کد خبر: 688792
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
وزارت خزانه‌داری انگلیس با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به تمدید مفاد برنامه اقدام مشترک در 7 ماه آینده، گفته که باز هم به تجار انگلیسی پیشنهاد نمی‌شود در عرصه اقتصاد ایران وارد شوند.
فارس: وزارت خزانه‌داری انگلیس با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به تمدید مفاد برنامه اقدام مشترک در 7 ماه آینده، گفته که باز هم به تجار انگلیسی پیشنهاد نمی‌شود در عرصه اقتصاد ایران وارد شوند.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه‌داری انگلیس دو روز پس از موافقت ایران و 1+5 برای تمدید 7 ماهه برنامه اقدام مشترک که به توافق ژنو نیز مشهور است، شرایط تجارت با ایران در این دوره تمدید را برای بازرگانان انگلیسی شرح داد.

در این بیانیه آمده است که تمدید 7 ماهه توافق ژنو به معنای ادامه کاهش موقت و محدود تحریم‌های ایران تا 30 ژوئن سال آینده میلادی است ولی باید به یاد داشت که دیگر تحریم‌های اتحادیه اروپا کماکان بر جای خود باقی است.

وزارت خزانه‌داری انگلیس پس از تعریف محدوده تحریم‌ها برای بازرگانان این کشور نوشته که «موضع دولت بریتانیا کماکان بر این مبنا است که تجارت با ایران را توصیه نکند.»

دوشنبه این هفته آخرین روز از مهلت 10 ماهه ایران برای رسیدن به توافق با 1+5 در موضوع پرونده هسته‌ای بود؛ از سه‌شنبه هفته گذشته تیم هسته‌ای ایران به وین رفت و مذاکرات فشرده‌ای با بلندپایه‌ترین مقامات دیپلماتیک 1+5 داشتند.

در نهایت توافق شد که طرح اقدام مشترک که در توافقنامه مشهور ژنو امضاء‌ شده بود، تا اول جولای یعنی 10 تیر ماه سال آینده پابرجا باشد و تیم‌های فنی-سیاسی طرفین کماکان با یکدیگر مذاکره کنند.

دیپلمات‌های ارشد طرفین البته بناست که اواسط ماه دسامبر، بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار