کد خبر: 691144
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان تشکیل صندوق حفاظت از محیط زیست، واریز عوارض آلایندگی صنایع به این صندوق و هزینه‌کرد هدفمند این عوارض را ضروری دانست.

عباس عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نظارتی بر روی هزینه‌کرد عوارض آلایندگی که توسط صنایع پرداخت می‌شود، وجود ندارد گفت: این عوارض باید در صندوقی ذخیره و بر اساس اولویت‌های زیست‌محیطی آن منطقه و با نظارت کامل اداره کل حفاظت از محیط زیست هزینه شود. وی با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای خرید تجهیزات مربوط به رفع آلایندگی افزود: این صندوق می‌تواند به صنایع آلاینده تسهیلات مالی برای بهبود وضعیت خود ارائه بدهد.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده باید هزینه‌های وارد آورده به محیط زیست را جبران کنند، افزود: تحمیل هزینه‌های عوارض آلایندگی به صنایع بدون ارائه تسهیلات تنها طی مسیر را برای آن صنعت سخت‌تر خواهد کرد.مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: تامین هزینه‌های مربوط به خرید قطعاتی مانند فیلتر برای واحدهای تولیدی بسیار سخت است و صنایع برای رفع آلایندگی خود تنها هستند و هیچ حمایتی نمی‌شوند.

وی خواستار اصلاح قوانین زیست‌محیطی کشور در راستای تسهیل رفع آلایندگی صنایع شد.عباس زاده با تشریح مشکلات مالی مربوط به بخش تولید و همچنین موانع تحریم‌ها تاکید کرد: باید به صنایع فرصت و تسهیلات داد تا ظرف مدت زمان معینی به رفع آلودگی خود اقدام کنند.وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها در شرایط رکود اقتصادی به سر برده و امکان مالی برای بهبود وضعیت خود راندارند،گفت:‌اینصنایعهرسالعوارض آلایندگی را پرداخت کرده و با تعدیل نیرو سعی در عبور از این بحران‌ها خواهند داشت.

عباس‌زاده با انتقاد از الگوبرداری قوانین زیست محیطی از قوانین اروپایی اادامه داد: زیرساخت‌هایی که در اروپا برای صنایع فراهم است، در ایران وجود ندارد.مدیر کیفیت شرکت ذوب‌آهن اصفهان افزود: باید قوانین با توجه به موقعیت کشور خودمان بومی‌سازی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار