کد خبر: 688087
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
یک مقام ارشد آمریکایی گفت که وزرای خارجه ایران و آمریکا در دیدار اخیرشان تمدید احتمالی مذاکرات را بررسی کردند.
تسنیم: یک مقام ارشد آمریکایی در مورد بحث‌ها درباره تمدید یا عدم تمدید مذاکرات هسته‌ای به خبرگزاری رویترز گفت: ظریف و کری تمدید احتمالی مذاکرات هسته‌ای وین و برخی از دیگر گزینه‌ها را در دیدار اخیرشان بررسی کردند.

وزرای خارجه ایران و آمریکا ساعتی پیش برای ششمین بار از زمانی که کری وارد وین شده با یکدیگر  دیدار کردند.

سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان همزمان با دیدار جان کری و محمد جواد ظریف با ویلیام برنز و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس عصر امروز در مطلبی به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که کشورهای گروه 1+5 گفت‌وگوهای داخلی درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کرده‌اند.

دو  دیپلمات غربی روز یکشنبه به آسوشیتدپرس گفتند که کشورهای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان بحث‌های داخلی بر سر تمدید مذاکرات و چگونگی ارائه آن به تهران را آغاز کرده‌اند.

دیپلمات سومی نیز به آسوشیتدپرس گفت است که این طبیعی است که کمتر از 48 ساعت مانده تا به پایان ضرب‌الاجل هسته‌ای (3 آذر) ما درباره طیف وسیعی از گزینه‌ها به بحث بنشینیم. و تمدید یکی از آن گزینه‌هاست. و هیچ جای تعجبی هم نیست که برخی از این گزینه‌های احتمالی را با ایران در میان بگذاریم.

تقریباً یک سال از توافق موقت ژنو که در آن ایران و گروه 1+5 بر اساس "برنامه اقدام مشترک" پذیرفتند که برنامه هسته‌ای ایران به‌ازای تسهیل برخی تحریم‌ها محدود شود می‌گذرد. و اکنون تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به‌ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در وین، پایتخت اتریش، حضور یافته تا برای آخرین بار پیش از پایان ضرب‌الاجل 3 آذر (24 نوامبر) به گفت‌وگو با شش قدرت جهانی بپردازند.

وزرای خارجه کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و آلمان برای بحث و تبادل نظر درباره پرونده هسته‌ای ایران هم اکنون در پایتخت اتریش حضور دارند و وزیر خارجه چین نیز صبح دوشنبه به مذاکرات هسته‌ای وین می‌پیوندد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار