کد خبر: 690237
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
روحانی:
رئیس جمهور گفت: تا سال‌های آینده در زمینه واکسن به سمت خودکفایی خواهیم رفت و در فن‌آوری واکسن، متخصصان به دنبال واکسن‌هایی هستند که وجود ندارد و اولین کشوری هستیم که در سال‌های آینده تولید خواهیم کرد.
جوان آنلاین: حجت‎الاسلام والمسلمین حسن روحانی شب گذشته در جلسه شورای اداری استان گلستان که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان در پناه قرآن هستند که افتخارشان به اسلام، قرآن، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

وی، استقبال مردم از هیئت دولت را نشان‎دهنده احترام به نظام دانست و ادامه داد: وحدت و همدلی در گلستان ارزشمند است و این وحدت می‎تواند کمک زیادی به پیشرفت جامعه کند.

رئیس‎ جمهور با بیان اینکه وحدت و همدلی در گلستان نمونه خوبی برای مسلمانان است، خاطرنشان کرد: این وحدت و همدلی باید همواره حفظ شود.

روحانی تصریح کرد: دولت همواره سعی کرده به مردم قولی بدهد که بتواند تا پایان دولت یازدهم آن را به سرانجام برساند و اگر چیزی در ظرف دولت نمی‌گنجد، به مردم نمی‌گوید، به دلیل اینکه ما کاره‌ای نیستیم، چراکه مشروعیت خود را از مشروعیت سیاسی و حقوقی که با رأی مردم به دست آمده، داریم.

وی با بیان اینکه رأی مردم از لحاظ سیاسی و حقوقی به دولت مسئولیت داده است، اضافه کرد: هرچه ما واقعیت این کشور است را با مردم در میان بگذاریم، بهتر خواهد بود.

رئیس‎ جمهور، واگذاری امور اقتصادی، اجتماعی به مردم را با اهمیت خواند  و یادآور شد: مردم باید اقتصاد را پیش ببرند؛ باید صاحب‌نظرانی از بین مردم به صحنه بیایند و سرمایه‌گذاری توسط مردم انجام شود.

روحانی با بیان اینکه دولت با مردم متفاوت است، متذکر شد: کارمند دولت هرچه متدین و مخلص باشد 8 صبح سرکار می‌آید، اما بخش خصوصی گاهی 3 صبح به محل کار آمده و تا ساعت 10 شب کار می‌کند، بنابراین بخش خصوصی ساعت اداری نمی‌شناسد و همه توانش را به‌ کار می‌برد.

وی تأکید کرد: امسال بخشی از آموزش واگذار خواهد شد؛ اگر مدرسه را به مردم واگذار کنیم تا آنها خود اداره‌گر باشند به جای اینکه معلم استخدام کنیم، با سرانه 700 هزار تومانی هم دانش‌آموز باسوادتر می‌شود و هم اینکه معلم توجه بیشتری به امر تربیت دارد.

رئیس دولت یازدهم بر لزوم مشارکت دولت و مجلس تأکید کرد و با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید با هم مشارکت کنند، اما کار به مردم واگذار شود، مسئله دانش‌بنیان را با اهمیت عنوان کرد و بیان داشت:‌ دستگاه‌های مختلف زمانی در زمینه فن‌آوری آنقدر دعوا می‌کردند که می‌رفتند دادگاه، اما امروز دادگاه تمام شده است.

روحانی از فعال شدن صندوق شکوفایی و نوآوری در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و تشریح کرد:‌ بودجه این صندوق امسال افزایش پیدا می‌کند و ما از طریق این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان وام می‌دهیم تا فعال شوند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه علم باید نفع‌رسان باشد، عنوان داشت: علم باید برای انسان و جامعه نفع برساند؛ ما در حال حاضر دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی داریم که شغل ندارند، از طرفی در رشته‌های گردشگری  و هتلداری با کمبود متخصص مواجه هستیم که این امر نشان از عدم برنامه‌ریزی درست است، بنابراین وقتی دانشگاه دولتی و استاد دولتی باشند، دلسوزی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر دانشجو فقط به دنبال مدرک و مدرک‌گرایی باشد، نمی‌توان مشکلات جامعه را برطرف و به نیازها پاسخ داد، بر لزوم فعال شدن مردم در صحنه تأکید کرد و افزود:‌ باید فن‌آوری‌های نوین را به صحنه بیاوریم؛ در بیوتکنولوژی شرکت‌هایی فعال هستند که سودهای بالایی دارند و بازارها را در کشورهای پیشرفته فتح می‌کنند.

رئیس‎ جمهور، وضعیت کشور را در حوزه بهداشت و درمان و واکسن مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: تا سال‌های آینده در زمینه واکسن به سمت خودکفایی خواهیم رفت و در فن‌آوری واکسن، متخصصان به دنبال واکسن‌هایی هستند که وجود ندارد و اولین کشوری هستیم که در سال‌های آینده تولید خواهیم کرد.

رئیس دولت «تدبیر و امید» در خصوص جذب سرمایه نیز گفت:‌ مشکلات اقتصادی بدون جذب سرمایه حل نمی‌شود، کارآفرینان را باید جذب کنیم و شرایط به وسیله مردم بهبود پیدا کند؛ ما می‌دانیم چندین هزار شرکت بزرگ در دنیا منتظر روزی هستند که کمی گشایش حاصل شده و به کشور ایران ورود کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه تحریم یک ظلم بزرگ است، تصریح کرد:‌ تحریم‌هایی که به کشور ما توسط قدرت‌های بزرگ به ناروا تحمیل شده، یک ظلم بزرگ است که باید آن را از دوش مردم برداریم که تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده است و باید دشمن را به عقب رانده و در صحنه دیپلماسی پیروزی به دست آوریم.

وی با بیان اینکه من گله‌ای از نقد ندارم، عنوان کرد: نقد اگر دلسوزانه و برای اصلاح امور باشد، یک وظیفه است؛ این حق همه است که نقد کنند، اما لحن ما باید طوری نباشد که همانند عملیات جنگ عده‌ای می‌گفتند به عنوان مثال اگر فلان طور می‌شد بهتر بود؛ آدم‌هایی که از دور به مسائل می‌نگرند خیلی حرف‌ها می‌توانند بزنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت کشور انجام داده است، گفت:‌ امیدواریم شرایطی فراهم شود که نتیجه آن اشتغال و آبادانی کشور باشد.

روحانی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، بیان داشت:‌ اقتصاد باید درون‌زا و برون‌نگر باشد؛ مگر می‌شود در اقتصاد به دیگران و همسایه‌ها کاری نداشته و بدون صادرات و واردات موفق باشیم.

وی بر لزوم تعامل سازنده با دنیا تأکید کرد و یادآور شد: در مسائل ریلی دولت تلاش می‌کند تا پیشرفت حاصل شود، چراکه خطوط ریلی زیرساخت مهمی برای اقتصاد کشور است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد:‌ ما در شرایط تحریم هستیم، وضعیت نفت ما نسبت به گذشته خیلی تنزل پیدا کرده است؛ در سال گذشته نفت به طور متوسط 105 دلار فروخته می‌شد، اما امروز قیمت نفت را کمتر از 70 دلار می‌فروشیم؛ البته نمی‌گوییم در شرایط جدید نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، چراکه دولت در همین شرایط بودجه را تقدیم مجلس کرده است.

رئیس جمهور در ادامه چنین توضیح داد: بودجه عمرانی در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان است که تا پایان سال جاری، 10 هزار میلیارد تومان دیگر به این بودجه افزوده می‌شود که این رقم بی‌سابقه بوده است و پیش‌بینی ما در این زمینه 46 میلیارد تومان است.

روحانی در پایان با تأکید بر اینکه در برابر فشارها تسلیم نمی‌شویم، تشریح کرد:‌ همه باید دست به دست هم دهیم تا کشور مسیر پیشرفت و ترقی را طی کند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
1
با این واگذاری های بی برنامه فاتحه آموزش و پرورش رو خوندین.
مستمری بگیری که تاکنون دویست هشتاد هزارتومان بمدرسه داداه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
0
اصلا مردم عادی وکم درامد را جه بمدرسه ودانشگاه
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
0
آقاي روحاني اولا راي مردم مقبوليت است نه مشروعيت ! مشروعيت با تنفيذ مقام معظم رهبري حاصل شده است . ثانيا مردم اين ها را خوب مي دانند . الآن از زمان انتخابات خيلي گذشته و عمر دولت به نيمه رسيده است مردم منتظر عملي شدن وعده ها هستند .
تند زبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
0
1
اگر بنا باشد آموزش را به مردم واگذار كنيد پس اجراي آن اصول از قانون اساسي كه آموزش رايگان را از وظايف دولت دانسته است چه مي شود ؟ در ضمن وقتي كه آموزش را به مردم واگذار كنيد و قيمت گذاري اجناس را نيز به مردم و ... پس بفرمائيد مردم به خودشان راي مي دادند بهتر بود تا اينكه دولتي سر كار بيايد !!!!
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
0
رئیس جمهور سرمایه دار و مرفه چه میدانه بر مردم محروم چه میگذره.اصلا مردم محروم درس بخوانند که چی بشه برا خودشون برن کار گری کنند .به برکت دول یازدهم کارگری هم نیست چون کارهای عمرانی خوابیده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار