کد خبر: 691338
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
با مشارکت مردم و سرمایه گذاری دولت سطح جنگل کاری استان زنجان به مرز700 هکتار افزایش می یابد.

رئیس مرکز جنگلکاری خارج از شمال سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور، با اعلام این خبر گفت: از این میزان سهم شهرستان طارم350 هکتار است. رضا احمدی با اشاره به تلاش های انجام گرفته در توسعه نهالکاری در استان زنجان افزود: اجرای این میزان تولید نهال در نهالستان کوشکن زنجان بی سابقه است. وی ادامه داد:متاسفانه در استان زنجان با یک ضعف عمومی در بحث جنگلکاری مواجه بودیم که تولید نهال با مکانیسم های مشخص و رعایت اصول فنی و علمی در سایه تلاشهای کارشناسان موجب شده تا امروز شاهد تولید یک میلیون نهال در این ناحیه باشیم.

احمدی با اشاره به کاشت گونه های اقتصادی و چند منظوره در نهالستان کوشکن زنجان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این روند شاهد جنگل¬کاری برای سال آینده با تامین منابع ملی و استانی باشیم. وی ،با بیان اینکه بخشی از این میزان جنگل¬کاری در سال جاری منابع مالی تزریق خواهد شد،متذکر شد: بخش دیگری از منابع نیز در سال آینده برای توسعه نهال¬کاری و توسعه جنگل¬ها تخصیص می¬یابد.

رئیس مرکز جنگلکاری خارج از شمال با بیان اینکه اکنون ایران جزو کشورهای کم برخوردار از پوشش جنگل محسوب می شود،افزود: برای رسیدن به استانداردهای نرم جهانی، توسعه جنگلکاری جزو اولویت های سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور است. احمدی،با اشاره به روند آبیاری نهالها به شکل غرقابی طی سال های گذشته گفت: قبلا با شیوه غرقابی نهالستانها آبیاری می شد که با تغییر الگوی صرفهجویی با کیسه های گلدانی و شاسیها و نیز سیستم های آبیاری بارانی شاهد کاهش یک سوم مصرف با بالا رفتن میزان تولید نهال بوده ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار