کد خبر: 688306
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
قدرتمندترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا پس از پایان مذاکرات هسته‌ای، با صدور بیانیه‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا خواست تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

خبرگزاری فارس: گروه صهیونیستی «آیپک» که از بازوهای فشار اسرائیل بر نهادهای آمریکایی به شمار می‌آید، دوشنبه شب پس از پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به نمایندگان کنگره توصیه کرد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران به تصویب برسانند.

در بخشی از بیانیه «کمیته امور عمومی آمریکایی اسرائیل» آمده است: «کنگره برای آنکه به مذاکرات فرصتی بدهد، برای یکسال تشدید تحریم‌ها را به تعویق انداخت. حالا وقت آن است که کنگره با حمایت هر دو حزب تحریم‌های تازه‌ای به تصویب برساند تا تهران بداند که اگر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را کنار نگذارد، با فشار بیشتری مواجه می‌شود.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما به کنگره توصیه می‌کنیم که به وظیفه سنتی و حساس خود در راستای کسب اطمینان از اینکه توافق نهایی به درستی تمامی راه‌های ایران برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای را نابود می‌کند، عمل کند.»

بیانیه آیپک ساعتی پس از آن منتشر شد که ایران و شش کشور اعلام کردند مذاکرات هسته‌ای را برای دومین بار، این بار تا تیر ماه 94 تمدید کرده‌اند.

ظهر دوشنبه هم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی ابراز امیدواری کرده بود تمدید توافق هسته‌ای راه را برای افزایش فشارها بر تهران، باز کند.

دوشنبه شب همچنین سه سناتور جمهوری‌خواه، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و چندین عضو برجسته کنگره با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند که برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران تلاش می‌کنند. کنگره از آغاز مذاکرات هسته‌ای در نقش بازیگر سخت‌گیر ظاهر شده و همواره تهران را به افزایش تحریم‌ها تهدید کرده است.

در مقابل دولت «باراک اوباما» عنوان کرده است که مخالفت تحریم‌های تازه است. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه افزایش تحریم‌های ایران را «اقدامی غیرسازنده» خواند که اثرات عکس دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار