کد خبر: 691337
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
در سایه بی توجهی و کم لطفی مسئولان به تولیدات داخلی
تنها کارخانه توليدکننده کيسه هاي خونگيري در کشور، به دليل عدم حمايت مسئولان و واردات از خارج تعطیل شد. از سال 79توليد کيسه هاي خونگيري به عنوان يکي از محصولات استراتژيک در مجتمع صنعتی بعثت قم آغاز شد...
محمد كاظمي
تنها کارخانه توليدکننده کيسه هاي خونگيري در کشور، به دليل عدم حمايت مسئولان و واردات از خارج تعطیل شد. از سال 79توليد کيسه هاي خونگيري به عنوان يکي از محصولات استراتژيک در مجتمع صنعتی بعثت قم آغاز شد. محصولی که معدود کشورهاي به دانش توليد آن دست يافته اند و در کشورما برپايه توان متخصصان داخل توليد آن اغاز شد. تا چندی پیشاين کارخانه با تولید سالانه يک ميليون و ۵۰۰هزار ست کيسه هاي خون علاوه بر تامین نیاز داخلی محصولات خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می کرد اما با وجود همه پيشرفت هايي که در کارخانه توليد کيسه هاي خون صورت گرفته و علیرغم اینکه این کارخانه جزو مجموعه‌های دانش بنیان و نیز از پارک‌های فناوری شناخته شده قرار گفته در سایه بی توجهی و کم لطفی مسئولان تعطیل شد.
 
 
***

چراغ کارخانه خاموش شد و کارگران بیکار

چراغ تنها کارخانه تولیدکننده کیسه های خونگیری کشور که براساس بخشنامه ها و ابلاغیه های بالادستی ملزم به تأمین نیاز داخلی و خارجی بود به دلیل علاقه سازمان انتقال خون به واردات و بی توجهی به تولید داخلی خاموش شد. بی توجهی ها و در پی آن تعطیلی کارخانه مذکور موجب شد دهها کارگر و کارمند از کار و به تبع آن قریب به 400 نفر عائله آنان امیدشان را به نان آور خانواده از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار "جوان"، مدیران تنها کارخانه تولیدکننده کیسه های خون گیری در کشور در گفتگو با خبرنگاران ضمن مرور اتفاقات منجر به تعطیلی کارخانه، البته با ارائه اسناد و مدارک مستدل، بار دیگر مسئولان عالی رتبه وزارتخانه بهداشت، دولت و به ویژه نهادهای نظارتی و همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشور را به کمک طلبیده و خواستار رسیدگی فوری به تخلفات سازمان انتقال خون در عدم پایبندی به تعهدات خود علیرغم وجود ابلاغیه های بالادستی در قبال سفارش خرید و تأمین نیازهای سازمان به کیسه های خون از این کارخانه شدند.

مدیر تنها کارخانه تولید کننده کیسه های خون کشور وجود دستهای آلوده در سازمان انتقال خون را عامل بروز این اتفاقی دانسته و می گوید: سازمان انتقال خون به عنوان تنها خریدار و مصرف کننده محصولات تولیدی این کارخانه در سال 93 سفارش حتی یک کیسه خون را به ما نداد و در عوض تمام نیاز خود را از خارج وارد کرد و با این کارش عملا خط تولید کارخانه را به تعطیلی کشاند تا تنها رقیب داخلی شرکت های واردکننده از گردونه خارج شود.

احمدرضا عزیزی با بیان اینکه ما از حدود 40 روز پیش هشدارهای لازم را در خصوص تعطیلی قریب الوقوع بودن خط تولید کارخانه داده بودیم می افزاید: متأسفانه علیرغم روشنگری انجام شده در این مدت نه تنها هیچ اتفاق عملی رخ نداده بلکه مسئولین سازمان به انجام مناقصه ای دیگر برای واردات کیسه های خون مبادرت کردند و در ادامه به دروغ پراکنی روی آورده و گرانی قیمت و کیفیت محصولات تولیدی کارخانه را زیر سؤال بردند.

محصولات کارخانه، کاملا سالم بود!

دکتر سبط نبی مدیر کیفیت کارخانه در پاسخ به این دروغ پراکنی ها با ارائه اسناد و مدارک، داشتن انواع گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی و اروپایی را دال بر سلامت کیفیت تولید محصولات کارخانه برشمرده و می گوید: ما حتی نشان CE اروپایی را نیز داریم که محصولات ما با این نشان اجازه ورود به خاک اروپا را پیدا کرده است. وی با رد شایعه دروغ برگشت کیسه های خون صادراتی به عراق می افزاید: نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده بلکه مورد استقبال آنها قرار گرفته و مسئولین حوزه سلامت کشور عراق خواستار راه اندازی کارخانه و انتقال دانش تولید در آن کشور شده اند.

دکتر ثانوی مدیر بازرگانی کارخانه تولید کیسه های خونگیری کشور نیز با بیان اینکه زمینه های بسیار زیادی در حوزه خارج از کشور برای شرکت فراهم است می گوید: کشورهای متعددی حتی در اروپا خواستار راه اندازی خط تولید کارخانه در کشورهای متبوع خود شده اند با اینحال اولویت اول ما و هدف تأسیس شرکت و ورود به عرصه تولید یک محصول استراتژیک تأمین نیاز داخلی کشور و جلوگیری از خروج ارز و مهمتر تحقق اقتصاد مقاومتی است و همانطور که قبلا نیز گفته شده است ما حاضریم تمام نیاز 3 میلیونی سازمان انتقال خون به کیسه های خونگیری را در داخل تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه علیرغم وجود شرایط نابرابر در مقابل شرکت های وارد کننده خارجی که از ارز دولتی و تعرفه 4 درصدی در قبال ارز آزاد و تعرفه 18 تا 24 درصدی ما استفاده می کنند می افزاید: ما حاضریم به شرط سفارش سالانه و تعهد سازمان به خرید از ما تمام نیاز کشور را به کیسه های خون برآورده سازیم و در مقابل آن ضمانتنامه خواهیم داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن نيت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
حتماً يک آقا زاده کار واردات و گفتن دلار و به جيب زدن آن و ... و ... آفرين به اين حاج حسن ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار