کد خبر: 688829
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه تأیید کرد که شواهدی وجود دارد که تکفیری‌های داعش بخشی از درآمد خود را از طریق قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا به دست می آورد.
فارس: اداره مبارزه با مواد مخدر روسیه گزارش کرد که تکفیری‌های «داعش» بخشی از درآمد خود را از طریق قاچاق مواد مخدر از افغانستان به اروپا به دست می‌آورند.

پایگاه «بیزنس‌تایمز» استرالیا گزارش کرد که «ویکتور ایوانوف» رئیس سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه در یک کنفرانس رسمی اعلام کرد که «انتقال مقادیر زیادی از هروئین افغانستان بعنوان یک پایگاه مالی قابل تجدید برای داعش عمل می‌کند و این مسئله در حال حاضر کاملاً واضح و روشن است».

وی ادامه داد که تکفیری‌های داعش بخش زیادی از سود مالی خود را از طریق تأمین نیمی از مجموع عرضه هروئین به اروپا از طریق عراق و برخی کشورهای آفریقایی به دست می‌آورد.

ایوانوف ادامه داد که حضور نظامیان خارجی در افغانستان تحت فرماندهی نیروهای ناتو به رشد «گروههای مسلح ضددولتی» در این کشور منجر شده است که این گروهها ترغیب به تجارت مواد مخدر می‌شوند و سود زیادی به دست می‌آورند.

در اکتبر 2014، سازمان اطلاعات اسپانیا هشدار داد که گروهک‌های اروپایی وابسته به داعش و دیگر گروههای افراطی، کانال تجارت مواد مخدر و عملیات‌های مالی در عراق و سوریه هستند.

این سازمان همچنین گزارش کرد که افراط‌گرایان این کشور برای صادرات تسلیحات و دیگر مواد قاچاق به عراق و سوریه از اتحادیه اروپا از مسیرهای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند.

چندی پیش «دیوید کوهن» معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا که در اندیشکده موسسه کارنگی سخنرانی می‌کرد مهمترین منابع مالی گروه تروریستی داعش را «آدم‌ربایی، فروش نفت و کمک‌های مالی خارجی» دانست.

کوهن گفت: «داعش همچنان ارتباطهای مهم خود با تامین‌کنندگان مالی کشورهای خلیج (فارس) را حفظ کرده و ما شاهد ادامه روند تامین مالی داعش هستیم»

وی با مثال آوردن از دو کشور قطر و کویت به عنوان کشورهایی که برخی از شهروندان آنها به تامین مالی داعش ادامه می‌دهند اشاره کرد و گفت: «کشورهای قطر و کویت همچنان باید برای مقابله با تامین مالی داعش کار بیشتری انجام دهند».

پیش از آن «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی در دانشگاه هاروارد گفته بود عربستان، ترکیه و امارات از جمله کشورهایی هستند که در طول بیش از سه سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، با هدف تغییر نظام این کشور، به گروه‌های تروریستی کمک‌های مالی و تسلیحاتی کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار