کد خبر: 687872
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی کردستان از صادرات نخستین محموله مرغ از این استان به میزان 40 تن به خارج از کشور خبر داد.

خالد جعفری با بیان اینکه 12 هزار نفر در کردستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مرغداری اشتغال دارند، گفت: در حال حاضر 661 واحد مرغداری به ظرفیت سالانه 50 میلیون قطعه در استان فعال است که سالانه 65 هزار تن گوشت مرغ را روانه بازار مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید مازاد مرغ در کردستان در حالی که می‌تواند به عنوان نقطه قوت مطرح شود، به دلیل برخی مشکلات ، به نقطه ضعف تبدیل شده است گفت: سرانه مصرف مرغ در این استان را 25 کیلوگرم است و در حال حاضر مازاد تولید در استان 30 هزار تن است و با آغاز صادرات مرغ از استان، هم اکنون شاهد روند مطلوبی هستیم.

جعفری افزود: در راستای ساماندهی زنجیره‌های تولید در استان، تاکنون یک زنجیره فعال شده است که زنجیره تولید مرغ شامل مرغ اجداد، مرغ مادر، مرغ گوشتی، کارخانه جوجه‌کشی و کشتارگاه صنعتی فول اتوماتیک طیور است، ایجاد زنجیره تولید مرغ موجب کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول می‌شود و طی آن واسطه‌ها حذف شده و حلقه‌های تولید مرغ بدون دلالان به هم مرتبط می‌شوند. وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی که در قالب فعالیت‌های معاونت امور پشتیبانی انجام می‌گیرد، افزود: تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران از برنامه‌های حمایتی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان برنامه‌ریزی تولید را از جمله مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از صنعت مرغداری در کردستان برشمرد و افزود: این برنامه با هماهنگی تشکل‌ها در دست انجام است تا ضرب آهنگ عرضه و تقاضا را متعادل کنیم. جعفری با بیان اینکه کردستان رکورددار تولید بسیاری از محصولات زراعی در کشور به شمار می‌رود، گفت: این رکوردداری گاها زیان‌هایی را برای کشاورزان در پی دارد و آن هم به دلیل پیشی گرفتن عرضه از تقاضا است.

به گفته این مسئول، قروه قطب اصلی کشاورزی در کردستان است که در حال حاضر افت آب‌های زیرزمینی در این منطقه تهدیدی برای کشاورزی منطقه به شمار می‌رود و نیازمند چاره‌اندیشی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار