کد خبر: 688463
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
چرا اتحاد شكل نمي‌گيرد؟
اگر چه اصلاح طلبان سعي دارند تا بر روي اين اختلافات دوگانه (در ميان خود و همچنين بين خود و اعتدال) سرپوش بگذراند اما در لابلاي برخي از گفته ها اين اختلافات مجددا رونمايي مي شود تا نشان دهد كه «اصلاح طلبان در برابر اصلاح طلبي» قرار دارند و حتي خود را بر نمي تابند.

جوان آنلاين: اصلاح طلبان از چند ماه پيش اشتياق خود را براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي بروز داده اند و در اين راه، اميد بسته اند كه همراه با رفع شكاف هاي داخلي بين خود كه نداي افزايش آن همواره در حال افزايش است، به دنبال شكاف سازي در جريان اصولگرا باشند.

اگر چه اصلاح طلبان در مطالب روزانه خود خواهان نشان دادن ميزاني از اتحاد بين خود هستند و در اين اتحاد «به گرد دولت»ي حلقه مي زنند كه با انتشار مفهوم اعتدال، پيشنيه اي از اصلاح طلبي نشان نمي دهد، اما به هر شكل اصلاح طلبان سعي دارند در اين دوره به «هويت عاريتي» بسنده كرده تا سهمي از سياست و انتخابات آينده داشته باشند.

نبايد فراموش كرد كه اصلاح طلبان باقي مانده هنوز نتوانسته اند نسبت بين خود و اعتدال را مشخص كنند كه اين موضوع به دو دليل رخ داده است: 1. بحران هويتي ايجاد شده در اصلاح طلبان و نداشتن چشم انداز مشخص از رويكردهاي خود كه حاصل بي اعتمادي دورني است. 2. قطعي نبودن راه آينده اعتدال و اينكه اين مفهوم و راه، بر مبناي كدام پايه سياسي اصيل شكل گرفته است و آيا تنها يك واژه است يا گفتماني كه در آينده در جريان هاي سياسي كشور تاثير خواهد گذاشت. حتي بسياري از شخصيت هاي تاثيرگذار اصلاحات در نگاهي سلبي به اعتدال و نفي اصالت آن، تاكيد كرده اند كه اعتدال گفتمان نيست.

اما تصور بنيادي اصلاح طلبان در اين زمينه اين است كه اعتدال در شرايط كنوني مي تواند با عاريت دادن اين هويت‌ به آنها كمك كرده و با پرداخت حق سهم، اصلاح طلبان را از كماي سياسي خارج كند.. در حالي كه مسئله بنيادي جداي از اختلافات داخلي بين اصلاحات، به جدال اصلاح و اعتدال نيز باز مي گردد كه هر كدام به دنبال تثبيت نسبي خود در انتخابات آينده هستند.

اگر چه اصلاح طلبان سعي دارند تا بر روي اين اختلافات دوگانه (در ميان خود و همچنين بين خود و اعتدال) سرپوش بگذراند اما در لابلاي برخي از گفته ها اين اختلافات مجددا رونمايي مي شود تا نشان دهد كه «اصلاح طلبان در برابر اصلاح طلبي» قرار دارند و حتي خود را بر نمي تابند.

در همين زمينه آخرين موضع اي كه از سوي يكي از فعالان اصلاح طلب عنوان شده و در آن براي «اينكه اصلاح طلبان در مقابل هم قرار نگيرند» شكل گيري پارلمان اصلاحات پيشنهاد شده، اينگونه آمده است: «شكل گيري پارلمان اصلاحات علي‌القاعده در درون خود مكانيزم هايي را ارائه خواهد داد كه اصلاح طلبان مقابل يكديگر قرار نگيرند... در بسياري از حوزه هاي انتخابيه در دوره انتخابات تعدادي دوستان اصلاح طلب كانديدا مي شوند و به جاي آنكه مدد و كمك كننده يكديگر باشند، در مقابل هم قرار مي گيرند... »

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
اصلاح طلبي و اصلاحات وغيره وذالك در يك كلام خلاصه شده و آن فتنه وعوامل فتنه وفتنه گر وسران فتنه وهمه مردم نيز بهتر شناخته اند واينان بيخود در باتلاقي كه خودشان درست كردند در آن گير كرده ودست وپا ميزنند وبا اعدام تني چند از سران فتنه بايد به اين مسئله خاتمه داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار