کد خبر: 687968
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
با افزایش 56 محدوده اکتشافی و معدنی به چرخه تولیدات معدنی استان، سالانه 100 هزار تن به استخراج معادن استان افزوده می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: جایگاه اشتغال معادن در خراسان جنوبی رتبه هفتم کشوری است. محمد سالاری با بیان این‌که در حال حاضر 1.5 میلیارد تن از 57 میلیارد تن ذخایر معادن در کشور مربوط به خراسان جنوبی می‌شود، افزود: حدود سه درصد از ذخایر معدنی کشور در خراسان جنوبی شناسایی شده و در بحث تعداد معادن خراسان جنوبی رتبه نهم کشور را داراست.

وی به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از معادن در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معادن در استان 354 فقره است که استخراج سالانه آنها بالغ بر 7 میلیون تن انواع مواد معدنی است.سالاری گفت: در مدت یک‌ماه گذشته حدود 56 محدوده اکتشافی و معدنی به چرخه تولیدات معدنی استان اضافه شده است.

این مسئول با بیان این‌که در یک‌ماهه گذشته 358 مورد پروانه اکتشاف، محدوده بلامعارض و گواهی کشف در استان به مزایده گذاشته شده است، گفت: تعداد 142 نفر در این مزایده شرکت کرده‌اند و 56 نفر در مزایده برنده شده‌اند.سالاری افزود: در راستای این مزایده‌ها 18 معدن و 38 پروانه اکتشاف و محدوده بلامعارض واگذار شده است.

وی با بیان اینکه استخراج سالانه معادن واگذار شده در استان طی یک‌ماه گذشته بالغ‌بر 100 هزار تن بوده است، افزود: همچنین ذخایری که در معادن واگذارشده، وجود دارد 6 میلیون و 800 هزار تن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار