کد خبر: 691394
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
زمانيان گفت: صحبت‌هاي آقاي نوبخت نشان مي‌دهد كه با اطمينان در خصوص بودجه برنامه‌ريزي شده است اما تا كنون كه عملكرد بودجه سال 94 را مورد بررسي قرار داده‌ايم، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين بودجه به يك چكش‌كاري نياز دارد.
بودجه 94 واقعيت‌هاي جامعه را در نظر ندارد

جوان‌آنلاين: سيد سعيد زمانيان، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص بودجه سال 94 اظهار داشت: ‌به نظر مي‌رسد بودجه سال 64 بايد با واقعيت‌هاي روز تطبيق داشته باشد. صحبت‌هاي آقاي نوبخت نشان مي‌دهد كه با اطمينان در خصوص بودجه برنامه‌ريزي شده است اما تا كنون كه عملكرد بودجه سال 94 را مورد بررسي قرار داده‌ايم، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اين بودجه به يك چكش‌كاري نياز دارد.

زمانيان ادامه داد: من شخصا اعتقاد دارم بودجه 94 صددرصد به صورت خوشبينانه ديده شده است، در حالي كه در ارتباط با بحث بودجه بايد واقعيت‌هاي جامعه، وضعيت نفت، درآمدهاي دولت و وضعيت ركود تورمي درنظر گرفته شود.

وي با اشاره به واقعيت‌هاي اقتصادي كشور عنوان كرد: براي در نظر گرفتن يك بودجه واقع‌بينانه ابتدا بايد منابع درآمدي و مصارف مورد بررسي قرار گيرد و اين در حالي است كه اكنون منابع و مصارف با يكديگر همخواني ندارد. همچنين هزينه‌ها و مسائل عمراني در بودجه نيازمند توجه بيشتر است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس همچنين در خصوص نكات مثبت بودجه 94 گفت: از جمله نكات مثبت بودجه سال 94 به موقع آمدن بودجه است و نكته ديگر بررسي دقيق بررسي بسياري از موارد بخصوص موارد غير نفتي است. اما در خصوص قيمت نفت،‌وضعيت موجود و مسائلي كه در ارتباط با اين قضيه وجود دارد به نظر مي‌رسد بررسي بيشتري نياز دارد.

زمانيان در خاتمه يادآور شد: واقعيت‌هاي موجود در بازار جهاني نفت، وضعيت قيمت نفت و درآمدهاي كشور و فارغ از شرايطي كه در سال گذشته داشتيم بايد در بودجه 94 مدنظر قرار گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار