کد خبر: 687954
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کارخانه چغندر قند شیروان را با افزایش زیر کشت چغندر قند به ویژه کشت پاییزه این محصول از رکود خارج، دوباره فعال خواهیم کرد و دود کارخانه چغندر قند شیروان را درمی آوریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت: مشکلات اقلیمی و کمبود شدید آب و خشکسالی و عدم بارندگی در طی ده سال گذشته باعث کاهش کشت چغندر شده و زارعین نتوانستند برنامه ریزی لازم داشته باشند و در این حوزه سرمایه گذاری نمایند که موجب آسیب جدی به کارخانه چغندر قند استان شده است.

عبدالله یوسفی افزود: طی سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با افزایش بهره وری آب و تغییر تاریخ کشت چغندر قند از بهار به پاییز و زمستان و انجام کارهای تحقیقی و برگزاری نشست‌های مختلف در کارخانجات قند با حضور کشاورزان و بهره برداران به طور حتم منجر به فعالیت دوباره کارخانه می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه چغندر قند و حمایت از این کشت در حوزه مکانیزاسیون، تسهیلات و تأمین بذر مورد نیاز بسیار جدی است و سازمان نیز این مهم را در دستور کار خود دارد که این حرکت می‌تواند منجر به تغییر کشت و الگوی کشت چغندر در منطقه شود.

یوسفی افزود: از این رو امیدواریم این پشتکار و پیگیری و تلاش همه عزیزان استمرار داشته باشد تا بتوانیم در سال‌های آینده موجبات احیای این کشت را در سطح استان خراسان شمالی و استان‌های همجوار داشته باشیم.طی بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و معاونین و کارشناسان حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان طی چند ساعت از کارخانه چغندر قند شیروان، در جریان ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این واحد تولیدی صنعتی قرار گرفت.

همچنین در این بازدید مسئولان کارخانه قند شیروان به بررسی و بیان مسائل و مشکلات و چالش‌ها و توانمندی‌های کارخانه پرداختند. تنها کارخانه قند خراسان شمالی که از بزرگترین واحدهای کشور به شمار می‌رود در شیروان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار