کد خبر: 688656
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
نیویورک تایمز در مقاله‌ای اعلام کرد که در سال گذشته ۴۶۱ نفر در آمریکا توسط نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند که این رقم طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.
جوان آنلاين: خشم ناشی از اعلام حکم تبرئه افسر قاتل مایکل براون تنها به این پرونده مربوط نمی‌شود.  پلیس فدرال آمریکا در گزارشی اعلام کرد که 461 نفر در سال گذشته توسط نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند که در دو دهه گذشته یک رکورد به شمار می‌رود. به گزارش پروپابلیکا احتمال حضور سیاهپوستان در این لیست 21 برابر بیشتر از سفیدپوستان است اما درصورتی که قربانیان کاملا بی‌گناه نیز باشند احتمال محکومیت پلیس به شدت پایین است.

از سوی دیگر رابرت مک کولوچ، دادستان فرگوسن نیز در ناارامی‌های فرگوسن نقشی کلیدی داشته است. وی که همواره به رابطه بسیار نزدیک با پلیس شهرت دارد حاضر به کناره‌گیری و ورود یک دادستان ویژه منتخب از سوی فرماندار فرگوسن نشد. در فرایند رسیدگی به این پرونده نیز دفتر وی به جای انجام تحقیقات و  ارائه پیشنهاداتی درباره جرم صورت گرفته از سوی افسر پلیس  به هیئت منصفه تصمیم گرفت که دراین باره هیچ اظهار نظری نکرده و تنها نتایج تحقیقات را در اختیار اعضای هیئت منصفه قرار دهد.

درحالت عادی هیئت منصفه طی چند روز درباره این پرونده تصمیم‌گیری می‌کرد اما رسیدگی به این پرونده به طور شگفت‌انگیزی سه ماه به طول انجامید. دادستان فرگوسن روش غیرمحتاطانه‌ای در اعلام حکم این پرونده اتخاذ کرد. وی زمان اعلام حکم را به عصر موکول کرد که تاریکی به یک معضل برای نیروهای پلیس در کنترل خشونت‌ها تبدیل شد.

برای مردم فرگوسن کشته شدن مایکل براون بیانگر هزاران مورد تبعیض صورت گرفته توسط نیروهای پلیس محلی بود و کشته شدن وی بهانه‌ای برای اعلام نارضایتی مردم از شرایط زندگی خود و میلیون‌ها سیاهپوستی است که در جامعه آمریکا درحال زندگی هستند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار