کد خبر: 691340
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
به صورت جدی به دنبال شناسایی واحدهای آلوده کننده هوا در سطح استان البرز هستیم و اگر این واحدها اقدامی برای رفع آن نکنند در فهرست آلاینده‌های مشمول تجمیع عوارض یک درصد قرار می‌گیرند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اعلام این مطلب گفت: به صورت جدی به دنبال شناسایی واحدهای آلوده کننده هوا در سطح استان هستیم و اگر اقدامی برای رفع آلودگی از سوی این واحدها صورت نگیرد، به طور قطع در فهرست واحدهای آلاینده قرار می‌گیرند که مشمول قانون تجمیع عوارض برای دریافت عوارض یک درصد می‌شوند.

حسین محمدی با اشاره به اینکه البرز یکی از استان های آلوده کشور به لحاظ شاخص آلودگی هوا و حتی منابع آب و خاک محسوب می‌شود افزود: این عوارض که به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود در راستای حفاظت و بهسازی محیط زیست هزینه‌ می‌شود. وی با اشاره به اینکه این جرایم نقش بازدارندگی دارد، گفت: این آخرین راهکار محسوب می‌شود و رفع آلودگی این واحدها در اولویت قرار دارد اما اگر اقدام مناسب از سوی آن‌ها صورت نگیرد این جرایم سبب می‌شود درصدد رفع مشکلات زیست محیطی خود برآیند

محمدی یکی از مشکلات استان البرز را پراکندگی واحدهای صنعتی آن دانست و گفت: دو سوم واحدهای صنعتی البرز خارج از شهرک هستند که مدیریت و نظارت زیست محیطی به این واحدها بسیار دشوار است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: بسیاری از این واحدها در قالب صنوف در محدوده شهری مستقر هستند که آمار و اطلاعاتی در مورد موقعیت و فعالیت آنان در دست نیست و زمانی متوجه می‌شویم که شکایت مردمی و محلی از آن واحد به اداره محیط زیست البرز صورت گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی این صنوف واقع در سطح شهر گفت: پیشنهاداتی در این راستا به استاندار البرز داده شده تا شهرک‌های صنوف در استان تعیین شود و این واحدها به آن منطقه انتقال داده شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار