کد خبر: 688052
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
جنايات رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي تشديد شده و در تازه‌ترين اتفاق، نظاميان صهيونيست با تعرض به يك زن فلسطيني وي را به شهادت رساندند. اين جنايت موجي از خشم و نفرت را در بين فلسطينيان كرانه باختري به راه‌انداخته و درگيري‌ها در قدس بالا گرفته است.
قدس اشغالي اين روزها شاهد جنايات گسترده صهيونيست‌ها است و كشتار فلسطينيان به امر روزمره نظاميان صهيونيست در اين منطقه تبديل شده است. اين جنايات پس از عمليات شهادت طلبانه جوانان فلسطيني عليه صهيونيست‌ها در هفته‌هاي اخير شدت گرفته و به بالاگرفتن درگيري‌ها در اين منطقه دامن زده است. پس از تعرض روز يك‌شنبه يهوديان تندرو به يك بانوي فلسطيني 50 ساله و پاشيدن گاز فلفل به صورت وي كه منجر به خفگي و انتقال وي به بيمارستان شد، درگيري‌هاي شديدي ميان فلسطينيان و يهوديان افراطي درگرفت. به گزارش ايسنا، به نقل از مركز اطلاع‌رساني فلسطين، به دنبال اين حادثه، گروهي از نظاميان صهيونيستي نيز به منطقه اطراف باب المغاربه و محله وادي حلوه در جنوب مسجدالاقصي حمله كردند و موجي از تنش و درگيري بر فضاي اين منطقه سايه افكنده و شمار زيادي از فلسطينيان و نظاميان صهيونيستي در اين منطقه تجمع كرده‌اند. بخش قديمي قدس نيز شنبه شب صحنه درگيري‌هاي شديد ميان نظاميان رژيم اشغالگر قدس و جوانان فلسطيني بود كه با كوكتل مولوتف به جنگ گلوله‌هاي مشقي و گازهاي اشك‌آور سربازان ارتش عبري رفته بودند. اين درگيري‌ها در محله‌هاي بخش قديمي قدس و نيز دو محله «طور» و «رأس العامود» قدس شرقي از شدت بيشتري برخوردار بود و نظاميان صهيونيستي در جريان آنها اقدام به استفاده از گاز اشك آور عليه فلسطينيان كردند. در همين حال، شاهدان عيني گزارش دادند كه تعدادي از نظاميان صهيونيستي و تك تيراندازان اين رژيم در پشت بام‌هاي منازل محله سعديه قدس مستقر شده بودند و يك جوان فلسطيني به نام «ثائر يامور» در اثر شليك گلوله صوتي توسط نظاميان صهيونيستي از ناحيه پا مجروح شد. درگيري‌ها در قدس اشغالي و كرانه باختري در دو ماه گذشته شدت گرفته و برخي رهبران مقاومت اسلامي فلسطين از شكل‌گيري انتفاضه سوم خبر مي‌دهند. وزارت بهداشت غزه نيز اعلام كرد ارتش رژيم صهيونيستي يك‌شنبه يك فلسطيني را در نوار غزه به شهادت رساند. اين نخستين شهيد فلسطيني از زماني است كه اسرائيلي‌ها و فلسطينيان سه ماه پيش توافقنامه آتش بسي را در اين منطقه، امضا كردند. به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي وزارت بهداشت غزه تصريح كرد اين مرد 32 ساله در مزرعه خود در حال كشاورزي بود كه براثر اصابت گلوله‌اي كه نظاميان صهيونيست از اطراف غزه شليك كردند به شهادت رسيد. همچنين ده‌ها شهرك نشين ديروز يك منزل را در روستاي ابوفلاح در شمال رام‌الله به آتش كشيدند. شاهدان عيني گفتند: شهرك‌نشينان منزل عبدالكريم حسين را در نزديكي شهرك «شيلو» آتش زدند. از سوي ديگر، نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي يك‌شنبه به كاروان حامل رامي الحمدالله نخست وزير فلسطين در جريان عبور از نابلس به سمت رام الله حمله كردند. نظاميان اسرائيلي خودروي رامي الحمدالله را متوقف كردند و به بازرسي هويت همراهان وي پرداختند.
  تظاهرات ده‌ها اسرائيلي مقابل دانشگاه‌ تل‌آويو
جنايات اسرائيل در قدس اشغالي علاوه بر فلسطينيان، مخالفت شهرك‌نشينان صهيونيست نيز را به دنبال داشته است. به گزارش فارس، ده‌ها شهرك‌نشين روز يك‌شنبه در مقابل ورودي دانشگاه تل‌آويو عليه سياست‌هاي رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات زدند. بنا به گزارش پايگاه صهيونيستي «واللا»، تظاهرات‌كنندگان خواستار استعفاي «يسحاق آهارونويچ» وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي بودند. معترضان روي پلاكارت‌هاي خود عبارت «جنايات اشغالگر بس است... يهودي كردن قدس پايان يابد» نوشته بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار