کد خبر: 688888
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
دولت اوباما باید به مذاکره با ایران ادامه دهد و از سوی دیگر، نمایندگان کنگره نیز طرح تحریم آماده کنند و جزئیاتی از آن را نشت دهند!
فارس: دوراندیشانه است که دولت اوباما هرچه سریع‌تر با تندروهای کنگره به تعامل پردازد چرا که لازم است در ماه‌های آینده مذاکرات برنامه «پلیس خوب، پلیس بد»، اجرایی شود.

این مطالب را «جان آلن گی»، تحلیل‌گر وبگاه نشنال اینترست به رشته تحریر درآورده و تصریح کرده است که دولت اوباما باید به مذاکره با ایران ادامه دهد و از سوی دیگر، نمایندگان کنگره نیز طرح تحریم آماده کنند و جزئیاتی از آن را نشت دهند!

بر اساس این گزارش، به این ترتیب دولت آمریکا می‌تواند بگوید که تا چه حد دست‌هایش بسته است و برای همیشه نمی‌تواند تندروها را تحت کنترل داشته باشد. از سوی دیگر، کنگره هم باید به‌دنبال طرح تحریمی باشد که اکثریت ضدوتو را کسب کرده و به عبارت دیگر، «تهدیدی معتبر» محسوب شود.

نشنال اینترست همچنین تصریح کرده که اکنون نشانه‌هایی وجود دارد که بر مبنای آن، بازی پلیس خوب و پلیس بد ممکن است.

این گزارش می‌افزاید که زمانی که ضرب‌الاجل بعدی پایان مذاکرات فرارسد، شکاف تاکتیکی و راهبردی بین پلیس خوب و پلیس بد همچنان وجود خواهد داشت و به این ترتیب، مشوق‌های تمدید بیش از شکست خواهد بود. همان‌طور که جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته است، توافق موقت واقعا جهان را امن‌تر کرده است. با این حال، از آنجا که دست‌یابی به توافقی موفق سخت‌تر شده، باید تندروها را کانالیزه کرد نه اینکه از آنها انتظار داشت که برای همیشه در جای خود بنشینند و کاری نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار