کد خبر: 690593
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
دانشگاه اميركبير برنامه سخنراني شريعتمداري را لغو كرد
مسئولان دانشگاه اميركبير با سخنراني مديرمسئول روزنامه كيهان به مناسبت ۱۶ آذر در اين دانشگاه مخالفت كردند.
مسئولان دانشگاه اميركبير با سخنراني مديرمسئول روزنامه كيهان به مناسبت ۱۶ آذر در اين دانشگاه مخالفت كردند.

درحالي كه از مدت‌ها قبل اعلام شده بود حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان به دعوت بسيج دانشجويي و به مناسبت 16 آذر در اين دانشگاه مراسم سخنراني و پرسش و پاسخ خواهد داشت، مسئولان دانشگاه اميركبير به‌‌رغم دعوت قبلي و اصرار بسيج دانشجويي اين دانشگاه، با حضور شريعتمداري در اين دانشگاه مخالفت ‌ و سخنراني وي را لغو شده اعلام كردند.

 اين اقدام در حالي است كه بسياري از محكومان و عناصر دخيل در فتنه به مناسبت 16 آذر در دانشگاه‌هاي مختلف تهران و شهرستان‌ها به سخنراني خواهند پرداخت. 

در همين ارتباط رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور با اشاره به استانداردهاي دوگانه دولت در خصوص شنيدن صداي مخالفان گفت: با لغو سخنراني شريعتمداري در روز دانشجو گويي نقد نظام آزاد اما نقد دولت ممنوع شده است.  سهراب صلاحي در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به لغو سخنراني حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان در دانشگاه اميركبير گفت: گويي اگر بعضي از شخصيت‌ها در دانشگاه‌ها پيرامون نقد نظام و انقلاب بخواهند صحبت كنند آزاد هستند اما اگر شخصيت‌هايي بخواهند از وزارتخانه يا دولت نقدي انجام دهند، اجازه ندارند.

وي افزود: گويي نقد نظام آزاد اما نقد دولت ممنوع شده است آن هم توسط دولتي كه مدعي اين است كه دوران تريبون‌هاي يكطرفه و مونولوگ‌گويي تمام شده است. صلاحي ادامه داد: اين وضعيت خصوصاً درباره شخصيت‌هاي شناخته شده نظام و انقلاب كه دغدغه اين را دارند كه نظام به اهداف عالي خود برسد اعمال مي‌شود. نمي‌دانم چرا شعار معروف قرآن پيرامون «اشداء علي‌الكفار و رحماء بينهم» را بعضي مسئولان برعكس عمل مي‌كنند.

 رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور با بيان اينكه استانداردهاي دوگانه دولت در خصوص شنيدن صداي مخالفان قابل پذيرش نيست، گفت: بايد بگذارند كساني كه نقد عالمانه دارند حرفشان را بزنند. اينكه بگوييم كسي حق ندارد از قرارداد ژنو سخن بگويد از پرونده كرسنت حرفي نزند قابل قبول نيست.

 آيا بايد سخناني كه امريكايي‌ها از آن خوش‌شان مي‌آيد بيان شود؟ اين خط‌مشي با نظام و انقلاب و خون شهدا سازگار نيست. وي در ادامه پيرامون 16 آذر نيز گفت: نبايد بگذاريم كساني كه خود را با خارج كشور هماهنگ مي‌كنند ماهيت 16 آذر كه استكبارستيزي است را به انقلاب ستيزي بدل كنند. البته نيروهاي ارزشي و انقلابي در دانشگاه‌ها اجازه چنين كاري را نخواهند داد.  با اين حال معاون فرهنگي دانشگاه صنعتي اميركبير در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه از ابتدا براي سخنراني شريعتمداري در اين دانشگاه مجوز صادر نشده بود، گفت: در آينده شخصاً از شريعتمداري براي حضور در دانشگاه اميركبير دعوت مي‌كنم، اما نه براي 16آذر!

رضا صراف اضافه كرد: هيئت نظارت به دلايل حفظ حرمت ميهمان در دانشگاه اميركبير با برگزاري اين سخنراني مخالفت كرد و از ابتدا مجوزي صادر نشد كه لغو شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار