کد خبر: 688359
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» خبرداد:
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: سه موكب 3 هزار نفري در طول مسير نجف تا كربلا دارد و سه موكب 15 هزار نفر در كربلا دائر كرده است و در كل اين ها امكاناتي است كه در مجموع ستاد بازسازي عتبات عاليات براي زائران ايجاد مي كند.
جوان‌آنلاين: حسن پلارک در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص نحوه ي اعزام زائران در اربعين به عتبات عاليات در مراسم پياده روي نجف تا كربلا از سوي سازمان حج و زيارت، اظهارداشت: اربعين امسال يك تفاوت عمده با اربعين سال هاي گذشته دارد و آن اينكه موكب هايي كه از زائرين مي توانستند پذيرايي كنند همه به نوعي اشغال است و در عوض آن جمهوري اسلامي ايران با تشكيل ستاد ويژه اي براي زائران اربعين چندين موضوع را مديريت مي كند كه اولين و مهمترين آن بحث همان جايگزيني موكب هايي است كه مهاجرين در آنجا مستقر هستند.
 

وي تصريح كرد: دستگاه هاي مختلف از جمله سپاه پاسداران، شهرداري تهران، هلال احمر، بنياد مستضعفان و ستاد اجرايي و نيز برخي دستگاه هايي كه هر كدام توانايي داشتند اعلام آمادگي كرده اند كه كمپ هايي را اضافه بر موكب هايي كه موجود است، در مسير پياده روي و در كربلا و نجف آماده كنند.
 

پلارك عنوان كرد: ستاد بازسازي عتبات عاليات كه خودش متولي اين امر است 20 هزار نفر را براي نخستين بار در نجف اشرف صحن حضرت زهرا (س) پوشش داده و پذيراي زائران خواهد بود.
 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: سه موكب 3 هزار نفري در طول مسير نجف تا كربلا دارد و سه موكب 15 هزار نفر در كربلا دائر كرده است و در كل اين ها امكاناتي است كه در مجموع ستاد بازسازي عتبات عاليات براي زائران ايجاد مي كند.
 

وي بيان داشت: سازمان حج و زيارت هم كه مسئول صدور رواديد است كه اطلاع رساني هم كرده و زائران مي توانند به دفاتر زيارتي مراجعه كنند و از آنجا براي دريافت رواديد اقدام كنند.
 

پلارك ادامه داد: نيروي مقاومت بسيج نيز مسئوليت دارد تا در مرزها اردوگاه هاي اقامتي براي زائراني كه بعضا در مرز معطل مي شوند، ايجاد كنند كه مشكلاتي مانند سال هاي گذشته نباشد.
 
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات عنوان كرد: نيروي انتظامي هم مسئول تسهيل عبور و مرور زائران شده است و حتي شهرداري تهران متقبل شده است تعداد زيادي اتوبوس هم در مسير نجف و كربلا براي بازگشت زائراني كه پياده رفته اند، ايجاد كند.
 
وي گفت: امسال مديريت شده است كه سازمان حج و زيارت هم مسئله پياده روي اربعين را در دستور كار قرار دهد كه حداقل پنج روز است و زائران بين پنج تا 10 روز امكان سفر به عتبات عاليات را دارند.
 

پلارك در خصوص زمان ثبت نام براي عتبات عاليات نيز تصريح كرد: زائران عزيز مي توانند از همين روزها به دفاتر خدمات زيارتي و يا سايت عتبات عاليات براي ايام اربعين مراجعه و ثبت نام كنند كه هزينه آن هم خيلي با هزينه شرايط قبل تفاوتي ندارد چرا كه همان هزينه ها براي سازمان مترتب است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
0
1
باسلام.بنده درمسیرنجف به کربلابه موکب ... رسیدم خوشحال شدم هم وطن هم استانی هم شهری هم زبانی اما...حلیم گرفتم رفتم صندلیهای جمع شده یکی رابردارم بنشینم امایکی ازظاهراخادمین زایرن کربلاآمدبالحنی تندبه من گفت آقادست نزن ریتم صندلیهابهم میخوره تازه جمع کردیم..این بودمهمان نوازی خادمین زایرن امام حسین.اماازآن طرف عراقی ها غریب تادیروزبنده وهم رزمانمان درجبهه ها باعراقیها میجنگیدیم دشمن بودیم زبان همدیگررانمی فهمیدیم .ماراروی سرشان میزاشتن ماراماساژمیذادن ازآب شتشوی پاهای ماحمام می"رفتن چی بگم که دروصفشان کم است .این است موکب ...درراه نجف به کربلا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار