کد خبر: 690592
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
دفتر تحكيم وحدت اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي در بيانيه‌هاي جداگانه اعلام كردند در مراسم روز دانشجو كه قرار است امروز با حضور رئيس‌جمهور برگزار شود شركت نخواهند كرد.
اين تشكل‌هاي دانشجويي اعتراض به عدم تعيين وقت براي سخنراني نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در اين مراسم را علت عدم حضور خود عنوان كرده‌اند.
در همين ارتباط اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي نامه‌اي به روحاني اعلام كرد: در دفاع از آزادانديشي در مراسم 16 آذر حاضر نمي‌شويم، مگر آنكه شرايط اظهارنظر اتحاديه‌هاي قانوني دانشجويي فراهم شود.
اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل طي نامه‌اي به رياست جمهور اعلام كرد: حضور رئيس‌جمهور در روز دانشجو و در دانشگاه و در يك برنامه واقعاً دانشجويي، فرصتي مهم براي ظهور و بروز مردم‌سالاري ديني است كه نبايد با گلخانه‌اي برگزار كردن آن در حق آن جفا كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: پيرو سخنان جنابعالي و اظهارتاسف شما مبني بر عدم حضور دانشجويان در آخرين حضور دانشگاهي‌تان، پيرامون حواشي رخ داده در جلسه 16 آذر اخباري به گوش‌مان رسيده است كه مي‌خواهيم با شما در ميان بگذاريم:
-1  آيا شنيده‌ايد كه تدارك‌دهندگان جلسه 16 آذر به دنبال برگزاري يك مراسم گلخانه‌اي از حضور رئيس‌جمهور در دانشگاه و ارائه تصويري كاريكاتوري و نمادين از اين جلسه هستند؟ آيا واقعاً شما اينگونه مي‌پسنديد؟
ما اعتقاد داريم كه حضور رئيس‌جمهور در روز دانشجو و در دانشگاه و در يك برنامه واقعاً دانشجويي، فرصتي مهم براي ظهور و بروز مردم‌سالاري ديني است كه نبايد با گلخانه‌اي برگزار كردن آن در حق آن جفا كرد.
-2  آيا خبر داريد كه چيدمان سخنرانان جلسه شما منتسب به يك طيف سياسي هستند و ظاهراً تصويري كه قرار است در محضر شما از دانشگاه ارائه گردد، تصويري همسو و بي‌انتقاد از سياست‌هاي دولت است؟ آيا واقعاً شما اينگونه مي‌پسنديد؟ به نظر مي‌رسد در دولت شما هم عده‌اي به دنبال تشكيل تشكل‌هاي دولت‌ساخته هستند.
-3  آيا خبر داريد كه عده‌اي وراي قانون به اتحاديه‌هاي دانشجويي اجازه صحبت در جلسه شما را نداده‌اند و عده‌اي بدون مكانيزم‌هاي مشخص قرار است منويات برخي دولتمردان را با شما مطرح كنند؟ آيا واقعاً شما اينگونه مي‌پسنديد؟ ذكر اين نكته حائز اهميت است كه طرح سؤالات فوق از باب تذكرات مؤمنانه است و اميد به اصلاح آن از سوي رئيس‌جمهور محترم را داريم.
اين بيانيه مي‌افزايد: با اين اوصاف اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در دفاع از آزادي و آزادانديشي در جلسه شما حاضر نخواهند شد، مگر آنكه با نظر جنابعالي شرايط اظهار‌نظر و پرسشگري همه اتحاديه‌هاي قانوني دانشجويي فراهم شود و ما نيز در اين جلسه در كنار باقي اتحاديه‌هاي دانشجويي بتوانيم نقطه‌نظرات اعضاي اتحاديه را به گوش شما برسانيم‌.
دفتر تحكيم وحدت نيز در نامه‌اي به دكتر روحاني تصريح كرده است: دو سال است فضاي انتقاد دانشجويي بسته شده اگر مورد تأييد شما است جاي تأسف دارد.
در نامه جامعه اسلامي دانشجويان نيز خطاب به رئيس‌جمهور تصريح شده اطرافيان رئيس‌جمهور خوش ندارند صداي تمام تشكل‌ها به گوش برسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
0
سلام عليكم عالي بودددد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار