کد خبر: 687906
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
‌معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار از انجام اقداماتی برای تبدیل چابهار به موتور محرکه ایران اسلامی در ابعاد بین المللی خبر داد.

احمدعلی موهبتی گفت: در سال‌های اخیر شاهد اقدامات مناسبی بودیم و با شروع کارهای پیش رو که انجام گرفته، بناست چابهار موتور محرکه نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه ایران اسلامی در ابعاد بین‌المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه چابهار جزو 10 نقطه ساحلی برتر دنیا به شمار می‌رود افزود: در همسایگی کشور ما جمعیتی بالغ بر 600 میلیون نفر زندگی می‌کنند که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند و کشور ما و به‌ویژه بندر 100 هزار نفری چابهار‌، شاه راه حیاتی اقتصادی آنها محسوب می‌شود و ما باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی برای توسعه منطقه‌ای و ملی استفاده کنیم.

فرماندار ویژه چابهار در نخستین شورای راهبردی فرهنگ دریاسالاری که با حضور نمایندگان سازمان‌های مناطق آزاد و سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان چابهار برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های خوب و استراتژیک شهرستان چابهار و توجه ویژه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری در خصوص سواحل مکران گفت: در سال‌های اخیر شاهد اقدامات مناسبی بودیم و با شروع کارهای پیش رو که انجام گرفته، بناست چابهار موتور محرکه نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه ایران اسلامی در ابعاد بین‌المللی باشد.

موهبتی با اشاره به افق توسعه آینده چابهار در بخش‌های مختلف بر توجه ویژه دستگاه‎های نظارتی و کنترلی مانند سازمان حفاظت محیط زیست در راستای بهبود اجرای بهتر برنامه‌ها و لحاظ کردن استانداردهای لازم تاکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار