کد خبر: 687962
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
اختلاف بر سر موضوع آب شرب تهران بالا گرفت؛
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران که چندین بار نسبت به آلوده بودن آب تهران هشدار داده است بار دیگر اعلام کرده که آب تهران آلوده است و شهروندان از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بازهم داستان دنباله دار آلوده بودن آب تهران مطرح شد و باز هم تاییدها و تکذیب‌ها، حالا روایت غمگین کم آبی پایتخت روی دیگر خود را نشان می دهد و این‌بار کم آبی با مزه نیترات به محل جدال مسئولان و «رو کردن» اسناد و آزمایشات بدل شده است و بازهم ما متوجه نشدیم که بالاخره این آب آلوده است یا خیر؟!

هوای تهران آلوده است این را همه می‌دانیم، هوای آلوده عمر ما را کم می‌کند، مشکلات قلبی و ریوی به سراغمان می‌آید اما باز هم در همین هوا نفس می‌کشیم، چون مجبوریم. چند سالی هست کاشف به عمل آمده از قضا آب تهران هم آلوده است؛ این یکی را بعضی‌ها می‌دانستند و قرار نبود همه بدانند.

 اما رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران که چندین بار نسبت به آلوده بودن آب تهران هشدار داده است بار دیگر اعلام کرده که آب تهران آلوده است و شهروندان از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

رحمت الله حافظی می‌گوید: میزان نیترات داخل آب شرب مناطق تهران در فصل بهار از استاندارد جهانی پایین‌تر بوده و در فصل تابستان نیز بسیار پایین‌تر قرار گرفته به طوری که میانگین در برخی مناطق به ۳۰ تا ۳۵ میلی گرم نیز رسیده است؛ به همین دلیل است که معتقدم وضعیت کیفیت آب تهران نیز مطلوب نیست و در شرایط نزدیک بحران قرار دارد و امیدوارم مدیران اجرایی منطقی و فنی با این مشکل برخورد کنند.

وی خاطر نشان می‌کند: به‌عنوان یک پزشک نمی‌توانم به خود اجازه ‌دهم تا زمانی که مسئولان از خواب سنگین بیدار شوند سلامت مردم شهر تهدید‌ شود؛ اگر مسئولان به جای رسیدگی به موضوع، موضع‌گیری کنند اطلاعات متقن خود درباره وجود نیترات بیش از میزان مجاز در آب شرب برخی از مناطق تهران را منتشر خواهم کرد.

حافظی به دستگاه‌های مسئول توصیه کرده که به جای موضع‌گیری در برابر این موضوع نسبت به برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل اقدام کنند و همچنین از وزیر کشور خواسته تا در ۲۴ ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهد.

درخواستی که تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر از سوی استاندار تهران این گونه پاسخ داده شد: اظهارنظرها درباره آب شرب تهران مستلزم بهره‌گیری از بازرسان واجد شرایط آزمایشگاه‌های دارای پروانه تأیید صلاحیت است؛ باید اعضای شورای شهر در صورتی که سند و یا مستندی مبنی بر آلودگی آب دارند، با اداره آب و فاضلاب و سازمان استاندارد در این خصوص اقدام کنند و موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

پاسخی که نشان می‌دهد که به گفته سیدحسین هاشمی، رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران صلاحیت اظهارنظر در خصوص آب شرب تهران را ندارد و اظهارات حافظی مصداق تشویش اذهان عمومی است!

حال ما رسانه ها می مانیم و مردم که مشخص نیست واقعا باید به کدام ساز آقایان و به کدام حرف آنها اعتماد کنیم یعنی موضوعی به همین سادگی ( که به راحتی قابل اندازه گیری است ) امروز تبدیل به امری اختلافی شده که تفاوت روایت ها و گزارش ها درباره آن پدیده " از زمین تا آسمان " است !

 به هرحال مسئولان خود انصاف دهند که آیا ما رسانه ها و روزنامه نگاران و خبرنگاران تشویش اذهان عمومی " می کنیم ، یا این خود خانم ها و آقایان مسئول هستند که با اتخاذ مواضعی کاملا مغایر و متضاد با یکدیگر ذهن مردم را آن هم در مساله ای حیاتی به نام آب ، مشوش می کنند و مردم را در بلاتکلیفی قرار می دهند؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
0
پس چرا ایشان هنوز زنده است وحتی به او آر اس هم احتیاج ندارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار