کد خبر: 688588
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: علی رغم رایزنی‌هایی که از ماه‌ها پیش با سفارت عراق انجام شده بود، آنها آمادگی صدور ویزا برای تمام زائران را نداشتند و به همین دلیل تا اطلاع ثانوی ثبت نام از متقاضیان متوقف شده است.
فارس: محسن نظافتی با اشاره به توقف ثبت نام از متقاضیان اعزام به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی گفت: توقف ثبت نام به دلیل مشکلی است که از سوی سفارت عراق ایجاد شده است و آنها علی رغم رایزنی‌هایی که از قبل با آنها انجام شده بود آمادگی صدور ویزا را برای تمام متقاضیان نداشتند و به همین دلیل تا اطلاع ثانوی ثبت نام متوقف شده است.

وی ادامه داد: برای تعدادی از زائران که ثبت نام خود را انجام داده بودند ویزا دریافت شده است و بقیه ثبت نام کنندگان نیز در صف دریافت ویزا هستند که به محض رفع این مشکل برای آن دسته از ثبت نام کنندگان نیز ویزا اخذ خواهد شد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج گفت: متقاضیان در این مدت به صورت انفرادی برای دریافت ویزا به سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها مراجعه نکنند چون در این ایام فعالیت دلالان در اطراف سفارت‌خانه‌ها افزایش زیادی داشته است که با گرفتن مبلغ زیادی ویزای جعلی را به زائران می‌دهند و در مرز و یا در فرودگاه نجف برای زائران مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

نظافتی افزود: هفته گذشته نیز 70 نفر از زائران در فرودگاه نجف به دلیل داشتن ویزای جعلی دچار مشکل شدند و به همین دلیل توصیه ما به زائران این است که از طریق دلالان و افراد سودجو اقدام به دریافت ویزا نکنند و سازمان حج و وزارت امور خارجه هم اکنون تلاش می‌کنند تا این مشکل برطرف شود و بعد از حل مشکل و ایجاد ظرفیت‌های جدید از سوی کشور عراق دوباره ثبت نام‌ها انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر متقاضیانی که موفق به اخذ روادید عراق شده‌اند نیز با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور از خدمات ساماندهی ستاد دائمی اربعین بهره‌مند شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار