کد خبر: 688930
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
وقتي روح خبيث ضد ديني روي آنتن زنده سيما مي‌پرد
حميد رضا نعيمي، نويسنده و كارگردان تئاتر در برنامه هفته گذشته مجله تئاتر كه از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود، با حمله به ساخت مسجد وليعصر(عج)، با دعوت از ساير هنرمندان تئاتر، تهديد كرد در صورت افتتاح اين مسجد نه‌تنها وي بلكه ساير اهالي تئاتر ديگر پايشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت!
محمد صادق عابديني
حميد رضا نعيمي، نويسنده و كارگردان تئاتر در برنامه هفته گذشته مجله تئاتر كه از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود، با حمله به ساخت مسجد وليعصر(عج)، با دعوت از ساير هنرمندان تئاتر، تهديد كرد در صورت افتتاح اين مسجد نه‌تنها وي بلكه ساير اهالي تئاتر ديگر پايشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت!

برنامه هفتگي مجله تئاتر روز چهارشنبه 5 آذر با حضور حميد رضا نعيمي و حميد رضا آذرنگ اجرا شد. در اين برنامه كه با اجراي منوچهر اكبرلو روي آنتن شبكه چهار رفت، قرار بود كه درباره ادبيات نمايشي در ايران صحبت شود اما نعيمي در صحبت‌هايش به مسائل حاشيه‌اي از جمله ساخته شدن مسجد حضرت وليعصر (عج) در نزديكي مجموعه تئاتر شهر اشاره كرد و در برنامه زنده تلويزيون گفت:«به نظر من از دولت اول آقاي احمدي‌نژاد بي‌توجهي به فرهنگ، هنر و تئاتر آغاز شد از قضا و بد‌بختانه عناد آقاي احمدي‌نژاد با تئاتر از زمان شهر‌دار شدنشان شروع شد، يعني زماني كه ايشان آمدند پاركينگ تئاتر شهر را تبديل به مسجد كردند و ما و همه شما از همين برنامه اعلام مي‌كنيم زماني كه اين مسجد افتتاح شد و بلند‌گو‌هاي اين مسجد شروع كنند به كار كردن ديگر حاضر نخواهيم بود هيچ كدام از ما آنجا تئاتر كار بكنيم. شك نكنيد اينجا محملي براي نابود كردن تئاتر كشور است.»

برنامه مجله تئاتر

برنامه هفتگي مجله تئاتر به تهيه‌كنندگي نيما دهقان و اجراي منوچهر اكبرلو سعي دارد نقشي را كه «هفت» در عرصه سينما بازي مي‌كند، براي هنر نمايش ايفا كند اما عوامل مختلفي باعث شده است تا اين برنامه تلويزيوني نتواند جايگاه در خور شأني را داشته باشد.

مهمترين دليل نيز همان مخاطب خاص بودن هنر نمايش است. محدود بودن علاقه‌مندان به تئاتر ميزان حساسيت‌ها را نيز به برنامه‌هاي مرتبط با تئاتر كاهش داده به طوري كه بسياري از اجراهاي تئاتر در سالن‌هاي نمايش با وجود ايرادات مختلف در متن و پوشش بازيگران كمتر بازخوردي در بيرون پيدا مي‌كند. مجله تئاتر نيز از اين قاعده بي‌بهره نبوده است. در برنامه روز 5 آذر مجله تئاتر، حميدرضا نعيمي به بهانه پرداختن به ادبيات نمايشي در ايران سخنان سخيفي درباره ساخت مسجد به زبان آورد.

نعيمي در اين برنامه ضمن حمايت از اجراي متون خارجي نمايش از توليد متون نمايشي به خصوص نمايشنامه‌هاي ديني ( با مضامين ديني) انتقاد كرد.

اين كارگردان سپس با ادعاي اينكه رئيس‌جمهور سابق دشمن تئاتر بوده است، گفت: دشمني احمدي نژاد با تئاتر به پيش از دوره اول رياست جمهوري و به زمان شهرداري وي باز مي‌گردد.
نعيمي دليل دشمني احمدي نژاد با تئاتر را طراحي و تصويب ساخت مسجدي در حاشيه پارك دانشجو عنوان كرد؛ مسجدي كه قرار است در آينده‌اي نزديك افتتاح شود و اين كارگردان تئاتر تهديد كرد با افتتاح مسجد نه‌تنها وي بلكه باقي هنرمندان تئاتر پايشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت. جالب اينجا است كه اين سخنان سخيف آن هم در برنامه زنده تلويزيوني هيچ واكنشي را از سوي مجري برنامه به همراه نداشته و اكبرلو به طور ضمني آن را تأييد هم كرد!

«فاوست» نعيمي

حميد رضا نعيمي، نويسنده و كارگردان تئاتر در تيرماه امسال بار ديگر نمايش «فاوست» را روي صحنه برد. اجراي پيشين اين نمايش در سال 90 و در تئاتر شهر بود و اجراي دوباره آن در تالار وحدت بود. «فاوست» متني آلماني نوشته «ولفگانگ گوته» است كه در آن دانشمندي روح خود را به شيطان مي‌فروشد. اين متن از جمله آثار مورد علاقه نعيمي به شمار مي‌آيد به طوري كه بار‌ها آن را اجرا كرده است. آنچه در شبكه چهارم سيما و از آنتن زنده پخش شد، نمودي از نمايش فاوست بود كه در آن يك نويسنده و كارگردان نمايش روح خود را با شيطان معامله مي‌كند و از اينكه يك مسجد شروع به كار بكند، ابراز نگراني مي‌نمايد!
نعيمي پيش از اجراي دوباره فاوست، نمايش «سقراط» را نيز اجرا كرده بود كه در آن فرهاد آييش در نقش سقراط ظاهر شده و انتقاد و گوشه و كنايه‌هايي را بيان مي‌كرد كه نه براي يونان باستان يا يك جامعه انساني بي‌نام و نشان بلكه انتقاد‌هايي صريح از حكومت و نظام به شمار مي‌آمد. اين نمايش به دليل آنچه عدم توجه مديران فرهنگي به تئاتر است، با اعتراضي روبه‌رو نشد.

دشمني با خانه خدا

تئاتر در يونان باستان هنري مذهبي به شمار مي‌آمد. به همين دليل يوناني‌ها جايگاه ويژه‌اي براي تئاتر قائل بودند. با وجود اينكه از زمان يونان باستان تا به حال هنر نمايش فراز و فرود‌هاي مختلفي را پشت سر گذاشته است اما همچنان بعد معنوي آن كاملاً از بين نرفته است. آنچه نعيمي در برنامه مجله تئاتر به زبان آورد را نمي‌توان به پاي همه هنرمندان تئاتر كشور گذاشت بلكه نمودي است از كساني كه خود را داعيه‌دار تئاتر كشور مي‌دانند.
پيش از اين نيز محمد يعقوبي ديگر نويسنده و كارگردان تئاتر در مصاحبه‌اي با محوريت سانسور به انقلاب اسلامي و مباني حجاب حمله كرده بود. هفته گذشته نيز نعيمي در موضعي ديگر به انتقاد از ساخت مسجد پرداخت!
كسي كه روي آنتن زنده تلويزيوني كه در بدترين حالت چند ميليون بيننده دارد، اين سخنان را به زبان مي‌آورد و آشكارا به مظاهر اسلام و مسلماني مي‌تازد، مشخص است كه در محافل شخصي و خصوصي چه نوع ديدگاه‌هايي را ترويج مي‌نمايد. زماني كه رسانه‌ها از نبود نظارت بر تئاتر گلايه مي‌كنند و صداي انتقادشان به گوش مسئولان نمي‌رسد، منظورشان فعاليت چنين آدم‌هاي معلوم الحالي است كه به اصلي‌ترين باورهاي ديني جامعه چنين آشكارا توهين مي‌كنند.

مسجد وليعصر(عج) مسجدي مظلوم

مسجد حضرت وليعصر(عج) در حاشيه پارك شهر در حال ساخت است. بناي اين مسجد با تغيير معمار آن از يك مسجد سنتي و كلاسيك به ساختماني پست مدرن كه فاقد هيچ كدام از نشانه‌هاي تعريف شده مسجد است، تبديل شده است.
ساختمان اين مسجد با مشاركت شهرداري منطقه11 در حال ساخت است. سابقه برگزاري نماز جماعت در محلي كه امروز مسجد وليعصر(عج) در حال ساخت است به دهه 60 باز مي‌گردد. طرح ساخت مسجد نيز از سال 83 شروع شده است. با تغيير شهردار تهران، فشار‌ها باعث شد تا با كنار گذاشتن معمار و طراح اوليه، معمار جديدي جايگزين شده و طرح مسجد به كلي تغيير پيدا كند. هم اكنون كساني كه به پارك دانشجوي تهران مراجعه مي‌كند بناي بزرگ سيماني را مي‌بينند كه به مراكز خريد و تالار‌هاي شهري بيشتر شباهت دارد تا مسجد. از زمان ساخت اين بنا تا به حال تلاش‌هاي زيادي براي تغيير كاربري يا متوقف كردن اين پروژه صورت گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
5
5
بله دیگه، ...
پاسخ ها
حسين
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
اين كه گفتي يعني چه!!؟؟
حسين
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
اين كه گفتي يعني چه!!؟؟
ازادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
9
33
خیلی جالبه... شما به کجا رسیدین که شروع به کار کردن بلندگوهای یه مسجد براتون غیر قابل تحمله؟؟؟؟؟ حالا می فهمم چرا حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند مساجد را پر کنید.... مساجد سنگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
راه حل اساسی اینه دانشگاهها به معنای واقعی اسلامی شود باید از دوران دبیرستان دروس اخلاق اسلامی دروس تفسیر قران دروس تفسیر احادیث وارد کتب درسی شود. مطمینم اگر دبیرستان و دانشگاه حجم کتب اخلاق و قرانش زیاد شود خود به خود دیگر کسی جرات اهانت به مساجد را نخواهد داشت چرا که در اقلیت محض خواهند بود. امروزه چند واحد دروس اسلامی و تفسیر وارد دانشگاه شده اما خیلی کم هست باید از دبیرستان شروع کرد و حجم ان هم بیشتر شود. راه حل همینه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
6
38
به درک که پایت را در تئاتر نمیگذاری.
نگذار .
تو بدان هنرمند علی الطلاق خداوند است.
و مسجد خانه خدا.
چه عیبی دارد مردم بعد از دیدن تئاتر در مسجد هم نمازی بخوانند آقای هنر مند !؟؟؟
از کجای مسجد میترسی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
ترس شیطان از اذان برای این است که وقتی بنده گان خدا را از حق غافل کرد با بلند شدن اذان تمام رشته هایش پنبه میشود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
راه حل دوم اینه حوزه های علمیه و نیز بسیج دانشجویی دانشگاه ها اقدام به تربیت هنرمند متعهد کنند باید بسیج دانشجویی دانشکده هنرهای نمایشی داشته باشد اما متاسفانه ندارد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
3
15
ان شالله بچه های مذهبی برن اونجا جهادی مسجد رو تموم کنند.
بعد این نظرات بر گرفته از مال شبهه دار است مراقب کسب خود باشیم.تا بلند گو وعمله شیطان نشویم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
11
بالاخره هنرمندان روشن فکر بزرگ شده در دوران ذلت بار اصلاحات و زخمی از دوران درخشان بعد از آن ، اگر غیر از این بود شک کنید.
ما را به یاد مهاجرانی و روزنامه های زنجیره ای افتادیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
7
متاسفانه مدیران ما نقطه ضعف دارند
کاربلد نیستند
تظاهر بروشنفکربازی میکنند وچاپلوسی را دوست دارند
خود را باور ندارند
ناگفته نماند نه سیوال کننده دارند و نجوابگویند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
3
13
برن گم شن
تئاتری که با خدا نسازه بدرد عمه و ننه شون می خوره
بخوره تو سرشون
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
15
لطفا اسم هنرمند را روی این آقا بردارید . بی هنر هم زیادش هست
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
11
تنها راه خارج کردن روح شیطانی از بدن این...ه که گردن.. رو بزنی.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
13
مگر اذان مسجد 24 ساعته است که مزاحم ادا و اطفال شما شود. اذان بهترین صدا و نوای دعوت به باری تعالی است که بر طبق فرموده قرآن همه از اوییم و به او برمی گردیم و یکی از اهداف خلقت نیز عبادت پروردگار یکتا است. حال شما می خواهی با یکی از هنرهای بیان و نمایش به ناخدا برسی ولی مردم مسلمانند و دیندار!
به فکر اکثریت باش، دین خیلی مقدم تر از دنیا است ای برادر هنرمند. دنیا اگر بر دین مقدم شود خدای نکرده در صف یزیدیان خواهیم بود و با امام زمان و دین خدا در نبرد خواهیم بود.
کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
14
اقا محمود جنس جلب شما از خدا بیخبران را خوب می شناخت. دستش درد نکنه .شما تعداد اندکی سوکلار هستید که هیچ هنری ندارید فقط بلدید وراجی بکنید.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
15
درروایت است که درآخرالزمان دین داری مانند نگه داشتن آتش در کف دست است یک عده که کاملا بی دین شده اند یک عده هم درحال بی دین شدن می باشند عده زیادی هم مردمان دیندار هستند هر انسانی هم باگفتار و رفتارش سیر تکاملی و تنازلی خودش را طی می کند عاقبت ما هم بخیر باشد
فريبرز منصوري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
2
16
آقاي حميد رضا نعيمي، اين سخن شما سخني شيطاني است . تئاتري كه بيزاري از مسجد و خانه خدا را رواج دهد چه بهتر نابود شود . خاك بر سر كساني كه اجازه چنين شيطنت هاييي را به امثال شما مي دهند .
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
19
8
بی ربط هم نگفته احمدی نژاد کدام کارش عاقلانه بود که این یکی باشه حرمت هر چیز جای خود در قداست مسجد هیچ حرفی نیست اما کمی هم منظقی باشیم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
4
12
برداران و خواهران
این توهین به مسجد نیست توهین به مقدسات و خود نام مسجد می باشد
بصیریت داشته باشید
تفکرات داعشی در درون ما رنه کرده آنرا باید خشکاند
لبیک یا حسین(ع)
پاسخ ها
اشنا
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
اقای ناشناس : بی ربط نگفته یعنی چه این چه ربطی دارد به عاقلانه بودن کارهای آقای احمدی نژداد (عقل کل )این آقا ظاهرا در برنامه زنده تلویزیون گفته اگر صدای بلند گو از این مسجد بلن شود (ما )پایمان را در تئاتر نمی گذاریم به خودش تنها هم اکتفا نکرده وکیل همه اهالی هنر بوده حالا شما چپی یا راستی یا کجی یا سیخکی باید به مقدسات احترام گذاشت مگر اینکه مسلمان نباشی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
3
18
داعش با اعمال فیزیکی مسجد تخریب می کند
و اینان با حرفهایشان...
زین اب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
3
12
کسی قدرت داشت تو این مملکت تو دهن اینا میزد که ملت فکر نکنن اهل تئاتر همه مثه این ... ند..
یونان ی ها از تو بیش تر ایمان داشتن..بدبختی که انقد خودباخته ای..
تازه از مسجد ...
مسجد شیعیان رو ببینی چکار می کنی!
روحت شاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
2
8
... با خدا هم شوخی ...
پابرهنه بی سواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
3
14
برای ما بهترین تئاتر همان نمایش هایی تعزیه هست که ندای مظلومان عالم را به گوش ما می رساند نه ان رقص و عشوه های شما ها مرفه های بی دردی که به فکر عیش و نوش خود هستید که صدای اذان مزاحم عیشتان می شود
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
1
1
سلام علیکم : لطفا همین جمله تان را برای من ترجمه کنید . سپاسگزار خواهمبود."بنای این مسجد باتغییر معمار آن از یک مسجد سنتی و کلاسیک به ساختمانی پست مدرن"که فاقد هیچ کدام" از نشانه های تعریف شده ی مسجد است تبدیل خواهد شد...جمله کاملا غلط است .
آفریده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
3
10
سلام.....اولا برای آن مچری برنامه شبکه 4 خیلی خیلی متاسفم که باشنیدن آن ا...نویسنده(نعیمی) ... بخاطر موقعیت شغلی خود مهر سکوت زده و واکنشی نشان نداد. دوما. از وزارت ارشاد هم گله مندم که اجازه می دهندچنین افرادی و با چنین طرز تفکر ...ی بطور زنده تبلیغ ... پرستی راتحت لوای هنر و هنر مند یاوه گوئی کند. سوما (نعیمی) یه درکه اسفروسافرین که پایت را به تئاتر شهر نمی گذاری و وجود تو وامثال تو یک ... است برای هنرمندان خوب و فهیم مسلمان واین مردم و بشکنند آن قلم و انگشتانی که بجز هدایت این امت شهید پرور چیز دیگری بنویسد.در پایان از خداوند فرج هر چه زودتر آقا امام زمانمان (عج)خواستاریم انشاا...
عالم شکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
3
12
به درک اسفل السافلین ...
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
2
دزستان شدیم زمان اموی ها خداوندخودش جواب ...ت رابدهد
رحماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
2
0
حميد رضا نعيمي يك ... است كه عملا مخالفت خود را اعلام كرده است.
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
1
1
اگه می فهمیدی که شما به این رابطه ی عرفانی نیاز دارید نه خدا همچین صحبتی نمی کردین

در ثانی عرصه ی هنر و هنرمندی همون به که از همچین مثلا انسانهایی خالی باشه

و در آخر هم باید بگم برای مجری بی نهایت متاسفم که با سکوتشون خیلی چیزا رو تایید کردن........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
2
هنر وقتی ارزشمند است که در راستای تعالیم اسلامی والهی باشد وگرنه هنر وهنرمندی که در مسیر شیطان گام بردارد هیچ ارزشی ندارد
بخشی جان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
1
خاک ... که بشود تریبون افراد بی خدا . صد سال سیاه شما تیارت بازی کنید مگر از تیارت های شما جز ...ه هم چیزی بیرون می آید ا...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
1
2
ایشان قراره از فرانسه شوالیه بگیره !
مهدی جعفر کاشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
1
1
فکر کنید چی میشه اگه بشه , هنرمند مردمی در جایش قرار میگیرد
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
1
1
این اقایان خفه نشدند اینقدرخودشان را مثلا روشنفکرنشان دادند؟جناب به اصطلاح هنرمند! نمیخواهی صدای مسجد رابشنوی میتوانی بروی جایی که اثری ازمسجدواذان نباشد ...اسلحه روی شقیقه ات نگذاشته اند برای ماندن!!
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
1
0
در عداوت ...
یک خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
بدرک که نمی گذارند بروند بمیرند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
امیدوارم قوه قضاییه واردعمل شودوجواب این اهانت هاوگستاخی هاراعادلانه بدهدومومنین راازاقدام خودباخبرنمایندوازجوانان دینداربسیجی هم می خواهم هم ازمسجدشان دفاع کنندوباحضورخودهم ساخت واتمام مسجدرادرکمترین زمان ممکن انجام دهندوازشعایرواماکن دینی خودحمایت وحفاظت نمایندوباحضورپرشورخودمساجدراپررونق وزنده نمایندبخصوص این مسجدباارزش راتاکورشوندکسانیکه همچونوشیاطین وصهیونیست هاازمسجدگریزانندوبه اشاعه فرهنگ منحط غرب مشغولندصداوسیماهم بایدمواظب باشدکه کسانی همچون نعیمی هافرصت سواستفاده ازرسانه ملی رانداشته باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار