کد خبر: 688539
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
در جريان معاملات روز گذشته بازار سهام شاهد تسلط جوي منفي بر تمام صنايع بازار بوديم به طوري كه شاخص‌ها در بورس و فرابورس با افتي قابل ملاحظه مواجه شدند. اين در حالي بود كه قيمت طلا، سكه و دلار نيز با رشد موقتي مواجه شد.
به گزارش «جوان» نتيجه مذاكرات هسته‌اي چندان به مذاق سرمايه‌گذاران بازار سهام خوش نيامد زيرا سهامداران با فروش سهام خود خشم خود را از نتيجه مذاكرات نشان دادند و اين در حالي بود كه در افت بيش از 1200واحدي شاخص كل، افول ارزش سهام در تمام گروه‌ها به خصوص بانك و سرمايه‌گذاري، پتروشيمي، فلزي، مخابرات، فني مهندسي، خودرويي، معدني و چند‌رشته‌اي صنعتي تأثير‌گذار بود. روز گذشته شاخص كل بورس با افتي معدل 1208 واحد، به 74 هزار و 740 واحد رسيد. اين در حالي بود كه دو نماد «شنفت» و «كسرام» بيشترين افزايش قيمت و «ونيكي» و «خاذين» نيز بالاترين افت قيمت را تجربه كردند. همچنين «فارس» بيشترين تأثير منفي و «شنفت» بالاترين اثر مثبت را بر شاخص گذاشت.
بي شك تأثيرگذارترين رويداد بر بازار، خبر تمديد زمان مذاكرات هسته‌اي به حساب مي‌آيد. پس از مذاكرات فشرده يك هفته‌اي ميان ايران و 1+5، طرفين در بيانيه‌اي مشترك اعلام كردند كه مفاد برنامه اقدام مشترك را بار ديگر تا تاريخ 9 تير ماه سال آينده تمديد مي‌كنند تا بدين ترتيب ايده‌هاي جديد شكل گرفته را بررسي بيشتر كنند و اختلافات موجود را نيز مرتفع سازند. البته طرفين اعلام كرده‌اند كه قصد دارند تمام تلاش خود را صورت دهند تا در چهار ماه آينده به راه‌حل نهايي برسند اما براي اطمينان بيشتر، فرصتي هفت ماهه را در نظر گرفته‌اند. گفتني است كه قرار است دور بعدي مذاكرات در آذرماه پيگيري شود.
در اين بين رئيس كل بانك مركزي در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي پيرامون نرخ ارز در بودجه سال آينده اعلام كرد كه به احتمال زياد نرخ ارز در بودجه سال 94 در سطح 2هزارو 850 تومان خواهد بود اما تصميم بر سر اين موضوع هنوز نهايي نشده است. در عين حال وزير اقتصاد نيز اعلام كرد با توجه به نتيجه آخرين دور از مذاكرات هسته‌اي و تصميم طرفين بر تمديد زمان مذاكرات، لايحه بودجه سال آينده در دولت با فرض ادامه تحريم‌ها تدوين خواهد شد. به علاوه معاون بازار شركت بورس نيز در واكنش به فضاي حاكم بر روند معاملات، رفتار سرمايه‌گذاران را هيجاني خواند و عنوان كرد كه تحت اين شرايط حداقل تا هفته آينده تصميمي براي عرضه اوليه سهام در بورس وجود ندارد.
در بازارهاي موازي بازار سهام يعني ارز، سكه و طلا رشد قيمت رخ داد به طوري كه روز گذشته هر گرم طلا به قيمت 94 هزار و 300‌تومان رسيد و دلار نيز در بازار آزاد در قيمت3هزارو 259 تومان معامله شد. در اين ميان سكه تمام طرح جديد با 9هزار تومان رشد به قيمت 926 هزار تومان داد و ستد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار