کد خبر: 688554
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
رضاداد در جمع خبرنگاران:
دبير جشنواره فيلم فجر درباره انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيئت داوران و حضور نداشتن فيلم «محمد (ص)» در بخش رقابتي اين دوره از جشنواره توضيح داد.
دبير جشنواره فيلم فجر درباره انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيئت داوران و حضور نداشتن فيلم «محمد (ص)» در بخش رقابتي اين دوره از جشنواره توضيح داد.
به گزارش «جوان»، عليرضا رضاداد دبير سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر در حاشيه يك نشست سينمايي كه در حوزه هنري برگزار شد، درباره دلايل انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيئت داوران اين دوره از جشنواره گفت: دعوت از مجيد مجيدي براي حضور در گروه هيئت داوري جشنواره فيلم فجر اتفاقي نيست كه تنها امسال رخ داده باشد بلكه سال گذشته هم از اين فيلمساز درخواست كرديم در تركيب هيئت داوران جشنواره فيلم فجر حضور داشته باشد اما به اين دليل كه درگير مراحل پاياني ساخت فيلم خود بود، اين دعوت را نپذيرفت. وي افزود: اما امسال همه مراحل فيلم «محمد(ص)»به پايان رسيده است و در نتيجه مجيدي با خيالي آسوده حضور در تركيب داوري اين دوره از جشنواره را پذيرفت.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر در پاسخ به اينكه آيا اين انتخاب دليلي براي حذف فيلم مجيدي از بخش رقابتي براي پرهيز از برخي حاشيه‌ها بوده است، بيان كرد: حضور نداشتن اين فيلم سينمايي در بخش رقابتي جشنواره تصميمي بود كه از قبل اتخاذ شده بود و ربطي به انتخاب مجيد مجيدي به عنوان رئيس هيئت داوران نداشت. در واقع نبود فيلم «محمد (ص)» در بخش رقابتي اين دوره از جشنواره فيلم فجر به دليل حفظ شأن و جايگاه نام اين فيلم بوده است. رضاداد درباره انتخاب رئيس هيئت داوران كه براي نخستين بار در روند برگزاري جشنواره فيلم فجر اتفاق افتاده است، گفت: انتخاب رئيس هيئت داوران يكي از مواردي بود كه در تغييرات برگزاري جشنواره به ذهن من رسيد و البته انتخاب رئيس هيئت داوران توسط دبيران جشنواره‌هاي معتبر دنيا امري متداول است چون تركيب داوري بايد يك تركيب گويا باشد تا نوعي سليقه خوب در معرفي فيلم‌ها از دل جشنواره بيرون‌ آيد.
رضاداد درباره اعلام زودهنگام فهرست هيئت انتخاب عنوان كرد: هيئت انتخاب در سال گذشته هم اول آذر اعلام شد و اين اعلام زودهنگام نبوده است. واقعيت اين است كه من يك نگراني داشتم كه اگر تعداد فيلم‌ها از 60 اثر تجاوز كند، فرصت كافي براي اعلام آن به صاحبان نخواهيم داشت. در ضمن براي اينكه فيلمسازان مراحل فني آثار خود را با صبر و حوصله به انجام برسانند و تأخير در تحويل آثار نداشته باشيم از اول آذر تركيب هيئت انتخاب اعلام شد.
وي در پايان توضيح داد: 10 دي ماه آخرين فرصت براي جمع‌بندي نظرات هيئت انتخاب در نظر گرفته شده است و در اين تاريخ يك ارزيابي مي‌كنيم كه موقعيت فني آثار در چه وضعيتي هستند و در صورت نياز اين تاريخ را در جهت ارتقاي كيفي فيلم‌ها تا 20 دي افزايش مي‌دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار