کد خبر: 688399
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد آبفار کهگیلویه و بویراحمد تعداد انشعابات غیرمجاز شناسایی شده در سال جاری را سه هزار و 450 مورد عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار شهرستان‌های بویراحمد و دنا بیشترین انشعاب غیرمجاز را دارند.

 

 محمدزمان پاداش انشعابات غیرمجاز در سطح کهگیلویه و بویراحمد را از عوامل مهم هدر آب عنوان کرد و ادامه داد: فرهنگ مصرف بهینه آب  باید با فرهنگ‌سازی مناسب نهادینه شود.

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به صورت جد و به صورت میدانی در سطح روستاها انشعابات غیرمجاز شناسایی و تذکرات لازم داده می‌شود، گفت: در هشت ماهه سال جاری قریب به سه هزار و 450 انشعاب غیرمجاز شناسایی شد.

این مسئول در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی و نصب انشعابات مجاز در سطح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، مکتوب و مجازی مضرات انشعابات غیرمجاز را به اطلاع‌ عموم برسانند و فرهنگ مصرف بهینه را جایگزین مصارف بیش‌از حد کنند.

پاداش تعداد انشعابات غیرمجازی که در سال جاری به مجاز تبدیل شده را دو هزار و 193 مورد عنوان کرد و گفت: با توجه به تعداد انشعابات غیرمجاز در سال جاری تعداد قابل توجهی به مجاز تبدیل شدند که امیدواریم زمانی برسد که انشعاب غیرمجازی در استان نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود  انشعابات غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی است، گفت: مصارف غیراصولی، استفاده از آب شرب در باغداری، کشاورزی و ... باعث افت فشار در برخی مناطق شده است.

چشمه ها دلیل انشعابات غیرمجاز

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مشترکین آب در سال 92 را 49 هزار و 912 مورد عنوان کرد و گفت: مشترکین مجاز در سال جاری به 52 هزار و 17 مورد نیز رسیده است.

این مسئول در بخشی از سخنان خود بویراحمد و دنا را شهرستان‌های اول در داشتن انشعابات غیرمجاز عنوان کرد و گفت: شهرستان بویراحمد با هزار و 450 انشعاب و دنا با هزار و 140 انشعاب بیشترین انشعابات غیرمجاز را دارند.

پاداش از دلایل بالا بودن انشعابات غیرمجاز دو شهرستان بویراحمد و دنا را به نسبت دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد وجود چشمه‌های آب فراوان و افزایش جمعیت در آن‌ها عنوان کرد.

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به ترتیب اولویت به تعداد انشعابات غیرمجاز در شهرستان‌های گرمسیری اشاره کرد و گفت: شهرستان گچساران با 359 انشعاب، کهگیلویه را با 198انشعاب، باشت 184 انشعاب، بهمئی با 100 انشعاب و چرام 19مورد کمترین انشعابات غیرمجاز را دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار