کد خبر: 688730
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
فرهادي با مواضع ضدفتنه خود رأي موافق 197 نماينده مجلس را جلب كرد
پس از نزديك به 100 روز از بركناري فرجي‌دانا توسط مجلس بالاخره سومين گزينه پيشنهادي حائز آراي لازم براي مديريت وزاتخانه علوم، تحقيقات و فناوري شد آن هم با آراي قاطع 197 نماينده كه نمايانگر آن است كه منتخبان ملت - به مانند جلسه‌هاي رأي اعتماد گذشته – به دور از مباحث حزبي و جناحي و تنها بر اساس منافع ملي عمل مي‌كنند.
سعيد همتي
پس از نزديك به 100 روز از بركناري فرجي‌دانا توسط مجلس بالاخره سومين گزينه پيشنهادي حائز آراي لازم براي مديريت وزاتخانه علوم، تحقيقات و فناوري شد آن هم با آراي قاطع 197 نماينده كه نمايانگر آن است كه منتخبان ملت - به مانند جلسه‌هاي رأي اعتماد گذشته – به دور از مباحث حزبي و جناحي و تنها بر اساس منافع ملي عمل مي‌كنند.
رأي اعتماد قاطع مجلس به فرهادي نشان داد كه ماه‌ها تخريب و هجمه نسبت به مجلس اصولگرا ناروا بوده و مجلس در صورتي كه گزينه كارآمد با تجربه مديريتي مناسب معرفي شود اقبال كرده و اصل براي آنها بر تعامل و تفاهم دو قوه است. اين در حالي بود كه روزنامه‌هاي زنجيره‌اي تلاش داشتند اين نكته را برجسته كنند كه مخالفت نمايندگان با گزينه‌هاي پيشنهادي دولت تنها لجبازي و زاييده تفكر حزبي است و مدعي بودند برجسته كردن فتنه هم بر همين اساس صورت مي‌گيرد.

به عنوان نمونه روزنامه‌هاي انبوه جريان تجديدنظرطلب قبل از جلسه رأي اعتماد گزينه پيشنهادي وزير علوم قبلي تيترهايي با اين مضمون را در صفحات نخست خود برجسته كردند؛ «آتش تهيه گروه نه عليه وزير پيشنهادي»، «آشوب پيامكي عليه دولت»، «دكتر زلزله به بهارستان معرفي شد»، «جايي براي بهانه‌گيري نيست»، «چهارمين نامزد وزارت علوم نيامده جواب منفي گرفت»، «دو، دوي بي‌محل»، «اگر وزير علوم رأي نياورد»، «جولان پيامك در بهارستان»، «فضاسازي عليه وزير پيشنهادي علوم كليد خورد»، «چشم به راه وزير دانشمند»، «تخريب زودهنگام گزينه چهارم» و «مخالفت برخي نمايندگان با وزارت دانش آشتياني لحظاتي پس از معرفي.»

اين نكته را هم مي‌توان گفت كه رأي‌آوري فرهادي تا حدودي مي‌تواند حجم تخريب‌هاي مستقيم عليه مجلس نهم را حداقل چند روز كاهش داده و به اين سطح بكشاند كه «مجلس تحت فشار مردم و قشر نخبه و تحصيلكرده جامعه حاضر به رأي اعتماد شد» يا «مجلس راهي به جز رأي اعتماد به فرهادي نداشت چراكه نمي‌توانست پنجمين وزير معرفي شده را هم رد كند». اين را هم نبايد ناديده گرفت كه موضع قاطع فرهادي در قبال فتنه از يك سو چشم‌انداز مناسبي را براي وزارتخانه علوم ترسيم مي‌كند و از سوي ديگر ناراحتي و عصبانيت تجديدنظرطلبان را به دنبال خواهد داشت.

  مخالفت مي‌كنم چون مجلس موافق است!
علي مطهري نماينده مردم تهران به عنوان اولين مخالف وزير پيشنهادي در مجلس اظهار داشت: علت مخالفت من اين است كه احساس كردم فضاي مجلس در مجموع موافق وزير پيشنهادي است، در حالي كه افراد قوي‌تري از آقاي فرهادي با معيار درست مجلس كه همراهي با فتنه خط قرمز ماست از سوي مجلس رد شدند، بنابراين احساس مي‌كنم گفتمان اصولگرايي به خطر افتاده و لازم است كه از آن دفاع كنم.

وي افزود: مي‌خواهم با منطق اكثريت مجلس در مسئله وزارت علوم صحبت كنم و به عبارت ديگر مي‌خواهم از حيثيت و اعتبار مجلس دفاع كنم. اگر مجلس آسيب ببيند كل نظام آسيب مي‌بيند، مجلس در جريان وزير سابق علوم (فرجي‌ دانا) و در جريان رأي اعتماد به دو وزير پيشنهادي قبلي مهم‌ترين معيار و ملاك خود را در عدم همراهي با فتنه 88 اعلام كرد و گفت فتنه خط‌قرمز ماست، نامه‌نگاري يا تحصن مبني بر تظلم و دادخواهي را به معني فتنه‌گري اعلام كرد و گفت ما به چنين كسي رأي اعتماد نمي‌دهيم.

نماينده تهران اضافه كرد: نيلي احمدآبادي را به جرم امضاي تظلم 88 و به دليل قضيه حمله عده‌اي به دانشكده فني دانشگاه تهران، ضرب و شتم و بازداشت و دانشجويان را فتنه‌گر ناميديم و به او رأي اعتماد نداديم، آقاي دانش‌آشتياني را هم به جرم امضاي يك نامه انتقادي در جريان حوادث سال 88 فتنه‌گر ناميديم و هر چه گفت اطلاعي از آن نامه ندارم و نام من را بي‌خبر جزو امضاكنندگان قرار داده‌اند از او نپذيرفتيم و گفتيم الان دير است، بايد همان موقع تكذيب مي‌كرديد، همچنين آقاي دانش‌آشتياني را كه جرم همكاري با حزب مشاركت ضد نظام دانستيم و گفتيم صلاحيت وزارت را ندارد. مطهري ادامه داد: اكنون آقاي فرهادي به عنوان وزير پيشنهادي علوم به مجلس معرفي شده است در حالي كه وي در كارنامه سياسي خود امضاي نامه‌اي را به همراه آقايان خاتمي، موسوي و كروبي و ده‌ها استاد دانشگاه‌ها و افراد سياسي ديگر خطاب به مراجع تقليد در اعتراض به نحوه برخورد مأموران امنيتي و نظامي با مردم معترض دارد.

   اتهام‌زني به مجلس ناجوانمردانه است
علي لاريجاني رئيس مجلس بعد از سخنراني علي مطهري اظهار داشت: آقاي مطهري در بخشي از سخنان خود گفت كه «اگر مجلس به فرهادي براي تصدي سكان وزارت علوم رأي دهد، معامله‌اي صورت گرفته است»، بايد در اين زمينه بگويم اين حرف درستي نيست. وي افزود: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خودشان صلاحيت افرادي را كه معرفي مي‌شوند بررسي مي‌كنند ممكن است به فرد پيشنهادي رأي بدهند ممكن است رأي ندهند، اينكه مجلس رأي بدهد يك جور متهم شود رأي ندهد يك جور متهم شود، كار جوانمردانه و مردانه‌اي نيست.
رئيس مجلس بر همين اساس يادآور شد: اينكه گفته مي‌شود مجلس وزراي علوم پيشنهادي قبلي را فتنه‌گر مي‌دانست و به همين دليل به آنان رأي نداد، اين هم حرف درستي نيست، من از مجموعه رأي نمايندگان مجلس چنين برداشتي نداشتم، دريافت ما از رأي نمايندگان اين است كه نمايندگان صلاحيت وزراي پيشنهادي قبلي را احراز نكردند و نتوانستند اطمينان كاملي بيابند كه فرد پيشنهادي وزير مناسبي است.

   فردي از جنس آموزش عالي بايد در وزارت علوم قرار بگيرد
علي‌ محمد احمدي نماينده مردم دهلران در مجلس هم در مخالفت با وي اظهار داشت: جلسه رأي اعتماد امروز ما مربوط به وزارتخانه‌اي است كه از اساسي‌ترين و پايه‌اي‌ترين وزارتخانه كشور است. احمدي افزود: بايد كسي در مصدر آموزش عالي قرار گيرد كه درد پارك‌هاي علم و فناوري را بداند نه دردهاي اتاق عمل را، چراكه آقاي قاضي‌زاده هاشمي دردهاي اتاق عمل را مي‌داند. وي در ادامه سخنان خود بيان كرد: تعدادي از وزراي كابينه سن بالا داشتند كه عده‌اي گفتند با تحرك خود جبران مي‌كنند، اما از آن تعداد تنها يك نفر توانسته است تحرك خوبي داشته باشد، ما در وزارت علوم فردي مي‌خواهيم كه از دانشگاه‌ها بازديد كند.
   فرهادي مصداق بارز عدالت است
همچنين محمد مهدي رهبري‌املشي نماينده مردم رودسر هم در موافقت با محمد فرهادي با بيان اينكه وزير پيشنهادي علوم هر دو ويژگي ذكر شده را داراست، افزود: من به عنوان فرد كوچكي از مجلس از اينكه ما هنوز نتوانسته‌ايم يك فرد مناسب را براي مسئوليت خطير وزارت علوم انتخاب كنيم از يك جهت خوشحال و از يك جهت ناراحتم. وي وزير پيشنهادي علوم را مصداق بارز عدالت توصيف كرد و از همكاران خود خواست تا به محمد فرهادي براي تصدي پست وزارت علوم رأي مثبت دهند.

   فرهادي اعلام كرد فتنه خط قرمز ماست
محمدحسين قرباني نماينده مردم آستانه اشرفيه نيز در موافقت با وزير پيشنهادي علوم چهار محور مهم در رأي اعتماد به وزير را اين‌گونه بيان كرد: اول آنكه فتنه خط قرمز ماست و دوم اينكه بايد راجع به آن روشنگري صورت گيرد. وي افزود: سوم اينكه فتنه 88 جلوه‌اي از توطئه دشمنان بوده و چهارم هدف از فتنه گمراه كردن مردم بود. نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس تصريح كرد: شخصاً با آقاي دكتر فرهادي در اين مورد صحبت كردم كه ايشان اعلام كرد كه فتنه خط قرمز ماست.

  برخي‌ها از رأفت نظام سوءاستفاده مي‌كنند
حميدرضا مشهدي‌عباسي نماينده مردم فيروزكوه و دماوند هم در مخالفت با فرهادي گفت: اگر اينكه من با فرد اصلاح‌طلبي نشستم و گفتند با فتنه‌گران نشسته‌اي اشتباه است ولي كسي كه فتنه‌گري‌اش محرز شده را نمي‌توان ناديده گرفت. عباسي خاطرنشان كرد: چه دليلي دارد كه يك فتنه‌گر بيايد و بخواهد وزير شود كسي كه اساتيد و دانشجويان را عليه نظام شورانده است، كسي كه به دنبال براندازي نظام بوده است. برخي‌ها از رأفت نظام سوءاستفاده مي‌كنند.
وي اضافه كرد:‌اگر نمايندگان مجلس به اين نتيجه رسيدند فردي صلاحيت ندارد كه وزير شود نبايد جنجال كرد. اين نماينده مجلس تصريح كرد: توقع داشتيم رئيس‌جمهور كه به دنبال تعامل و وحدت است مباحثي را كه باعث زياد شدن فاصله و از بين بردن وحدت مي‌شود، مطرح نمي‌كرد. عباسي اظهار داشت: فرجي‌دانا نزديك به 110 رأي مثبت از مجلس گرفت ولي بعد آن مجلس را زير سؤال بردند لااقل با موافقان خودتان درست برخورد كنيد. وي اضافه كرد: برخي از دوستان همكار صحبت‌هايي مي‌كنند كه مجلس را زير سؤال مي‌برد بايد به اين مباحث توجه كرد تا باعث سوءاستفاده دشمنان نشود. مشهدي‌عباسي با اشاره به نقاط ضعف گزينه پيشنهادي وزارت علوم گفت: عدم تعامل با مجلس يكي از ضعف‌هاي فرهادي بوده است كه اميدواريم ترميم كند، مدتي كه زحمت سازمان هلال احمر را داشت گزارشي از وي نديديم، ما مي‌گوييم دولتمردان گزارش عملكرد به مجلس بدهند تا عملكرد مثبت آنها را به مردم بگوييم ولي در سازمان هلال احمر ظهور و بروزي نديديم، فرهادي فقط يك جلسه در روزهاي اول با كميسيون اجتماعي داشت.

   با بورسيه‌هاي غيرقانوني برخورد كند
سيدمهدي هاشمي نماينده مردم تهران هم به عنوان موافق محمد فرهادي وزير پيشنهادي علوم اظهار داشت: تمام شبهات مطرح شده در مورد فرهادي خوشبختانه رفع شده است و انتظار داريم وزير پيشنهادي علوم با اصول و ارزش‌هايي كه تاكنون پايبند بوده در اين وزارتخانه نيز آنها را مدنظر قرار دهد. نماينده تهران در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: طبيعتاً پاسخگويي به مسائلي كه در گذشته بوده و مطرح شده از انتظارات مجلس است، در مذاكراتي كه داشتيم، آقاي فرهادي به اين موضوع مقيد بود كه قوانين و مقررات در جايگاه حداكثري خودش بايد مدنظر قرار گيرد، انتظار داريم موضوع رؤساي دانشگاه‌ها كه سوابق قابل قبولي نداشته يا شبهه‌ناك هستند، مورد دقت و توجه لازم قرار گيرد كه البته اين موضوع در برنامه‌هاي وزير پيشنهادي علوم بوده و هست.
هاشمي در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: در موضوع بورسيه‌ها يكسري حقوق از برخي افراد ضايع شده است، طبق گزارشاتي كه داده شده، تعداد اندكي از بورسيه‌ها مغاير با قوانين و مقررات بورسيه و پذيرفته شدند كه طبيعتاً نبايد به خاطر اين تعداد اندك و محدود حق همه بورسيه‌ شده‌ها ضايع شود، قطعاً فرهادي بايد از حقوق افراد ذي‌حق در اين زمينه صيانت كند و با افرادي كه به ناروا و به ناحق از اين حقوق بهره‌مند و بورسيه شدند نيز برخورد كند.

  خارج بودن از حلقه‌هاي تندروي مشاركتي نقاط مثبت وزير پيشنهادي علوم است
موافق ديگر وزير علوم الياس نادران نماينده مردم تهران بود كه طي سخناني بيان كرد: دو نكته مثبت در سوابق آقاي فرهادي وجود دارد كه اول مديريت اخير ايشان در هلال احمر است كه نسبت به دوره قبل از خود سياه‌نمايي نكردند. وي افزود: نه به اين معنا كه در دوره پيشين مديريت هلال احمر ضعفي نبوده است بلكه از آنجا كه مي‌خواست حركتي رو به جلو داشته باشد آن ضعف‌ها را رسانه‌اي نكرد و اين يعني اعتدال. نادران خارج بودن از حلقه‌ تند‌روي مشاركتي و غيرمشاركتي برخلاف گزينه‌هاي قبلي پيشنهادي را نكته مثبت دوم فرهادي خواند و ادامه داد: فرهادي به علت تندروي‌هاي اصلاح‌طلبان در مجلس ششم نتوانست در دور دوم رياست جمهوري آقاي خاتمي به مجلس معرفي شود. وي با تأكيد بر اينكه اصولگرايان بابت رأي اعتماد خود به فرهادي هيچ توقعي از وي نخواهند داشت، گفت: اگر آقاي رئيس‌جمهور يك مورد را سراغ دارند كه مجلس بابت آراي رأي اعتماد يا عدم رأي اعتماد مطالبه‌اي از ايشان داشته ‌است بيايد و علني پشت تريبون بگويد.

نادران سران فتنه را شريك جنايت جنايتكاران بين‌المللي برشمرد و اظهار داشت: آنها در نتيجه فتنه 88 تصور كردند مي‌توانند با ترك ميز مذاكرات به اهداف خود دست يابند. نماينده مردم تهران در مجلس گفت: انتظار داريم سياست‌هاي وزارت علوم تغيير كند. همانطوري كه از فرجي‌دانا خاضعانه تقاضا كرديم كه شما خود وزارت را اداره كن نه اينكه شما را اداره كنند. وي با درخواست از فرهادي براي انتخاب مديران و مشاوران از كساني كه موجب عدم بازداشت شرايط سال 88 مي‌شود، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين بايد معاونان از ميان كساني انتخاب شوند كه پيشرفت و توسعه علمي را در دانشگاه‌ها به بار آورند. وي به جلسات خصوصي فراكسيون‌ها و كميسيون‌ها با فرهادي اشاره كرد و بيان داشت: فرهادي در اين جلسات عنوان كرد كه من سرباز ولايت هستم و دست سربازان ولايت را مي‌بوسم.

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: در مورد بورسيه‌ها به ويژه كساني كه در حق آنها ظلم شد مي‌خواهيم كه ملاك عمل آقاي فرهادي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي باشد و وزارتخانه از سياسي بازي و تحت تاثير گروه‌ها قرار گرفتن بري باشد. وي با يادآوري سابقه وزارت علوم فرهادي افزود: امروز ايشان پخته‌تر شده و حتماً اين وزارتخانه را كه اكنون حوزه بهداشت از آن جدا شده است، بهتر اداره مي‌كند. نادران رأي مجلس را رأي موافق و مشروط برشمرد و گفت: تا زماني كه آقاي فرهادي سرباز ولايت هستند و قانون ملاك تصميم‌گيري ايشان بوده رأي ما باقي است اما اگر دوباره اين وزارتخانه گرفتار جريان‌هايي شود كه بخواهند به آن طمع كنند ما با كسي عقد اخوت نبسته‌ايم. نادران در پايان از نمايندگان خواست به حاشيه‌سازي‌ها اعتنا نكنند.

   فرهادي: فتنه خط قرمز ماست
در انتها محمد فرهادي وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري پشت تريبون رفت و اظهار داشت: نمايندگان عزيز صادقانه بگويم كارنامه علمي و مديريتي خود را در مقابل جانفشاني خانواده شهدا و ايثارگران بسيار ناقابل مي‌دانم و چيزي براي عرضه ندارم. از سخنان نمايندگان محترم به عنوان موافق و مخالف بسيار بهره جستم اما ترجيحم اين است كه به جاي پرداختن به پاره‌اي از مسائل به متن بپردازم، چراكه امروز نيازهاي واقعي جامعه و نياز علمي و دانشگاهي متن است. وزير پيشنهادي علوم تصريح كرد: امروز ديد پيشرفت علمي كشور شرط بقاي ماست. اينكه چه مي‌طلبد و فردي كه براي اين مسئوليت معرفي مي‌شود بايد چه شرايط و برنامه‌هايي را داشته باشد مدنظر است چراكه امروز بايد به دنبال معيار باشيم تا بتوانيم معيارهاي واقعي را بسنجيم و اجازه مي‌خواهم به معرفي نيازهاي واقعي جامعه و نظام دانشگاهي كشور و همين طور برنامه‌هاي خود بپردازم.

وزير پيشنهادي علوم با بيان اينكه مسئله محوري امروز و آينده كشور مسئله پيشرفت علمي كشور و دانشگاه است، خاطرنشان كرد: من اين را به صراحت اعلام مي‌كنم بهتر است سخنان امام(ره) را دوباره بخوانيم. دانشگاه مبدأ تحولات اصلي جامعه است، چراكه علم سبب اقتدار ملي ماست و به اعتبار فعاليت خود در دو دستگاه فرهنگ و آموزش و بهداشت و قريب به 35 سال در عرصه‌هاي مختلف مي‌گويم اقتضائات علمي را از درون دانشگاه‌هاي جهان استخراج كنيد. بي‌شك پيشرفت علمي عزم ملي را مي‌طلبد كه بايد به اين امر توجه شود. فرهادي با اشاره به برنامه‌هاي خود براي وزارت علوم گفت: ارتقاي كيفيت آموزش عالي، اعتبار علمي رشته‌ها و مدارك دانشگاهي، حمايت از تبديل علم به فناوري‌هاي مفيد و تجاري‌سازي آنها از طريق اقتصاد دانش‌بنيان در رأس برنامه‌هاي من قرار دارد.

گزينه پيشنهادي وزارت علوم گفت: تأسيس اتاق‌هاي نظريه‌پردازي و تقويت كرسي‌هاي آزادانديشي، تنظيم سند تحول آموزش عالي كشور، توسعه پايدار براساس اقتصاد مقاومتي با ايفاي نقش دانشگاه از ايده تا بازار، حركت به سوي الگوي ايراني- اسلامي دانشگاه و توسعه پايدار علم و فناوري و توجه به مسائل فرهنگي دانشگاه، پژوهش‌هاي قرآني و فرهنگ عفاف و حجاب و همچنين تعامل فعال با مراكز علمي و دانشگاهي معتبر جهاني از طريق ديپلماسي علم و فناوري نيز از اولويت‌هاي برنامه‌ وزارت علوم است.
گزينه پيشنهادي وزارت علوم با بيان اينكه دانشگاه بايد محل آرام، پرتحرك و با نشاط باشد، گفت: بر اساس برنامه من تشكل‌ها در چارچوب ضوابط شكل مي‌گيرند و مديريت شده فعاليت مي‌كنند و نشريات نيز بايد در مسير انقلاب و علم باشند، باور عميق من اين است كه براي تحقق اين برنامه‌ها بايد از مديراني بهره‌گيري كرد كه علاوه بر تدين و ايمان از تخصص و توانايي نيز برخوردار باشند و تحقق اين برنامه‌ها را فراتر از مسائل حزبي و جناحي بدانند. وي اضافه كرد: اگر همين‌قدر ثمره كار و تلاش من و همرزمان شهيدم در ستاد انقلاب فرهنگي و تأسيس دانشگاه و راه‌اندازي دوره‌هاي دكترا اكنون به گونه‌اي شده است كه بار ديگر گزينه ايجاد تحول بنيادين در آموزش عالي شده‌اند بر خود مي‌بالم و از خداوند مدد مي‌جويم. فرهادي در ادامه خاطرنشان كرد: اگر مجلس به اين جانب اعتماد كند بنده به كمك مديراني با صلاحيت برنامه تحول بنياديني را دنبال مي‌كنيم كه در راستاي اجراي اسناد بالادستي و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و بر مشي اعتدال باشد. وزير پيشنهادي علوم تصريح كرد: بنده مواضع و سابقه روشني دارم و فراجناحي بوده و خواهم بود. بنده كشوري فكر مي‌كنم و سرمايه‌هاي كشور را به بهانه‌هاي مختلف تخريب نمي‌كنم و پيش از هر چيز خود را در محضر خدا و وام‌دار مردم مي‌دانم.

فرهادي تأكيد كرد: فكر مي‌كنم رأي شما، برنامه‌هاي من و ياري دانشگاهيان مي‌تواند تقويت پايه‌هاي نظام و پيشرفت آموزش عالي را به همراه داشته باشد. وي پيرامون دانشجويان ستاره‌دار نيز گفت: ما به دنبال فضاي آرام و با نشاط علمي در دانشگاه‌ها هستيم. در خصوص دانشجويان ستاره‌دار نيز بررسي‌هايي صورت گرفته و مواردي باقيمانده كه با تشكيل كميته در چارچوب قوانين بررسي‌ها را انجام خواهيم داد. فرهادي در خصوص نحوه انتخاب مديران نيز گفت: ‌شرايط كلي انتخاب مديران اين است كه آنان عالم، متدين و در مسير نظام و انقلاب باشند و كميته‌اي براي انتخاب و انتصاب‌ها خواهم داشت و البته در كنار آن مشورت‌هايي با مجلس، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در خصوص مسائل فرهنگي خواهم داشت. وزير پيشنهادي علوم خاطرنشان كرد: بنده هيچ نامه‌اي را امضا نكرده‌ام حال اگر اسم هست يا نيست نمي‌دانم. بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبري هستند و فتنه خط قرمز ماست.
 
  فرهادي با 197 رأي وزير شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از بررسي صلاحيت و برنامه‌هاي محمد فرهادي وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري با 197 رأي موافق، 28 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از مجموع 235 رأي مأخوذه، به وي براي تصدي سكان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري اعتماد كردند. بدين ترتيب پس از 15 ماه بلاتكليفي و سرگرداني در وزارت علوم نمايندگان مجلس اين وزارتخانه را نجات و به محمد فرهادي رأي مثبت دادند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
1
0
وزرای پیشنهادی قبلی هم فتنه را خط قرمز خود اعلام کرده بودندولی مجلس قبول نکردولی ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار