کد خبر: 688496
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
سرمدی در دیدار خداحافظی سفیر الجزایر تاکید کرد
سفیر الجزایر در تهران در پایان ماموریتش در کشورمان صبح روز سه‌شنبه با مرتضی سرمدی، قائم­ مقام وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو طرف در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از روابط بین دو کشور، بر لزوم گسترش این روابط در آینده و در ابعاد مختلف تأکید کردند.

قائم­ مقام وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از فعالیت­‌های مثبت سفیان میمونی در مأموریتش در ایران، بر وجود روابط خوب میان ایران و الجزایر و وجود دیدگاه­‌ها و مواضع مشترک میان دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه­‌یی و بین­‌المللی تأکید کرد.

او با اشاره به وجود مشترکات میان ایران و الجزایر در عرصه­‌های مختلف، افق روابط میان دو کشور را افقی مطلوب ارزیابی کرده و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی اقتصادی میان دو طرف، تلاش برای توسعه هرچه بیش‌تر روابط اقتصادی بین دو کشور را ضروری شمرد.

سرمدی در این دیدار مسأله تروریسم و افراط‌گرایی را مهم‌ترین چالش منطقه خواند و ضمن تأکید بر لزوم شناخت ریشه­‌های این مسأله بر نقش مثبت ایران و الجزایر در این زمینه تأکید کرد.

سفیر جمهوری الجزایر در تهران نیز با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، سال­‌های حضور خود در تهران و در میان مردم ایران را بسیار عالی خواند و ضمن تأکید بر عرصه­‌های همکاری اقتصادی با ابراز امیدواری از برداشته شدن تحریم­‌ها بر ضد ایران، همکاری بخش­‌های اقتصادی میان دو کشور را ضروری شمرده و بر لزوم تمرکز بر تبادلات اقتصادی و فعالیت بازرگانان دو طرف تأکید کرد.

سفیان میمونی هم‌چنین روابط پارلمانی میان ایران و الجزایر را خوب توصیف کرده و ضمن اشاره به ملاقات­‌هایی که در سال­‌های حضور وی در ایران میان مقامات ایرانی و الجزایری صورت گرفت، نسبت به دورنمای روابط دو کشور ابراز خوش­بینی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار