می شود در این پروژه که پس از 700 سال به دست ایرانی ها و ستاد بازسازی کرمان انجام خواهد شد. گنبد مطهر 7.5 متر بالاتر قرار خواهد گرفت . طراحی این طرح توسط پروفسور سلاجقه از اساتید دانشگاه کرمان انجام شده است و در قالب همین پروژه 4 ستون عریض دور ضریح مطهر نیز به 8 ستون با ابعاد کوچکتر تبدیل می شود.
در حال حاضر مطالعات ژئوتکنیک آن در حال سپری شدن است و سازه اسکلت پیش ساخته گنبد آن نیز در حال ساخت است و فاز مطالعات ساخت خشتهای گنبد نیز انجام شده است.

            تصاویر زیر وضعیت دید قبل و بعد از ترفیع گنبد را نشان می دهد:






غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
2
خیلی جالب وخوب بود.این خبر رو جایی ندیده بودم
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
سلام، بابت اتنشار این خبر خوب متشکرم.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
0
0
السلام علیک یا اباعبدلله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار