کد خبر: 688471
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
علت استعفای وزیر دفاع آمریکا علاوه بر ناتوانی آمریکا در جنگ علیه داعش به تغییر در سیاست کلی آمریکا در حوزه دفاعی پس از ایجاد این گروه تروریستی مربوط است.
 تسنیم: علت استعفای وزیر دفاع آمریکا علاوه بر ناتوانی آمریکا در جنگ علیه داعش به تغییر در سیاست کلی آمریکا در حوزه دفاعی پس از ایجاد این گروه تروریستی مربوط است.

به گزارش نیویورک تایمز، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا که مجبور به استعفا شد از مدیریت قدرتمندی برخوردار نبود و به همین دلیل در کمتر از دو سال اعتماد اوباما به وی از بین رفت.

اما وی دلیل اصلی مشکلات نظامی دولت آمریکا نبود. مشکل اصلی  در سیاست امنیت ملی این کشور بوده که در زمان بروز تنش‌های بین‌المللی مانند سوریه و افغانستان متناقض بوده است.

هیگل هرچند شخصیت محترمی به شمار می‌رفت اما عدم توانایی وی در پاسخگویی به سوالات مخالفانش از همان ابتدا در جلسه استماع فوریه 2013 برای وی مشکل ساز شد. وی قادر به برقراری ارتباط با نظرات دولت اوباما نبود و در توضیح استراتژی آمریکا همواره تحت‌الشعاع جان کری و مارتین دمپسی قرار داشت.

بخش عمده مشکل با عملکرد هیگل مربوط به تغییر سیاست پس از انتخاب وی بود. هیگل با هدف پیش‌بینی یک دوره انتقالی در زمان صلح در ارتش و همچنین کاهش بوجه ارتش انتخاب شد. وی به منظور عملی کردن سیاست اوباما در افزایش حضور نظامی در آسیا وارد صحنه سیاست شد.

اما آمریکا درحال حاضر به صحنه جنگ در عراق، سوریه و افغانستان بازگشته و اوباما ظاهرا به این نتیجه رسیده که برای پیشبرد سیاستهای آمریکا در این جنگ‌ها بیش از این نمی‌تواند به هیگل اتکا کند. یک عامل نیز ممکن است یادداشت ارسالی هیگل به کاخ سفید و انتقاد وی از سیاستهای دولت در سوریه مبنی بر عدم ارتباط با کمپین ضد داعش و تلاش بیشتر برای مبارزه با بشار اسد بوده باشد.

هرچه وزیر دفاع آتی آمریکا تهاجمی‌تر باشد از اعتماد بیشتری نزد اوباما برای مواجهه با ناآرامی و جنگهای اخیر برخوردار خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار