کد خبر: 688690
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
رئیس ستاد ارتش آمریکا با رئیس اقلیم کردستان عراق راه های هماهنگی بیشتر میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی را مورد رایزنی قرار داد.
تسنیم: رئیس ستاد ارتش آمریکا با رئیس اقلیم کردستان عراق راه های هماهنگی بیشتر میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی را مورد رایزنی قرار داد.

به گزارش شبکه السومریه، منابع وابسته به ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: مسعود بارزانی با ژنرال "ری اودیرنو" رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت کردستان و برخی مسئولان نظامی و امنیتی کردستان عراق حضور داشتند.

این منابع بیان کردند: در این دیدار آخرین تحولات میدانی در جبهه های جنگ علیه داعش،‌ نیازهای پیشمرگان، راه‌های هماهنگی وهمکاری بیشتر میان نیروهای پیشمرگه و ارتش آمریکا و نیروهای عراقی مورد رایزنی قرار گرفت. طرفین بر ضرورت ادامه تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

بارزانی گفت: پیشمرگان در مساحتی بالغ بر 1500 کیلومتر با امکانات محدود با داعش می جنگند. نیروهای پیشمرگه دستاوردهای مهمی علیه داعش که امکانات نظامی و سلاح های پیشرفته ای در اختیار دارد، داشته اند.

وی افزود: داعش خطری برای همه محسوب می شود و مبارزه با تهدیدات تروریستی تلاش بین المللی مشترک برای غلبه بر مراکز داعش در عراق و سوریه را طلب می کند.

اودیرنو تاکید کرد: دیدار با هدف اطلاع از اوضاع میدانی و رایزنی با بارزانی برای بررسی چگونگی هماهنگی وهمکاری مشترک میان نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای پیشمرگه که دستاوردهای خوبی علیه داعش داشته اند برگزار شد. آمریکا حامی نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در جنگ علیه تروریسم است.ما به دنبال از بین بردن موانع کمک به نیروهای پیشمرگه هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار