کد خبر: 688763
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
رئيس اتحاديه لوازم خانگي با اشاره به اينكه ركودي در بازار وجود ندارد، گفت: در پي تمديد مذاكرات و مسائل سياسي نبايد قيمت كالا و خدمات افزايش يابد زيرا كالا و خدمات در كشور با وجود تحريم و دلار آزاد تأمين شده است.
محمد طحان‌پور در گفت‌و‌گو با «تسنيم» اظهار كرد: هر زماني مسئله‌اي سياسي همچون انتخابات و مذاكرات در كشور ايجاد مي‌شد، مردم خريد خود را براي اطلاع از نتايج و تأثير آن بر اقتصاد و جامعه متوقف مي‌كردند. وي ادامه داد: مردم در حال حاضر بدون توجه چندان به مسائل سياسي تنها نياز خود را تهيه مي‌كنند اما برخي به دنبال پاسخ اين سؤال كه آيا گراني در راه است، هستند كه بايد گفت دليلي بر افزايش قيمت نيست زيرا كالا و خدمات كه در حال حاضر و آينده ارائه مي‌شود با وجود تحريم‌ها و دلار آزاد در كشور تأمين شده و اتفاق خاصي رخ نداده است.
اين فعال صنفي با تأكيد بر اينكه به طور كل مردم در ماه‌هاي محرم و صفر حجم خريد خود را كاهش مي‌دهند، گفت: مردم در فصل سرما با توجه به نياز خود بخاري گازي، آبگرمكن، لباسشويي و تلويزيون خريد مي‌كنند، خريد تلويزيون در شش ماهه دوم سال بيشتر از شش ماهه اول سال است و اين موضوع به دليل آن است كه با سرد شدن هوا خانواده و فرزندان وقت بيشتري را در منازل سپري مي‌كنند.
رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي تهران خاطرنشان كرد: بايد توليدكنندگان و واردكنندگان اين واقعيت را كه مردم تنها نياز فعلي خود را خريد مي‌كنند و ديگر به دنبال خريد نياز يكسال آينده خود نيستند، قبول كنند و با توجه به روند بازار، نياز مردم و آينده‌نگري بازار، برنامه‌هاي خود را تدوين كنند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بازار داراي ركود است، بيان كرد: ركود در بازار وجود ندارد و توليدكنندگان بيش‌تر به حاشيه ركود دامن مي‌زنند زيرا انبارهاي توليدكنندگان و واردكنندگان پر بوده و مردم تنها نياز خود را خريد مي‌كنند و ديگر موضوعي كه به مسائل حاشيه‌اي ركود دامن مي‌زند تعدد كارخانجات لوازم خانگي است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار