کد خبر: 688556
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
سومين شب از مراسم پرده عشاق با تجليل از سيدمحمد منتظري يكي از پيرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) در تالار استاد شهريار بوستان بزرگ ولايت برگزار شد.

سومين شب از مراسم پرده عشاق با تجليل از سيدمحمد منتظري يكي از پيرغلامان اباعبدالله الحسين(ع) در تالار استاد شهريار بوستان بزرگ ولايت برگزار شد.
به گزارش «جوان» استادمحمد شجاعي يكي از سخنرانان اين مراسم به تداوم برگزاري اين گونه مراسم‌ها براي تجليل از پيرغلامان امام حسين(ع) اشاره كرد و در رابطه با عزادار حقيقي گفت: عزاداري براي سالار شهيدان(ع) درجاتي دارد. عزادار حقيقي، كسي است كه حرف و عملش يكي باشد و حسين زمان خود را كه با صداي بلند نداي «كيست كه مرا ياري دهد » فرياد مي‌زند، بشنود و به ياري‌اش بشتابد و موانع حضور مهدي موعود(عج) را از پيش پا بردارد.
وي به نوع سبك زندگي و تأثير آن بر عزاداري سالار شهيدان(ع) تأكيد كرد و افزود: بايد فرهنگ عاشورايي داشت و سطح عزاداري را به گونه‌اي بالا ببريم كه نسل جديد بتوانند سبك زندگي‌شان را حسيني كنند. با برگزاري اينگونه مراسم‌ها نسل جوان با الگوبرداري از چنين افرادي مسير زندگي‌شان تغيير مي‌كند و در آينده شاهد نسلي حسيني و دوستدار اهل بيت(ع) خواهيم بود. حاج سيدمحمد منتظري پيرغلام اهل بيت (ع) نيز در اين مراسم گفت: برگزاري چنين مراسم‌هايي باعث ايجاد انگيزه در بين مداحان، هيئت‌داران، شعرا و خادمان حسيني مي‌شود. علاوه بر اين مداحان جوان و نوپا هم با شناخت چهره‌هاي شاخص مي‌توانند از تجارب و راهنمايي آنها براي موفقيت در كارها استفاده كنند. وي ادامه داد: اينكه مي‌بينم در اين مراسم بيش از 300 نفر از عاشقان امام‌حسين حضور دارند، مسئوليتم را در برابر اين عاشقان سنگين‌تر مي‌كند.» شعر خواني سيد حميد رضا برقعي و مداحي يكي از ذاكرين اهل بيت(ع) بخش ديگري از سومين شب پرده عشاق بود. در اين مراسم از حاج سيد محمد منتظري به پاس يك عمر خدمت در آستان اهل‌بيت‌(ع) با اهداي لوح تقدير تجليل شد. حاج سيد محمد منتظري در سال 1335 در محله عباسي از محله‌هاي قديمي جنوب تهران متولد شده اما اصليتش اردبيلي است. وي از كودكي به سفارش پدر‌بزرگ خود رو به مداحي و مرثيه‌خواني اهل بيت(ع) آورده است و بيش از 40 سال است كه به عنوان مداح و پير غلام اهل بيت(ع) مشغول خادمي در هيئت‌هاي مذهبي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار