کد خبر: 691549
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
این روزها هر چه به آخر پاییز نزدیک می‌شویم، هوا تمایل بیشتری به زمستانه شدن پیدا می‌کند. آب و هوای خشک مجراهای تنفسی بینی را خشک می‌کند و ویروس‌ها و باکتری‌های بیشتری را به بدن ما راه می‌دهد.
شبکه خبر: براین اساس میزان ابتلا به سرماخوردگی، گلو درد، آب ریزش بینی و سرفه‌های آزاردهنده بسیاری از افراد را راهی بیمارستان می‌کند. برای درامان ماندن از میهمان ناخوانده زمستانی دمنوش‌های گیاهی را فراموش نکنید.

زردچوبه یکی از همان ادویه‌های گیاهی است که سرشار از کورکومین و روغن‌های فرار بوده و نقش حفاظتی و درمانی در افراد مبتلا به سرماخوردگی دارد. به محض اینکه در گلویتان احساس خارش کردید، برای جلوگیری از تشدید گلو درد و سرفه مخلوط زردچوبه و شیر گرم انتخاب خوبی است. برای تهیه چای زردچوبه، یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه را در ۴ فنجان آب بریزید و به مدت ده دقیقه روی اجاق بگذارید تا بجوشد سپس از یک صافی آن را رد کرده و با کمی عسل و لیمو مخلوط کنید. چای زردچوبه دارویی برای رهایی از سرفه‌های شدید است.

دمنوش گیاهی دیگری که برای درمان سرفه و آنفلوانزا توصیه می‌شود، ترکیبی از اثرات سودمند مواد مختلفی مانند فلفل، زنجبیل و دارچین است. ۴حبه هل، ۴ دانه فلفل سیاه، ۴ گرم میخک، چند برش کوچک از زنجبیل تازه و یک قطعه کوچک از دارچین را در آب بریزید و بعد از اینکه جوشید دمنوش را از صافی رد کنید و آن را با کمی شیر و عسل بنوشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار