کد خبر: 688044
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
سرپرست بانك سرمايه
سرپرست بانك سرمايه با تأكيد براينكه ۵۰، ۶۰ درصد معوقات اين بانك تا هفته‌هاي آتي وصول خواهد شد، گفت: نگراني از تحقيق و تفحص مجلس نداريم.
به گزارش «تسنيم»، شهاب الدين غندالي در خصوص وضعيت بانك سرمايه به ارائه توضيحاتي پرداخت و اظهار داشت: صندوق ذخيره فرهنگيان سال 74 تأسيس و قرار شد 5 درصد از حقوق و مزاياي فرهنگيان به اين حساب واريز شود، البته در همان زمان مقرر شد تا دولت نيز مبلغي را معادل رقم واريزي فرهنگيان به اين صندوق واريز كند تا صرف فعاليت‌هاي اقتصادي شود.
وي ادامه داد: براساس برآوردها اگر فردي از سال تأسيس تاكنون كه معادل 18 سال و هفت ماه است حق عضويت خود را پرداخت كرده باشد، اين رقم معادل دو ميليون و 100 هزار تومان خواهد بود. در صورتي كه اين فرد در مهر ماه سال جاري بازنشسته شده باشد مي‌تواند از صندوق ذخيره فرهنگيان 15 ميليون و 350 هزار تومان دريافت كند بنابراين بازده اين صندوق بيش از 24 درصد است كه بازدهي بالاتر از بازار طلا و سرمايه است. غندالي با اشاره به تاريخچه تأسيس بانك سرمايه گفت: اين بانك با سرمايه‌اي بالغ بر 350 ميليارد تومان در سال84 تأسيس شد، هرچند 5/73 درصد سهام اين بانك متعلق به فرهنگيان و صندوق ذخيره فرهنگيان است. 36 تا 37 درصد سهام باقي‌مانده نيز به دليل تنش‌ها با مشكلاتي مواجه شد تا در نهايت شخصي حقيقي اين سهام را خريداري كرد. سرپرست بانك سرمايه درباره مشكلات 37 درصد سهام اين بانك اين گونه توضيح داد كه در سال 84 و همزمان با رياست كلي ابراهيم شيباني در بانك مركزي، توسعه بانك‌هاي خصوصي بنابه دلايلي متوقف شد و در اين زمان بانك‌هاي سرمايه و پاسارگاد آخرين مؤسساتي بودند كه توانستند از بانك مركزي مجوز فعاليت دريافت كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار