کد خبر: 688260
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
آنتن آذر در دست كارگرداناني كه براي اولين بار سريال تلويزيوني ساخته‌اند
آنتن آذر ماه رسانه ملي اين روزها ميداني براي قدرت‌نمايي كارگردانان سينمايي‌ساز شده است كه براي اولين بار تجربه ساخت سريال تلوزيوني را تجربه مي‌كنند.
سپيده آماده
آنتن آذر ماه رسانه ملي اين روزها ميداني براي قدرت‌نمايي كارگردانان سينمايي‌ساز شده است كه براي اولين بار تجربه ساخت سريال تلوزيوني را تجربه مي‌كنند.
به گزارش «جوان»، پرده‌نشين، پيدا و پنهان و جاده چالوس و دولت مخفي چهار سريال كارگردانان سينمايي‌ساز هستند كه با آغاز سومين ماه پاييز، آنتني به رنگارنگي خزان طبيعت را براي شب‌هاي رسانه ملي رقم زده‌اند؛ كارگرداناني كه پيش از اين كارنامه موفقي را در گيشه سينمايي در كارنامه خود به ثبت رسانده بودند.

پرده‌نشيني شبكه يك

تازه‌ترين سريال در ميان تازه‌واردهاي رسانه ملي، پرده‌نشين به كارگرداني بهروز شعيبي است كه قسمت اول آن شنبه شب گذشته به آنتن ساعت 22 شبكه يك رفت. بهروز شعيبي مستند‌ساز كه با اولين فيلم بلند سينمايي‌اش دهليز توانست سيمرغ بهترين فيلم سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر را به خود اختصاص دهد، اين بار به فكر تجربه مديوم تلويزيون افتاده تا شانس خود را در ميان مخاطبان رسانه ملي به بوته آزمايش بگذارد.

جاده چالوس در تهران

احمد معظمي ديگر كارگردان سينمايي است كه به سريال‌سازي در جعبه جادو روي آورده و اولين ساخته‌اش جاده چالوس از هفته پيش به آنتن شبكه تهران پيوسته است. احمد معظمي كه پيش از اين فيلم‌هاي سينمايي مجنون ليلي در سال 89 و بازنده در سال 83 را به پرده سينما نشانده بود، اين بار با تغيير ژانر، سريال تلويزيوني‌اش را در قالب كمدي اجتماعي مقابل دوربين برده است. «جاده چالوس‌» همان طور كه از نامش بر مي‌آيد در لوكيشن‌هايي در جاده چالوس تصويربرداري شده است و ماجراي خانواده‌اي را روايتي مي‌كند كه براي ادامه زندگي تصميم مي‌گيرند رستوراني در جاده چالوس راه‌اندازي كنند. محورهاي مورد تأكيد معظمي در ساخت جاده چالوس توجه به سبك زندگي ايراني و اسلامي و اشاعه خرده‌فرهنگ‌هاي بومي و احياي ارزش‌هاي ديني و ترغيب ازدواج‌هاي آسان مطابق با فرهنگ ايراني و اسلامي، ترغيب مردم كلانشهرها به مهاجرت به شهرهاي كوچك بوده است، مؤلفه‌هايي كه تماشاي اين سريال 26 قسمتي را براي مخاطبان رسانه ملي جالب توجه مي‌كند.

«پيدا و پنهان‌» آرش معيريان

نام «آرش معيريان‌» همه اهالي و دوستداران سينما را به ياد فيلم‌هاي سينمايي كمدي پرفروش دهه 80 و در ادامه آن آثار دهه نودي‌اش مي‌اندازد. شايد نقطه پرتاب آرش معيريان را بتوان سال 82 دانست، سالي كه كماي او به پرده سينماها نشست و با حضور چهره‌هاي شناخته شده سينمايي توانست فروش رؤيايي را رقم بزند و لقب پر فروش‌ترين فيلم سينمايي آن سال را هم به خود اختصاص دهد. معيريان اما اين بار تصميم گرفته شانس خود را در عرصه تلويزيون هم امتحان كند و ‌«پيدا و پنهان‌» را با همكاري مشترك ديگر كارگردان سينمايي‌ساز شهرام شاه‌حسيني مقابل دوربين برده است.
شهرام شاه‌حسيني هم پيش از اين فيلم‌هاي سينمايي مانند كلاغ‌پر، زن‌ها فرشته‌اند و آقاي هفت رنگ را مقابل دوربين سينمايي برده است كه از قضا همگي با فروش‌هاي خوبي پرده سينماها را ترك كردند، حال اما اين دو كارگردان كه در ساخت كمدي‌هاي اجتماعي سبقه طولاني دارند، اين بار در ساخت فيلمي پليسي-امنيتي همكار شده‌اند و بايد منتظر ماند و ديد كه موفقيت آنها در سينماي كمدي اجتماعي در ژانر متفاوت سريال‌سازي هم تكرار مي‌شود؟ در اين ميان سريال دولت مخفي شبكه دو هم از ماجراي سريال‌سازي سينمايي‌ها دور نمانده و كارگردان اين سريال عبدالحسن برزيده هم سينمايي‌سازي است كه پيش از اين آثار سينمايي مانند دكل، پرواز خاموش و روايت سه‌گانه (اپيزود دوم، شوخي‌هاي خدا) را در كارنامه خود به ثبت رسانده است. در نهايت آنتن اين روزهاي رسانه ملي را مي‌توان ميداني براي عرض اندام و رقابت سينمايي‌سازاني دانست كه اين بار به دنبال اقبال مخاطبان، راه رسانه ملي را در پيش گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار