کد خبر: 688415
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
مديركل بازرسي كار وزارت تعاون و كار در بندرعباس:
محمد اصابتی با اشاره به اينكه 48 درصد حوادث ناشي از كار كشور در بخش ساختمان اتفاق مي افتد، گفت: 60 درصد فوتي هاي ناشي از كار نيز مربوط به بخش ساختمان است.
در گردهمایی اعضا کمیته های فنی و بهدشت کار هرمزگان با اشاره به اینکه برای کاهش حوادث ناشی از کار در بخش های مختلف مانند بخش ساختمان قصد بهره گیری از ظرفیت های بخش هاي غیردولتی را داریم، افزود: برای همین منظور در حال انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان هستيم.

وي، با بيان اينكه بر اساس برآوردهای صورت گرفته، علت 65 درصد حوادث ناشی از کار به کارفرما و 20 درصد به کارگر باز می گردد، اضافه كرد: کارفرمايان باید شرایط ایمن را فراهم کنند.

بنا به اظهار دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وجود 800  بازرس کار و بيش از 2 ميليون و 500 هزار كارگاه، سالانه حدود 400 هزار بازرسی از کارگاهها انجام می شود که با توجه به محدودیت نیروی انسانی، انجام بازرسی از همه کارگاه ها چندین سال زمان نیاز دارد.

وی تصريح كرد: اعضاء کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار باید نسبت به شناسایی عوامل موثر در ایجاد و بروز حادثه، برآورد وضعیت ایمنی و میزان خطر در محیط کار و ارائه راهکار های مدیریتی همراه با توجیه موضوع به کارفرما اقدام کنند.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اظهار داشت:  برای امر حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه ها باید از ظرفیت های موجود در قانون و آیین نامه های مربوطه استفاده شود.

وی در خصوص مشاغل سخت وزیان آور نیز گفت : براساس قانون مشاغل سخت و زیان آور محیط کار باید ایمن و استاندارد سازی شود تا کارگر در معرض عوامل خطر ساز و خطر قرار نگیرد.

    اصابتی ادامه داد: نبايستي جنبه های حمایتی موضوع قانون مشاغل سخت و زیان آور بر جنبه های ایمنی و استاندارد سازی محیط کار غلبه یابد و استاندارد سازی و ایمن سازی محیط کار فراموش شود.

وی اظهار داشت: تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استاندارد سازی محیط کار در راستای حفظ سلامتی کارگر برای خانوده، کارگاه و جامعه است.

   دبیر شورای عالی حفاظت فنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور یادآور شد: رویکرد های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حفاظت و صیانت از نیروی کار، سیاست گذاری، تلاش برای پیشگیری از حوادث و توسعه فرهنگ ایمنی در محیط کار می باشد.

وی ابراز داشت: هر یک واحدی که برای آموزش و پیشگری از حوادث ناشی از کار هزینه شود چند برابر بازدهی برای کارگاه و جامعه داشته و سرمایه گذاری محسوب می شود.

در پايان اين همايش از اعضاي برتر كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار تقدير شد.

قابل ذكر است كه مركز تحقيقات وتعليمات حفاظت فني وبهداشت كار استان، 13دوره آموزشي ويژه مسوولان كميته هاي حفاظت فني و بهداشت كار به تعداد 412 نفر بالغ بر 10 هزار و 300 نفر ساعت  برگزار كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر