کد خبر: 691179
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
عضو کارگروه کشاورزی مجمع عالی بسیج گیلان در نشستي كه با مجمع عالی بسیج گیلان ضمن اشاره به تهیه و تدوین طرح بررسی تولید، فرآوری و بازرگانی چای توسط اساتید بسیجی استان ، اظهار داشت: چای یکی از کالاهای کشاورزی اقتصادی است.

حسن اخگري با بیان اینکه 60 هزار خانوار چایکار در کشور در حال فعاليت اند افزود: سرانه مصرف چای در کشور افزایش یافته است و فرصت خوبی برای تقویت تولید چای داخلی است. وي گفت: 30 درصد چای مصرفی کشور در داخل تولید شده و 70 درصد چای مصرفی از محل واردات تأمین می‌شود.اخگری با بیان اینکه کشاورزان چایکار با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: بهره‌بردارن اصلی اقتصادی چای دلالان و واسطه‌ها هستند.

وی با اشاره به زمان انبارداری شش ماهه چای، بر لزوم تهيه سند راهبردی چای کشور تاكيد كرد و گفت با اين كار چای كشور كه از كيفيت مناسبي نيز برخوردار است به عنوان یک کالای اقتصادی جهانی معرفي خواهد شد.اخگري همچنين با بیان اینکه هشت بورس چای در جهان فعالند ، گفت: چای در بازارهای جهانی جایگاهی بالاتر از زعفران داشته و بورس لندن و کلکته در جهان از مهمترین و فعال‌ترین بورس های چای به حساب مي آيند.اين عضو کارگروه کشاورزی مجمع عالی بسیج گیلان با تأکید بر اینکه چای از زعفران اقتصادی‌تر است، بر لزوم توجه ويژه مسئولان به تقويت بنيه چايكاران و صنايع وابسته تاكيد كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار