کد خبر: 687897
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان درصد سهم مصرف گاز واحدهای مختلف را 46 درصد در بخش صنعتی، 15 درصد نیروگاه‌ها، 6 درصد پالایشگاه، سه درصد جایگاه‌های CNG و حمل و نقل، چهار درصد تجاری و 26 درصد در بخش خانگی اعلام کرد.

سعید مومنی با تاکید به این نکته که 50 درصد گاز مصرفی در صنعت مصرف می‌شود، افزود: استان اصفهان در مصرف گاز برای صنایع رتبه نخست کشوری را دارد و این در حالی است که روزانه بالغ بر 41.6 میلیون متر مکعب گاز برای صنایع و 6.1 متر مکعب گاز برای مصارف خانوار شهری در روز مصرف می‌شود.

وی افزود: هفت کارخانه سیمان در اصفهان وجود دارد که به جز یک مورد 6 مورد از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، بنابراین استانداردهای اجباری توسط دولت باید به صنایع تحمیل و یا تجهیزات گازسوز فراهم شود. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه مصالح ساختمانی و مهندسی باید بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان باشد، گفت: رعایت مقررات عایق و پوشش ساختمانی باید مورد توجه قرار گیرد و مصرف انرژی قطعا کاهش پیدا کند.

مومنی در خصوص میزان بدهی به شرکت گاز نیز گفت: متاسفانه میزان بدهی به شرکت گاز رقم بالایی دارد و این مبلغ 500 میلیارد تومان در کل استان است که بیشترین بدهی از سوی صنایع و نیروگاه‌ها است. مومنی با بیان اینکه 50 درصد از نیروگاه‌ها بدهکار شرکت گاز استان هستند، ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از بدهکاران در حال پرداخت بدهی خود هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت یارانه از طریق مطالبات آب، برق و گاز است تمامی مصرف‌کنندگان باید نسبت به پرداخت به موقع حساس باشند. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در خصوص افت فشار گاز در اصفهان گفت: در حال حاضر افت گاز در سطح شبکه نداریم و با توجه به اینکه شبکه گاز به صورت سراسری است به صورت سراسری هم تصمیم‌گیری می‌شود که مصرف کنترل و برای بخش خانگی قطعی ایجاد نشود.

وی افزود: بیش از 10 درصد از مصرف‌کنندگان گاز در استان پر مصرف هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار