کد خبر: 687981
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
بیست و پنجمین کتاب از مجموعه «یادگاران» به زودی منتشر می شود.

کتاب شهید «سهراب(یاسر) عیسی‌پور» از مجموعه کتاب‌های «یادگاران» به زودی از سوی انتشارات «روایت فتح» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی مؤسسه انتشاراتی روایت، بیست و پنجمین کتاب از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح به کتاب شهید «سهراب (یاسر) عیسی‌پور» اختصاص یافته است.

این کتاب به بیان یکصد خاطره از زندگی شهید عیسی‌پور می‌پردازد که همه خاطرات کوتاه اما پرمحتوا هستند و نویسنده کتاب «سیداحمد معصومی‌نژاد»، در این کتاب به ابعاد مختلف شخصیت شهید عیسی‌پور نظیر بُعد ورزشکار بودن و یک استاد رزمی کار و در عین حال یک بسیجی و رزمنده فعال در هشت سال دفاع مقدس، پرداخته است.

بر مبنای این گزارش، شهید سهراب (یاسر) عیسی‌پور متولد سال 1341 در روستای باروق از توابع استان اردبیل است که در سنین نوجوانی به تهران آمد. از همان سنین با ورزش رزمی «کونگ فو» آشنا شد و با استعدادی که از خود نشان داد، مورد توجه ویژه اساتید سرشناس این رشته قرار گرفت. وی توانست مراحل مختلف این رشته ورزشی را زیر نظر این اساتید پشت سر گذارد و از ابتدای دوران جوانی در «گونگ فو»، حرفی برای گفتن داشته باشد و به یکی از اساتید این عرصه تبدیل شود.

بعد از انقلاب و با آغاز جنگ، سهراب به سربازی رفت و در سال 61 در منطقه شلمچه دچار عارضه ناشی از بمباران شیمیایی شد. عیسی‌پور در طی هشت سال دفاع مقدس به دفعات مجروح شد. وی سرانجام پس از 14 روز کما، در 20 دی ماه سال 1377 در بیمارستان ایران مهر به دلیل مجروحیت شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

انتشارات «روایت فتح» پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مکتوب کردن خاطرات رزمندگان و همچنین تولد کتاب‌های کم حجم برای گسترش مطالعه، تاکنون مجموعه‌های مختلفی را منتشر کرده که در آن به شخصیت‌های برجسته تاریخ انقلاب به خصوص دفاع مقدس پرداخته است.

گفتنی است، «یادگاران» عنوان کتاب‌هایی است که بنا دارد تصویرهایی از سال‌های جنگ را در قالب خاطره‌های بازنویسی شده، برای آنها که آن سال‌ها را ندیده‌اند، نشان دهد. این مجموعه راهی است بر سرزمینی نسبتاً بکر میان تاریخ و ادبیات، میان واقعه‌ها و بازگفته‌ها، خواندنشان تنها یادآوری است، یادآوری این نکته که آن مردها بوده‌اند و آن واقعه‌ها رخ داده‌اند؛ نه در سال‌ها و جاهای دور، در همین نزدیکی.

بر اساس این گزارش، کتاب یادگاران شهید «سهراب (یاسر) عیسی‌پور» به قلم «سید احمد معصومی‌نژاد» به زودی از سوی نشر روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار