کد خبر: 688664
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
فرمانده كل سپاه:
يكي از بركات موافقت مقام معظم رهبري با انجام مذاكرات هسته‌اي اين بود كه برخي كه باور نداشتند هم باور كردند و برايشان ثابت شد امريكا قابل اعتماد نيست.
يكي از بركات موافقت مقام معظم رهبري با انجام مذاكرات هسته‌اي اين بود كه برخي كه باور نداشتند هم باور كردند و برايشان ثابت شد امريكا قابل اعتماد نيست.
به گزارش سپاه‌نيوز، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز گذشته در اجتماع شكوه مقاومت و همچنين سالگرد عمليات طريق‌القدس در مصلاي امام علي(ع) شهر كرمان، با گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات طريق‌القدس به هفته بسيج اشاره كرد و گفت: هفته بسيج، سالگرد صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) بر تشكيل ارتش 20 ميليوني در سال 58 و بعد از تسخير لانه جاسوسي امريكا بود كه همين امر موجب تضمين امنيت كشور در مقابل دشمن شده است.

بسيج توطئه‌ها را خنثي كرده است

وي با بيان اينكه، بسيج با آمادگي دفاعي، نظامي و امنيتي خود موجب خنثي شدن توطئه‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي و نظام سلطه شده است، خاطرنشان كرد: بعد از فرمان تاريخي امام راحل، دشمن جنگ را به ما تحميل كرد؛ آنها محاسبه درستي داشتند و مي‌گفتند ارتش مقتدرشان مي‌تواند بر ارتش به هم ريخته ما غلبه كند ولي اشتباهشان اين بود كه بسيج و حضور مردم در جبهه را محاسبه نكرده بودند.
فرمانده كل سپاه گفت: در آن ايام برخي به امام(ره) گفتند نمي‌توانيم بجنگيم و بايد با دشمن برسر ميز مذاكره بنشينيم، اما امام به مضمون فرمودند كه شما كار خودتان را كنيد و بسيجيان هم كار خودشان را انجام خواهند داد لذا وقتي رزمندگان اسلام اين پيام امام راحل را شنيدند با عمليات پي‌در‌پي موفق به خارج كردن دشمن از خاك كشورمان شدند و در نهايت در سوم خرداد سال 61 موفق شدند دشمن را از خاك كشور بيرون برانند كه اين يك تجربه بزرگ است كه بايد از آن عبرت بگيريم.

چرا از توانمندي‌هاي داخلي استفاده نمي‌شود؟

سرلشكر جعفري با تجليل از شخصيت شهيد حسن‌باقري گفت: شهيد باقري با 22، 23 سال سن و بدون هيچ تجربه نظامي عمليات شكست حصر آبادان را طراحي كرد و اين عمليات با موفقيت انجام شد، اينكه يك جوان ما اينگونه وارد عرصه مي‌شود خود از معجزات است و ما بايد به اين نكته توجه داشته باشيم. وي با اشاره به تجربه استفاده از توانمندي‌هاي داخلي در دفاع مقدس اظهار داشت: سؤال بزرگ اين است كه چرا ما براي حل مشكلات فرهنگي و اقتصادي از توانمندي‌هاي داخلي و مشاركت دادن مردم كه تجربه جنگ را نيز پيش روي خود داريم، استفاده نمي‌كنيم؟
فرمانده كل سپاه با بيان اينكه انقلاب اسلامي در حال گسترش است و از دستاوردهاي بزرگ آن صدور تفكر مقاومت و ايستادگي به كشورهاي مختلف است، تصريح كرد: اگر تفكر ايستادگي و مقاومت به كشورهايي چون سوريه، عراق و لبنان صادر نمي‌شد معلوم نبود سرنوشت اين كشورها چه مي‌شد. وي با انتقاد از قياس مقاومت و ايستادگي با فشارهاي اقتصادي دشمن گفت: مردم ما اين فشارها را تحمل مي‌كنند و روي شعار اصلي انقلاب كه همان «زير بار زور نمي‌رويم» ايستادگي مي‌كنند چراكه اين شعار برگرفته از مباني اعتقادي و برگرفته از عاشورا است.

فتنه 88 خطرناك‌تر از جنگ 8 ساله بود

فرمانده كل سپاه در ادامه به توطئه‌هاي دشمن براي متوقف كردن انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: در فتنه 88 كه خطرناك‌تر از جنگ هشت‌ساله بود، مي‌خواستند انقلاب را متوقف كنند اما مردم با ايمان، مؤمن و بسيجيان ما با لطف و عنايت الهي توانستند اين فتنه بسيار خطرناك را كنار بزنند و در حقيقت پيام 9 دي همين بود كه مردم ما قدر ولايت فقيه و ولي فقيه را مي‌دانند. وي، امنيت پايدار را از دستاوردهاي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي دانست و با اشاره به ناامني‌ها در برخي كشورهاي همسايه افزود: دشمن مي‌خواست با مزدوراني از جنس داعش، امنيت ما را مختل كند اما حضور گسترده مردم و بسيج در صحنه چنين اجازه‌اي به آنها نداده و نخواهد داد. ما در شرق كشور به قوم‌هاي محلي و بلوچ اعتماد كرده و امنيت را به خودشان سپرديم و امروز 10 هزار بسيجي اهل سنت در دسته‌هاي رزمي براي مقابله با دشمن از جنس داعش ايستاده‌اند. سرلشكر جعفري با بيان اينكه دشمن مي‌خواست وضعيت عراق و سوريه را در ايران پياده كند، اما مردم مقاومت كرده و اجازه ندادند و ما بايد قدر اين امنيت را بدانيم، تأكيد كرد: كساني كه فتنه 88 را به‌وجود آوردند، مي‌گفتند انقلاب نبايد ادامه داشته باشد. آنها تصور مي‌كنند كه جنس انقلاب ما مثل انقلاب‌هاي كمونيستي يا انقلاب فرانسه است. درحالي كه مبارزه با طاغوت و سرنگوني آن مرحله اول انقلاب بود و صدور انقلاب بايد ادامه داشته باشد.

حاج قاسم خار چشم دشمنان

فرمانده كل سپاه با تمجيد از فعاليت مجاهدانه فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: حاج قاسم سليماني كه يكي از رزمندگان دفاع مقدس است، خاري در چشم دشمنان شده و امروز دوست و دشمن به ايفاي نقش اين مجاهد كرماني در عراق و سوريه پي برده‌اند كه اين هم از معجزات انقلاب اسلامي است.  سرلشكر جعفري با اشاره به مذاكرات هسته‌اي نيز اظهار داشت: يكي از بركات موافقت مقام معظم رهبري با انجام مذاكرات هسته‌اي اين بود كه برخي كه باور نداشتند هم باور كردند و برايشان ثابت شد امريكا قابل اعتماد نيست. وي افزود: شايد خواست خدا اين باشد كه ما در مقابل تحريم، روي پاي خودمان بايستيم نه اينكه نفت بفروشيم و خرج كنيم، اقتصادمان را با توجه به توانمندي‌هاي داخلي رونق بدهيم.


نقدی: ملت ايران تا دفن امريكا و صهيونيسم از پا نمي‌نشيند

سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي نيز صبح ديروز در سالروز تشكيل بسيج مستضعفين در اجتماع 10هزار نفري بسيج وزارتخانه‌ها و ادارات كشور كه در ميدان فلسطين تهران برگزار شد با بيان اينكه بسيج انعكاس پيام نوراني حضرت زينب كبري (س) هستند، گفت: محبت ملت ما نسبت به رهبر انقلاب نتايج درخشاني را به ارمغان آورده است و امام راحل نيز تأكيد كردند كه پيروزي ملت ما به ايمان و انگيزه الهي و وحدت مردم بستگي دارد و بسيج تجلي اين دو اصل است.

به گزارش خبرگزاري بسيج، رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به دستاوردهاي بسيج طي 36 سال گذشته اظهار داشت:‌ما در عرصه سياسي استقلال، عزت، در عرصه امنيتي آرامش بي‌نظير با وجود شرارت‌ها در منطقه، در زمينه دفاعي يك قدرت شكست‌ناپذير و در اقتصاد در صف كشورهاي در حال پيشرفت قرار داريم و اين از بركات بسيج است. وي با بيان اينكه امروز دشمنان كوردل بسيج و ملت ما هر عملي عليه بسيج انجام مي‌دهند نتيجه عكس مي‌گيرند، گفت: دشمنان ترور و جنايت مي‌كنند و از دل آن يك نيروي بي‌نظير به نام بسيج متولد مي‌شود و در ادامه ما را تحريم مي‌كنند ولي علم و تكنولوژي ما شكوفاتر مي‌شود؛ آنها تلاش مي‌كنند ملت ايران را منزوي كنند ولي ملت ايران به محبوب‌ترين ملت‌ها تبديل مي‌شود.

 سردار نقدي با اشاره به موضوع پرونده هسته‌اي كشورمان تصريح كرد: دشمنان در ادامه شرارت‌هاي خود بازي هسته‌اي را به راه انداختند و تصور مي‌كنند اگر مذاكره فرسايشي را آغاز كنند، مي‌توانند ملت ما را خسته كرده و از مسير خود پشيمان كنند. وي با بيان اينكه ملت ما از وحدت و انسجام خود و پيروي از رهبري چيزي جز پيروزي نديده، تصريح كرد: دشمنان خيال مي‌كنند با مذاكرات فرسايشي ملت ايران را به زانو در خواهند آورد ولي بدانند كه ملت ايران همانگونه كه صدام جنايتكار،  توطئه‌هاي منافقين و فتنه را دفع و دفن كرد، تا رژيم منحوس صهيونيستي و امريكا را دفن نكند از پا نمي‌نشيند. رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با اشاره به تحركات فتنه‌گران در فتنه 88 افزود: شما افرادي را اجير كرديد كه شعار نه غزه و نه لبنان سر بدهند ولي نتيجه آن امروز اين شد كه جوان ايراني عكس سردار دلير اسلام حاج قاسم سليماني را روي سينه‌اش مي‌زند.

سردار نقدي خطاب به دشمنان تصريح كرد: دشمنان بزدل بدانند كه ملت ايران با امريكا و رژيم صهيونيستي سازش نخواهد كرد. رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: سران امريكا امروز در حالي مدعي دموكراسي هستند كه ملت آنها حتي حاضر نيستند پاي صندوق‌هاي رأي بروند و حالا به ايران نگاه كنيد و با ماهواره‌هاي خود از اين تجمع بسيجيان در اين نقطه و ديگر نقاط كشور عكس بگيريد.  وي در پايان خاطرنشان كرد: ملت ايران و بسيجيان مصمم هستند نماز فتح و پيروزي را به امامت امام خود در مسجد‌الاقصي در قدس شريف به امامت امام خامنه‌اي عزيز اقامه نمايند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار