کد خبر: 688170
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
در نشست «نظام اسلامي و فتنه 88» عنوان شد
مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: جریانی که با شعار مرگ بر آمریکا وارد مجلس سوم شد الان به مرحله‌ای رسیده که آمریکا برایش کف می‌زنند.

جوان آنلاين: عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان با حضور در نشست «نظام اسلامی و فعالان فتنه 88» که ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشکده فارس در سالن اجتماعات کوثر این دانشکده برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های نگرشی ما که از اصول انقلاب دفاع می‌کنیم و دیگران را که در دفاع از اصول انقلاب کوتاهی نمی‌کنند را نقد می‌کنیم این است که در صحنه کلیشه‌ای سیاسی کشور اسیر شدیم و اینکه فهم مسئله را از نگاه حقوقی داریم.

وی افزود:‌این در حالی است که فهم ما باید یک فهم معرفتی وعلمی از جریانات باشد نه حقوقی و شاخص این فهم نیز امام (ره) است.

گنجی در ادامه با بیان اینکه گروه‌بندی اصلاح‌طلب اصولگرا را قبول ندارند، گفت: از اسلام‌گرایی در قبال غرب‌گرایی توسعه خطی در مقابل توسعه ایرانی- اسلامی است. باید ببینیم نگاه‌مان به غرب چگونه است.

به گزارش فارس، مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به وجود سه نوع نگاه به غرب گفت: یک نگاه که همان جریان وادادگی است همه چیز را در غرب می‌بیند که قدمتی 100 ساله دارد.  نگاه دیگر معتقد به مقاومت مطلق مقابل غرب است. نگاه سوم نگاه گزینشی به غرب است.

مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از سال 66 و در آستانه مجلس سوم جناح‌بندی را شاهد بودیم که امثال آیت‌الله مهدوی کنی را می‌گفتند اسلامش آمریکایی‌ است حال آن جریان به جایی رسیده است که غرب و آمریکا برایش کف می‌زنند.

گنجی افزود: ما در سال 76 جناح‌بندی چپ و راست را برای اولین بار شاهد بودیم که شاهد انتخاب خاتمی در انتخابات آن سال بودیم. شکل‌گیری دوم خرداد سه زیرساخت داشت. اولین آن نارضایتی اجتماعی بود آن هم از تورم 46 درصدی دوران هاشمی که مردم به خاطر مسائل صنفی به خیابان‌ها ریختند. زیرساخت‌ بعدی تشکیلاتی بود که به دولت هاشمی اعتراض داشت. زیرساخت آخر نیز فکری است که بعد از فوت امام کلید خورد که بعد از انتخابات سال 76 برای اجرای آن ماهنامه کیان را راه انداختند.

وی در ادامه با اشاره به تفاسیری که از انتخابات 76 می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری انتخابات آن سال را حماسه بزرگ عنوان کردند. بعضی‌ها نیز از آن انتخابات چنین تفسیر کردند که جناح راست بد عمل کرد و مردم به جناح دیگر رای دادند. تفسیر گروه دیگر که متاثر از غرب بودند دوم خرداد را «نه به جمهوری اسلامی» عنوان کردند و برای آن برنامه‌ریزی نیز کردند و گفتند حاکمیت دوگانه است. آنان معتقد به سکولاریزم بودند و اعتقاد داشتند اسلام باید در حد نظارت باشد.

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به سه راهبرد جریان متاثر از غرب برای اجرای اهداف‌شان گفت: آنان به دنبال استحاله پارلمانی، نفوذ در ارکان حاکمیت و استفاده از جنبش‌های اجتماعی بودند. آنان فشار از پایین را از طریق جنبش دانشجویی و مطبوعات دنبال می‌کردند.

وی افزود: در استحاله پارلمانی نیز به دنبال تصویب قوانینی بودند که بتوانند ماهیت نظام را عضو کنند که نمونه‌های آن اصلاح قانون انتخابات، اصلاح قانون مطبوعات، افزایش اختیارات ریاست جمهوری، لغو قانون گزینش‌ها و پیوستن به کنوانسیون زنان بود که آنان با این اقدامات به دنبال تشریفاتی کردن نقش رهبری بودند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در آن دوران به 2 هزار و 500 NGO مجوز دادند که رهبری از آنان به هسته‌های ذی‌نفوذ تعبیر کردند. بعد از این جریانات به دوران ریاست احمدی‌نژاد می‌رسیم.

گنجی در ادامه سخنان خود با اشاره به فتنه 88 گفت: اولین جلسه برای طراحی انقلاب مخملی در تاریخ 17 تیر 88 با عنوان «بررسی راه‌های به دست گرفتن قدرت» برگزار شد. در حکم کیفرخواست دادستان دیالوگ‌های آن جلسه پیاده شده است که حجاریان با صراحت می‌گوید که معتقد به نظریه جین شارپ هستم که عده‌ای مقابل پارک ملت جمع شوندو اعتراض کنند و رهبر این حمعیت با مقامات بالا مذاکره کنند. در ادامه این جلسه تاج‌زاده می‌گوید معتقد به راه چهارم هستم همان که در اوکراین و یوگسلاوی اجرا شد.

وی اضافه کرد: در همان جلسه محمدرضا خاتمی می‌گوید علاوه بر حمایت داخلی می‌توانیم به حمایت خارجی حساب کنیم که میردامادی می‌گوید پس همان انقلاب مخملی را بومی کنیم. در همین خصوص در زمان جلسات تبلیغاتی کروبی ما شاهد بودیم طرفداران موسوی جلسه وی را مختل کردند که کروبی اعلام کرد کاری نکنید که خانه‌های تیمی‌تان را لو دهیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این طراحی باید در متن انتخابات رخ می‌داد، ‌گفت: چرا که غیر از آن مردم انگیزه حضور نداشتند. آنان در ابتدا گزینه‌شان خاتمی بود اما وقتی وی در بهمن 87 به 3 سفر می‌رود و با استقبال مواجه نمی‌شود در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند که یا من می‌آیم یا موسوی. برای اصلاح‌طلبان هم بد بود که خاتمی کمتر از 20 میلیون رای بیاورد. اینگونه بود که خاتمی نجات پیدا کرد.

گنجی پیرامون علت رخ دادن فتنه 88 گفت: یک نگاه مانند علی مطهری می‌گوید که احمدی‌نژاد در مناظره بد عمل کرد و ما می‌دانیم علت اصلی آن نبود و نگاه دیگر می‌گوید که طراحی این فتنه با خاتمی بود و موسوی چه تقصیری دارد؟ نگاه دیگر می‌گوید موسوی کم‌ظرفیت بود و نتوانست شکست را تحمل کند. در حالی که ما شاهدیم فتنه 88 دارای یک طراحی عمیق بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اصلاح‌طلبان سه دسته هستند، گفت: دسته اول کسانی هستند که داخل نظام قرار می‌گیرند و معتقد به نظام هستند. دسته دیگر مشروطه‌خواه هستند که محورشان حجاریان است که اعتقاد دارند در ایران نظام سکولار شکل نمی‌گیرد و باید نظام ولایت فقیه را بپذیرند اما جایگاه آن را تشریفاتی کنند مانند ملکه انگلیس و به جای ولایت فقیه نظارت فقیه داشته باشیم. دسته دیگر جمهوری‌خواه هستند که به دنبال عبور از نظام اسلامی هستند که امثال عبدالله گنجی‌ها در این دسته قرار می‌گیرند.

مدیر مسئول روزنامه جوان افزود: در انتخاب 88 این نحله مشروطه‌خواه بود که فعالیت می‌کردند و به دنبال این بودند که جایگاه مقام معظم را تشریفاتی کنند. برای مثال مهدی هاشمی در انتخابات سال 84 گفته بود اگر پدر من رای بیاورد جایگاه ولایت فقیه رامانند ملکه انگلیس تشریفاتی می‌کنند. خاتمی در انتخابات 88 نیز گفت که باید احمدی‌نژاد را نماینده رهبری معرفی کند تا اگر احمدی‌نژاد زمین خورد، رهبری زمین بخورد.

گنجی گفت: موسوی در جریان کامل انقلاب رنگی که برای جمهوری اسلامی طراحی کرده بودند، بود. موسوی سیاستمدار پیچیده‌ای نیست اگر اینگونه بود به انتخابات 88 اعتراض قانونی می‌کرد و با چهره‌ای عبوس در صحنه می‌ماند و سرلیست انتخابات مجلس می‌شد و آنگاه مقابل احمدی‌نژاد می‌ایستاد.

وی با بیان اینکه برای من جای سؤال داشت که چطور حزب مشارکت قبول کرد که پشت سر موسوی کار کند،‌گفت: موسوی زمانی که برای سخنرانی به دانشگاه‌ها می‌رفت سؤال ثابتی که از وی می‌شد در خصوص نهضت آزادی بود از اینکه نظرش درباره این گروه چیست که او خیلی مثبت جواب می‌داد و زمانی عصبانی شد و گفت که هر چه هم درباره نهضت آزادی از من سؤال کنید جواب من همین است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به مصاحبه موسوی در تاریخ 21 خرداد 88 با نشریه تایمز گفت: موسوی در آنجا همه چیز را لو می‌دهد. موسوی در جواب این سؤال که اگر شما پیروز انتخابات شوید برای اجرای دیدگاه‌هایتان با توجه به اختیار رهبری چگونه عمل می‌کنید، گفت که تجمعات چشمگیر هفته‌های گذشته (هفته‌های باقیمانده به انتخابات 88) احتمالا ماهیت ساختار قدرت را به نحو بنیادین دگرگون خواهد کرد و این کار با فشار بر رهبری اتفاق خواهد افتاد.

گنجی ادامه داد:‌ موسوی همچنین در جواب به سؤال دیگری که اگر در انتخابات شکست بخورید به هوادارانتان و جوانانی که در خیابان‌ها شاد هستند،‌ چه خواهید گفت، جواب داد پیام من قبلا با آنها رسیده است، تغیری از مدتی قبل آغاز شده است و پیروزی در انتخابات بخشی از تغییر است و بخش‌های دیگر ادامه خواهد یافت و هیچ عقب‌گردی نخواهد بود. این مطالب نشان می‌دهد موسوی با نیت آلوده وارد انتخابات شده بود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ ما در انتخابات 88 چند وجه تمایز نسبت به انتخابات گذشته داشتیم اول آنکه در انتخابات نماد رنگ وجود داشت. همچنین کمیته صیانت آرا بود، 6 ماه قبل از انتخابات القای تقلب کردند القاء پیروزی چند ماه قبل از انتخابات و آوردن جوانان به خیابان‌ها از دیگر موارد این تمایز بود.

مدیر مسئول روزنامه جوان بااشاره به سخنان ابطحی گفت: ابطحی می‌گوید که تقلب اسم رمز برای 23 خرداد 88 بود. البته من معتقدم این اقدامات از عقده‌ای که موسوی از زمان ریاست جمهوری از رهبری داشت و 20 سالی که در تربیت مدرس حضور داشت مجذوب غرب شده بود، نشأت می‌گیرد.

گنجی در ادامه پیرامون چرایی عدم به نتیجه نرسیدن انقلاب رنگی در جمهوری اسلامی گفت: از جمله عوامل آن نقش رهبری دینی و فریاد بلند فاصله رای است. اینان در محاسبات‌شان جایگاه رهبری را به حساب نیاورده بودند. ما شاهدیم جمعیتی که در 25 خرداد 88 به خیابان‌ها آمده بودند بعد از خطبه‌های 29 خرداد آن سال رهبری دیگر در خیابان‌ها حضور نداشتند. همچنین ما در انقلاب‌‌های رنگی اروپای شرقی از جمله یوگسلاوی و اوکراین شاهد اختلاف رای بسیار پایین بودیم اما در این انتخابات اختلاف 11 میلیون رای بود.

وی تصریح کرد: ما شاهدیم که مقام معظم رهبری طبق سیره امام (ره) 18 ماه اینان را تحمل کرد. ما شاهد بودیم که موسوی بیانیه می‌داد و مردم را به خیابان‌ها می‌آورد و آن خسارات را به نظام وارد می‌آورد. رهبری خطاب به موسوی گفت شما می‌خواهید چه چیزی را مقابل نظام قرار دهید. شما شروع کننده هستید اما پایان دهنده‌آش منافقین هستند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در شهریور 88 گفت: در آن دیدار دانشجویی از وسط جمعیت بلند شد و خطاب به رهبری گفت آنچه در کهریزک اتفاق افتاد خیانت است که رهبری در جواب او گفت مسئله کهریزک جنایت بود و من خودم مسئول پرونده هستم. اما شما بدانید که مسئله کهریزک تابعی از مسئله اصلی است و شما نباید مسئله اصلی را گم کنید. از اینکه فردای انتخابات کاری کردند که نظام جمهوری اسلامی با مشارکت 85 درصدی مردم نتوانست سرش را مقابل کشورهای اسلامی بالا بگیرد.

گنجی با اشاره به سخن مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان اصلاحات گفت: این آمریکایی‌ها در زمان اصلاحات گفت ما برای براندازی انقلاب اسلامی از درون به دنبال انقلابیونی می‌گردیم که در عین ستودن خمینی بشود آنها را جذب کرد حال این یارگیری حتما تشکیلاتی نیست، اشتراک معرفتی نیز کافی است. به همین خاطر است که اینان می‌خواهند نخست‌وزیر را امام جلوه دهند نه مقام معظم رهبری.

وی افزود: دیگر سخنان آمریکایی‌ها این بود که با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در ایران روزهای تلخ و سرگردانی آمریکا به پایان رسید و ما شاهدیم در فتنه 88 اوباما می‌گوید اصلاح‌طلبان نیروهای بالقوه ما است.

مدیر مسئول روزنامه جوان در واکنش به سخنان سحرخیز در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان دیگر هیچ علاقه‌ای به خمینی ندارند،‌گفت: ایشان با صراحت می‌گوید اصلاحات برای حذف ولایت فقیه آمده بود. حال جلائی‌پور در پاسخ به سخنان سحرخیز می‌گوید اصلا این گونه نیست امام خود اصلاح‌طلب بود و در ادامه سخنان خود کلمه‌ای از اسلام امام نمی‌آورد. حال با این وضعیت می‌توانیم بگوییم دو جریان وجود دارد و ما باید فراجناحی عمل کنیم. در حال حاضر ما با ضد انقلاب طرفیم. امروز غربگرایی در مقابل اسلام‌گرایی قرار دارد. برای مثال تمامی اعضای شورای دفتر تحکیم وحدت زمان اصلاحات امروز در آمریکا هستند.

گنجی در ادامه سخنان خود گفت: حصر سران فتنه در واقع ارفاغ به آنهاست چرا که اگر امام (ره) بود موسوی را اعدام می‌کرد. برای مثال امام زمانی که زنی که در صدا و سیما گفت الگویش اوشین است نامه‌ای نوشت که اگر از قصد است حکم وی اعدام است. مگر امام اجازه می‌دهد فردی اردوکشی خیابانی کند و آن خسارات را وارد آورد. ما شاهدیم که امام منتظری را که حاصل عمر خود اعلام کرده بود برای اسلام کنار گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: ما شاهدیم که امام سال 67 انقلابی‌تر از امام سال 57 بود. حکم اعدام سلمان رشدی برای سال 67 است. جمله امام که تا مبارزه هست ما هستیم برای همین سال است. اما عده‌ای می‌خواهند تفسیری ارائه دهند که مطابق لیبرال دموکراسی غرب باشد.

گنجی در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا سران فتنه اعدام نمی‌شوند،‌ گفت: پاسخ سخنی است که مقام معظم رهبری در همین رابطه به علی مطهری گفت که حصر برای آنان تخفیف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار